Heb ik gedaan. Hij vroeg hoe oud de Garmin was, waarop ik hem via de mail geantwoord heb. Sindsdien geen reactie meer gekregen. Het verbaast mij wel dat er zoveel adverteerders zijn op Marktplaats met kaarten, zowel van Europa als Amerika. En iedereen schrijft erbij geen registratie of code nodig. Huppakee kaartje erin en het werkt direct op het toestel. Vreemd.Stan.Gobien schreef:Schrijf de verkoper aan met de melding dat het niet werkt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Waarom installeer je niet gewoon Here? Google maps geeft je geen offline door-2-door navigatie en je bent eeuwen bezig met het selecteren van gebiedjes.jan_nl schreef:Ik ga google maps gebruiken. Heb een avondje offline gebieden gedownload.
Gewoon Here installeren, de kaarten van de staten waar je doorheen komt met een paar klikjes selecteren om te downloaden en als dat klaar is ben je all set. En qua interface is het ook nog eens echt gericht op auto-navigatie en daarmee superieur.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De twee tientjes zijn natuurlijk snel verdiend.IngridZw schreef: Het verbaast mij wel dat er zoveel adverteerders zijn op Marktplaats met kaarten, zowel van Europa als Amerika. En iedereen schrijft erbij geen registratie of code nodig. Huppakee kaartje erin en het werkt direct op het toestel. Vreemd.

Soms werken die kaartjes ook, vrijwel altijd op een niet legale manier. Theoretisch kan iemand die de versie op een geheugenkaart legaal gekocht heeft, deze tweedehands te koop aanbieden. De kans daarop acht ik miniem.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Here heb ik bekeken, net als tomtom, maar is het voor mij niet. Maps heeft ook offline door to door navigatie..roelb schreef:Waarom installeer je niet gewoon Here? Google maps geeft je geen offline door-2-door navigatie en je bent eeuwen bezig met het selecteren van gebiedjes.jan_nl schreef:Ik ga google maps gebruiken. Heb een avondje offline gebieden gedownload.
Gewoon Here installeren, de kaarten van de staten waar je doorheen komt met een paar klikjes selecteren om te downloaden en als dat klaar is ben je all set. En qua interface is het ook nog eens echt gericht op auto-navigatie en daarmee superieur.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
TomTom is al helemaal gewoon vergelijkbaar met een Nav device. Wat mis je dan in die applicaties dat je perse Google Maps wilt gebruiken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik dacht dat Google maps alleen vooraf geplande routes kon uitvoeren in offline mode. Maar wellicht dat ze inmiddels ook wat verder ontwikkeld hebben.. Is de beperking van 30 dagen waarna de kaarten automatisch weer verwijderd worden er dan ook af?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 30 dagen beperking zit er nog steeds op:
Bron: https://support.google.com/maps/answer/ ... roid&hl=nlOffline gebieden die u heeft gedownload naar uw telefoon of tablet, moet u ten minste elke 30 dagen updaten. Wanneer uw offline gebieden over vijftien dagen of eerder verlopen, probeert Google Maps het gebied automatisch te updaten wanneer het apparaat verbinding heeft met wifi.
Wat is daar het probleem van? Lijkt me net fijn dat je kaart up to date is. 30 dagen geen wifi lijkt me veel. Maar inderdaad, in dat geval is tomtom of here een betere oplossing.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben de afgelopen weken met Google genavigeerd en dat is fantastisch bevallen, doordat Google rekening houd met de drukte op de wegen krijg je in de stad altijd de meest gunstigste route. We reden van Palm Springs naar het Intercontinental hotel in Beverly Hills zonder files, als je de kaart van LA bekeek was het 1 groot file drama, maar door de verkeersinfo van Google geen last van gehad.
Je hebt wel een internet verbinding nodig, toen we aankwamen hadden we die nog niet en deden we met de Here navigatie 2 uur om 38 kilometer te rijden van LAX naar Costa Mesa.
Je hebt wel een internet verbinding nodig, toen we aankwamen hadden we die nog niet en deden we met de Here navigatie 2 uur om 38 kilometer te rijden van LAX naar Costa Mesa.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
ik ben nieuwsgierig hoe je dat hebt gedaan. Ik heb het eerder gebruikt, maar nu kan ik slechts een klein deel downloaden (offline)? Eerder op reis downloaden we gewoon bijna het hele land (op hoofdlijnen). Echter als ik nu heel CA wil downloaden moet ik allemaal die losse 'te downloaden' vierkantjes kiezen.jan_nl schreef:Ik ga google maps gebruiken. Heb een avondje offline gebieden gedownload.
Here heb wego heb ik nu ook erop gezet, maar nog nooit gebruikt. Vindt een backup wel fijn

Een hele avond vierkantjea zo groot mogelijk gemaakt. Een stuk of 15 in ons geval en goed opletten dat je net overlapt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
oke , dan zie ik niks over het hoofd. wel 'gedoe' haha
Wij hebben vooral gebruik gemaakt van Here. Vond deze erg duidelijk en ook makkelijk is dat deze de maximum toegestane snelheid aangeeft. Erg handig op onbekend terrein.
Verder hier en daar ook gebruik gemaakt van Google Maps. Wij hadden geen simkaart voor Amerika gekocht, dus onderweg geen internet. Ik zorgde er gewoon voor dat ik hier en daar kaarten van bepaalde gebieden downloadde voor de komende dagen. Mocht ik toch even verkeersinformatie willen gebruiken, even bij een Mac geparkeerd en de route werd geüpdate. Werkte uitstekend.
Verder hier en daar ook gebruik gemaakt van Google Maps. Wij hadden geen simkaart voor Amerika gekocht, dus onderweg geen internet. Ik zorgde er gewoon voor dat ik hier en daar kaarten van bepaalde gebieden downloadde voor de komende dagen. Mocht ik toch even verkeersinformatie willen gebruiken, even bij een Mac geparkeerd en de route werd geüpdate. Werkte uitstekend.
Is "here" te vergelijken met maps.me?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer het gewoon eens. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Het is namelijk gratis

AT&T of T-Mobile
Deze zomer ga ik op concertreis naar Michigan, Ohio en New York. Hiervoor wil ik zoals afgelopen reizen naar de US een simkaart kopen bij prepaidzero.com.
Ik heb altijd een simkaart van AT&T genomen omdat deze een simkaart hebben van 12GB. Nu is dit veel te veel voor mij, en ben ik aan het kijken om eentje van 3-4GB te nemen. Deze zijn zowel bij AT&T als T-Mobile.
Als ik deze site moet geloven, heeft T-Mobile een iets betere coverage dan AT&T: https://www.t-mobile.com/coverage/lte-comparison-map
Klopt dit? OF wil T-Mobile hier in haar voordeel spreken?
Ik heb altijd een simkaart van AT&T genomen omdat deze een simkaart hebben van 12GB. Nu is dit veel te veel voor mij, en ben ik aan het kijken om eentje van 3-4GB te nemen. Deze zijn zowel bij AT&T als T-Mobile.
Als ik deze site moet geloven, heeft T-Mobile een iets betere coverage dan AT&T: https://www.t-mobile.com/coverage/lte-comparison-map
Klopt dit? OF wil T-Mobile hier in haar voordeel spreken?
USA SIM kaart in Nederland alvast kopen
Hoi,
Ik heb al het nodige gelezen hierover op dit forum. We willen graag een USA sim kaarten kopen en die in onze eigen mobiels zetten zodra we in SF zijn geland.
Aangezien we bij aankomst in de VS niet meteen op zoek willen naar zo'n simkaart, willen we hem al op internet kopen.
Iemand nog tips waar die te kopen?
groet,
Sonja
Ik heb al het nodige gelezen hierover op dit forum. We willen graag een USA sim kaarten kopen en die in onze eigen mobiels zetten zodra we in SF zijn geland.
Aangezien we bij aankomst in de VS niet meteen op zoek willen naar zo'n simkaart, willen we hem al op internet kopen.
Iemand nog tips waar die te kopen?
groet,
Sonja
Re: AT&T of T-Mobile
Ik lees op die site het volgende:Maartnn schreef:Deze zomer ga ik op concertreis naar Michigan, Ohio en New York. Hiervoor wil ik zoals afgelopen reizen naar de US een simkaart kopen bij prepaidzero.com.
Moet je in de USA dan nog een nummer voor de lokale nummers zetten? En zo ja, welk nummer?Please note that this sim card is issued in the UK, and therefor comes with a UK phone number.
However you will have full coverage using AT&T in the US.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat doet ik fout hier.
Heb Here gedownload en ik wil navigeren van Philly naar Ontario, CA. Daarvoor heb ik de mappen New York, Pennsylvania en Ontario gedownload.
Routebeschrijving werkt, maar ik kan niet navigeren. Navigeren met auto is namelijk "grijs", kan het dus niet activeren.
Moet ik iets speciaals doen of werkt het navigeren niet offline?
Heb Here gedownload en ik wil navigeren van Philly naar Ontario, CA. Daarvoor heb ik de mappen New York, Pennsylvania en Ontario gedownload.
Routebeschrijving werkt, maar ik kan niet navigeren. Navigeren met auto is namelijk "grijs", kan het dus niet activeren.
Moet ik iets speciaals doen of werkt het navigeren niet offline?
Staat bij Van: "uw locatie" of iets anders? Er moet "Uw locatie" staan, anders werkt de navigatie niet.
Overigens raakte ik even in de war van Ontario, CA, want normaal wordt daarmee de plaats Ontario in Californië bedoeld.
Overigens raakte ik even in de war van Ontario, CA, want normaal wordt daarmee de plaats Ontario in Californië bedoeld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht