RuthdeLange schreef:Beste Forumleden, wij willen met ons gezin zomer 2018 naar de Westkust van Amerika gaan. We twijfelen tussen motels en camperhuur. Normaal gaan wij met de caravan op vakantie en als ik zie wat ik dan allemaal meeneem en wat ik mis in de inventaris van de camper (die we ook nog moeten huren voor 50 euro PP = 200 euro + 100 euro algemene kit) dan vraag ik me af hoe anderen dat doen. Ik mis bijvoorbeeld een emmer, dweil, veger en blik, campingstoeltjes, vaatdoekjes, theedoeken (1 lijkt me erg weinig), extra handdoek, dekens (een slaapzak is in de bergen erg weinig is onze ervaring), wokpan/ hapjespan (eigenlijk kook ik alles daarin maar hoe doe je dat op die pitjes die zo dicht bij elkaar zitten), afwasborstel, afwasrek, garde, knoflookknijper, vuilnisbak, vergiet etc etc. Kopen jullie al die dingen in een supermarkt? wordt het dan niet erg duur? Graag jullie tips. Alvast bedankt.
Een wat late reactie misschien, maar wij zijn net thuis gekomen van een lange camperreis in Amerika.
Wij krijgen de inventaris altijd gratis maar dat komt omdat we een wegbrengcamper rijden. Wel zit er altijd een stoffer en blik bij en een emmer. Bij de Walmart krijgen we altijd stapels plastic tasjes die passen precies in de emmer en dan hebben we een prullenbak. Camping stoeltjes kun je bij de Walmart kopen voor nog geen 10 dollar of huren bij de camperverhuurder. Theedoeken en handdoeken nemen we mee van thuis en die gooien we aan het einde van de vakantie weg, daarmee hebben we ruimte over voor nieuwe kleding.
Bij RoadBear krijg je een goed dekbed en dan heb je echt geen extra dekens nodig zelfs niet als het vriest, bij El Monte kregen we dunne dekens, toen hebben we dekbedden (comforter) gekocht bij de walmart voor 15 dollar per stuk, daar hoeft geen laken meer omheen, ze kunnen gewoon in de wasmachine. Die dekbedden hebben we zelfs mee naar huis genomen want die wogen maar 400 gram per stuk. Mocht je het toch nog koud krijgen dan heb je altijd nog verwarming aan boord.
Bij RoadBear krijgen we een koekenpan die altijd aanbakt en dan kopen we voor 7 dollar een koekenpan in de Walmart die wel werkt. Bij El Monte kregen we goede anti-aanbak pannen. Ik neem van thuis wel een aardappelmesje en een klein koksmes mee, de verdere keukeninventaris voldoet altijd prima.