Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pevadijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door pevadijk »

Ik vind m'n laptop 'onderweg' toch wel erg fijn om hotels te kunnen boeken en een route te verfijnen.
Eventueel zou ik mij met m'n iPad ook wel kunnen redden, maar als die ook niet mee mag?
Dan hou je nog de optie over om bij bv. BestBuy een goedkope laptop of tablet te kopen en die dan weer mee naar huis te nemen, want dat mag dan blijkbaar wel?

Vooropgesteld dat het allemaal doorgaat natuurlijk :-(
Jumping Jack
Amerikafan

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Jumping Jack »

Je kunt toch ook heel makkelijk op je mobiel een hotel boeken of een route uitstippelen etc, etc...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
pevadijk
Amerika-ontdekker

Bericht door pevadijk »

Op een iPad gaat het wel lukken, maar op m'n telefoon vind ik maar behelpen met m'n oude ogen (45+) :P
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

Jumping Jack schreef:Je kunt toch ook heel makkelijk op je mobiel een hotel boeken of een route uitstippelen etc, etc...
Er zijn er eventueel ook die de laptop gebruiken voor het backuppen van de foto's en filmpjes die ze maken (zoals ik).
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Linda85 »

Zonder laptop kan ik wel leven, graag zelfs (extra ds kaartjes mee), maar zonder camera lijkt me toch wel behoorlijk lastig vakantie vieren... We zullen zien of er iets van waar wordt gemaakt.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn er eventueel ook die de laptop gebruiken voor het backuppen van de foto's en filmpjes die ze maken (zoals ik).
Dat is voor mij ook de reden om mijn laptop mee te nemen, samen met de externe harddisk. En ik vind het makkelijker om mijn reisverslag bij te houden op een laptop dan op een tablet.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik gebruik labtop ook om foto's te back uppen, foto verslag on line te zetten, geocaches te loggen en te laden op mijn gps, al aan mijn verslag te werken,...
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Ik gebruik de laptop ook voornamelijk om direct een back-up te maken. Ook al heb ik extra sd's bij me. Maar ik vraag me af in hoeverre het verbod er gaat komen. Van alle kanten wordt er al aangegeven dat het geen optie is, ook i.v.m. algemene brandveiligheid.

Als het verbod er deze zomer al komt zal ik gewoon m'n oude laptop maar meenemen denk ik.. :? Maar vind 't niet echt een relaxed idee dat 'ie in mijn koffertje zit waar de security mee overgooit en de US customs kan mijn koffer natuurlijk ook gewoon openmaken...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Foto's backuppen kan ook heel eenvoudig zonder laptop. Er zijn externe harde schijven met ingebouwde kaartlezer en backupfunctionaliteit te koop. Stop er je sd-kaartje of cf-kaartje in, druk op de backup-knop, et voila. Deze apparaten hebben doorgaans ook een USB-aansluiting zodat je ook de foto's van je smartphone kunt backuppen.

Ideaal, en scheelt weer zo'n logge en dure laptop meeslepen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Alhoewel vervelend kan je dit natuurlijk ook als stimulans zien om heel gewoon weer eens old skool vakantie te vieren! Geen getype van reisverslagen savonds, maar genieten van de bbq en een boek op de camping savonds! Geen gebrows langs allerhande websites om nóg meer tips op te zoeken voor de volgende dag, maar het gewoon doen met de info die je meehebt. Gewoon op vakantie met camera met 1 of 2 lenzen, en inderdaad back-ups maken direct op de schijf! Of gewoon geen 6.000 foto's maken maar zoveel als er op twee kaartjes past :thumbup: Niemand wordt blij van zoveel foto's en zie het als een uitdaging. Vroeger gingen er twee rolletjes mee en moest je selectief zijn!

Op een telefoon of tablet kun je genoeg om toch 'digitaal' te blijven. En voor de rest....20 jaar geleden reisden wij allen ook en hadden we óók plezier!

ik weet heus wel dat dit een uiterst irritante maatregel is voor reizigers én vooral zakenmensen, maar het heeft misschien ook wel weer z'n nut.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik huur dan ook een paard ipv een auto en neem wat postduiven mee.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

RiverCola schreef:Alhoewel vervelend kan je dit natuurlijk ook als stimulans zien om heel gewoon weer eens old skool vakantie te vieren!
Ga je dan ook met veel plezier je camera en lenzen in het ruim laten steken ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Mogen die postduiven wel mee in de handbagage dan? Want ze zijn vast niet verzekerd in het ruim :roll:

Sorry, maar schromelijk overdreven en bovendien erg puberaal.

Op je telefoon kun je overnachtingen boeken, je financiën beheren, browsen voor informatie, social media bijhouden en, natuurlijk, foto's maken en bewerken. Wat biedt de laptop dan extra, behalve een groter scherm en fysiek toetsenbord? Hoe erg is het als je je camera back-upt op een losse schijf ipv op de laptop? Je kunt er natuurlijk een enorm drama van maken, en het is ook irritant (dat zijn al die idiote maatregelen zoals de liquid-ban en de bodyscan) maar helemaal niet onoverkomelijk.
Als filmen met een drone je grootste hobby is en je doet dat graag tijdens vakantie en dat kan nu niet....tja, erg vervelend maar er was ook een leven vóór de drone zullen we maar zeggen.

Ik merkte sowieso bij mezelf al de laatste jaren dat ik steeds minimaler ging reizen. Dat gezeul met al die zooi, daar had ik geen zin meer in. En werd bovendien steeds minder nodig gezien de ontwikkeling van telefoons. Hé, ik kan tegenwoordig navigeren om te kijken of ik in de goede richting loop én onderweg foto's maken en op instagram plaatsen! Need I Say more?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Marcopstal schreef:
RiverCola schreef:Alhoewel vervelend kan je dit natuurlijk ook als stimulans zien om heel gewoon weer eens old skool vakantie te vieren!
Ga je dan ook met veel plezier je camera en lenzen in het ruim laten steken ?
Zoals ik hierboven al schreef, ik neem sinds een jaar of twee geen grote camera's plus lenzen (die laatste mogen volgens mij gewoon in handbagage) meer mee wegens onnodig gedoe. Ik probeer gewoon het uiterste uit de camera van m'n telefoon te halen. Waarvoor heb ik die grote platen allemaal nodig? Ik ga ze toch niet stuk voor stuk uitvergroten tot een meter bij een meter om boven m'n bank te hangen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een computer met een enigzins normaal formaat scherm, een keyboard en muis bij hebben is voor heel veel mensen essentieel. Denk maar eens gewoon aan werk. Niet iedereen heeft de luxe om alle verantwoordelijkheden een week of vier over de schutting te gooien. Soms zijn er situaties dat de nood aan de man is (of kan zijn) en dan is een werkplek essentieel. Werk je in loondienst dan is dat soms makkelijker, maar die vlieger gaat niet voor iedereen op. Natuurlijk, ik kan ook een SSH client op mijn telefoon gebruiken, maar dan heb ik nog steeds een extern keyboard nodig om wat zinvols te kunnen doen en fijn werken is anders.

Een computer bij je hebben is bijvoorbeeld ook ideaal om 's avonds eens een keer in te prikken in de TV in de hotelkamer (HDMI kabel mee) en je favoriete TV serie of een filmpje te kijken. Natuurlijk, ook dat kan op sommige telefoons, maar de spoeling is dun en gewoon een Windows PC met Kodi maakt het leven op dit vlak een stuk eenvoudiger.

Nu zie ik veel mensen vaak rondsjouwen met wat zij een "laptop" noemen, maar wat ik eerder een draagbare desktop zou willen noemen. Zo'n enorm ding met 15" of 17" scherm, je kent ze wel. Dat zou ik dus ook niet mee willen slepen - en ook niet willen hebben, 12" is groot genoeg. Een laptop moet toch juist portable zijn? Echt serieus werken kun je er toch niet op, daarvoor blijft echt een desktop superieur.

Bij ons gaat op vakantie altijd de Venue 11 mee met keyboard dock, inclusief een los bluetooth muisje en HDMI kabel. Ding doet het 16 uur zonder op te laden en past in het dashboardkastje van vrijwel elke auto. Als de nood aan de man is kan er goed op gewerkt worden en los van het dock is het ook een fijne tablet om bijvoorbeeld stukken oid op te lezen of gewoon nog even wat te browsen omdat je de plannen voor de volgende dag samen wilt doornemen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad, voor zakenlui (zowel op business trip voor de baas of als zelfstandige) is het het meest vervelend. Misschien is bijverzekeren een mogelijkheid, of moet je inderdaad, speciaal voor op reis, een kleine simpele laptop aanschaffen. Nu werk ik op Mac en daarvan zijn niet bepaald goedkope varianten, maar windowslaptops van 12 inch heb je volgens mij al voor een paar honderd euro.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat zijn dan wel hele simpele versies met beperkte opslag en niet al te snelle processors.
Als het allemaal niet meer mee mag dan zullen we ons moeten aanpassen. Maar tot die tijd vinden we het gewoon makkelijk om een laptop mee te nemen, voor allerlei doeleinden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Wordt deze maatregel ook van toepassing als je via een overstap in Canada naar de VS vliegt?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

leo natas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door leo natas »

Volgens mij denken sommigen dat de laptop helemaal niet meer mee zou mogen. In de ruimbaggage zou nog wel mogen maar wil je dat ? Ik niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer