Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar rekening mee houden; airport en bagage
-
MarjoleinNov21
- Amerika-ontdekker
Waar rekening mee houden; airport en bagage
Hoi allen,
Halverwege mei ga ik voor het eerst naar Amerika, we vliegen via Londen op Las Vegas, waar we ook direct onze huurauto gaan ophalen (ook terug vanuit Las Vegas, dan een tussenstop in Philadelphia). Wat kan ik verwachten op de luchthavens? Ik hoor bijvoorbeeld hier en daar dat er flinke rijen staan om de douane langs te komen, klopt dat? We landen om 15.00 in las Vegas, hoeveel tijd zal het ongeveer kosten om de luchthaven uit te komen?
Verder ben ik benieuwd of er dingen zijn waar ik extra op moet letten qua bagage (los van het gebruikelijke), bijvoorbeeld wel/geen apparatuur in de handbagage etc.
Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet,
Marjolein
Halverwege mei ga ik voor het eerst naar Amerika, we vliegen via Londen op Las Vegas, waar we ook direct onze huurauto gaan ophalen (ook terug vanuit Las Vegas, dan een tussenstop in Philadelphia). Wat kan ik verwachten op de luchthavens? Ik hoor bijvoorbeeld hier en daar dat er flinke rijen staan om de douane langs te komen, klopt dat? We landen om 15.00 in las Vegas, hoeveel tijd zal het ongeveer kosten om de luchthaven uit te komen?
Verder ben ik benieuwd of er dingen zijn waar ik extra op moet letten qua bagage (los van het gebruikelijke), bijvoorbeeld wel/geen apparatuur in de handbagage etc.
Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet,
Marjolein
Re: Waar rekening mee houden; airport en bagage
Flinke rijen zullen vooral bij de paspoortcontrole zijn. Maar de ervaringen zijn heel verschillend. Het kan voorkomen dat je er snel doorheen bent maar het komt ook voor dat het lang duurt. Bij de douane valt dit wel mee al heb je wel oponthoud als ze je apart nemen om de koffers door te zoeken. Je kan in een half uur er doorheen zijn maar ook twee uur. Hangt ook af of er op jouw tijdstip meerdere vliegtuigen uit Europ of Azie landen. Wat er in je bagage mag zal je luchtvaartmatschappij bepalen.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Er is een website waar je de historische wacht tijden kunt zien maar volgens mij zit LAS daar niet tussen helaas:
https://awt.cbp.gov/
Ga uit van 2 tot 3 uur dan kan het alleen maar meevallen.
Is dit je eerste bezoek op Esta? Anders kan het misschien sneller gaan.
Is dit je eerste bezoek op Esta? Anders kan het misschien sneller gaan.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vanaf je stoel in het vliegtuig tot in de auto kost ergens tussen de 45 minuten en misschien max 120, als alles tegen zit.
In LAS zijn voor immigration APC terminals (automated passport control) in gebruik. Als europeaan op een ESTA mag je die gewoon gebruiken. Hoe lang de rij is hangt een beetje af van de omstandigheden (welke vluchten zijn er net binnen gekomen) en van jezelf (hoe snel ben je het toestel uit en loop je een beetje door). Als de rij voor de APC terminals erg lang is kun je ook in de rij voor overige foreign nationals gaan staan. Let wel op dat daar meestal de probleemgevallen staan die slecht tot geen engels spreken (zeker als er een vlucht uit Azie geland is) en dat minder mensen dus niet perse betekent dat het sneller gaat.
Nadat je door immigrations bent pak je je bagage van de band en wandel je door de douane heen. Daar geef je het kaartje af dat je eerder in het toestel hebt ingevuld, waar op staat wat je allemaal wilt invoeren. Normaliter dus niets (geen fruit, vlees, groente, dieren, zaden, insecten, meer dan $10.000, etc) en volg je de "Nothing to declare" rij. Daar geef je het kaartje af.
Dan volg je de bordjes "Rental cars". Je komt dan buiten bij een bushalte. Daar rijdt een gratis shuttle naar de verhuurders. Let wel op dat je in de goede stapt die naar jouw verhuurder gaat. De bus doet er een minuutje of 10 over. Bij je verhuurder loop je of naar de balie, of direct naar de auto, afhankelijk van je verhuurder en de keuzes die je zelf maakt (Alamo skip the counter) of je status (Hertz gold).
In LAS zijn voor immigration APC terminals (automated passport control) in gebruik. Als europeaan op een ESTA mag je die gewoon gebruiken. Hoe lang de rij is hangt een beetje af van de omstandigheden (welke vluchten zijn er net binnen gekomen) en van jezelf (hoe snel ben je het toestel uit en loop je een beetje door). Als de rij voor de APC terminals erg lang is kun je ook in de rij voor overige foreign nationals gaan staan. Let wel op dat daar meestal de probleemgevallen staan die slecht tot geen engels spreken (zeker als er een vlucht uit Azie geland is) en dat minder mensen dus niet perse betekent dat het sneller gaat.
Nadat je door immigrations bent pak je je bagage van de band en wandel je door de douane heen. Daar geef je het kaartje af dat je eerder in het toestel hebt ingevuld, waar op staat wat je allemaal wilt invoeren. Normaliter dus niets (geen fruit, vlees, groente, dieren, zaden, insecten, meer dan $10.000, etc) en volg je de "Nothing to declare" rij. Daar geef je het kaartje af.
Dan volg je de bordjes "Rental cars". Je komt dan buiten bij een bushalte. Daar rijdt een gratis shuttle naar de verhuurders. Let wel op dat je in de goede stapt die naar jouw verhuurder gaat. De bus doet er een minuutje of 10 over. Bij je verhuurder loop je of naar de balie, of direct naar de auto, afhankelijk van je verhuurder en de keuzes die je zelf maakt (Alamo skip the counter) of je status (Hertz gold).
Wat dacht je van McCarran International Airport?sanook schreef:Er is een website waar je de historische wacht tijden kunt zien maar volgens mij zit LAS daar niet tussen helaas:
https://www.mccarran.com/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Correctie op het auto verhuur deel van roelb, er gaat maar 1 bus naar het renstal carcenter. Alle verhuurders zitten bij elkaar in een grote locatie, dus geen busjes van de individuele verhuurders.
In Las Vegas gaat immigrations meestal redelijk vlot, in LA deden wij er 2 weken geleden 2 en een half uur over om buiten te komen.
In Las Vegas gaat immigrations meestal redelijk vlot, in LA deden wij er 2 weken geleden 2 en een half uur over om buiten te komen.
Je hebt gelijk inderdaad. Ik was er vorig jaar nog, en ik meen me wel te herinneren dat er ook een aantal bedrijven off-site zitten, dus niet op het car-rental centre en dus een eigen bus rijden. Sixt?
Ach, het kan iig niet missen, gewoon bordjes volgen.
Ach, het kan iig niet missen, gewoon bordjes volgen.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ah, ze staan er inderdaad wel tussen, ik zocht (alfabetisch) naar Las Vegas en niet naar McCarran.
Daar kun je dus de historische wachttijden terugvinden voor de immigratie. Ik kijk altijd naar zelfde weekdag/tijdstip als mijn geplande aankomst.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wow, in LA ben ik op directe en indirecte vluchten meestal juist heel snel er door. Maargoed, ik ben meestal tussen de 30 en 45min kwijt om buiten te staan, mits de bagage mee is gekomen... Ik ga buiten het vakantieseizoen en herken echt niets van de druktes, zowel op Schiphol als in Amerikain LA deden wij er 2 weken geleden 2 en een half uur over om buiten te komen.
"Rental Car Pick Up from Terminal 1(american airlines)roelb schreef:...Dan volg je de bordjes "Rental cars".
Arriving car rental customers will be transported to their vehicles by dedicated blue-and-white McCarran Rent-A-Car Center shuttles for the three-mile trip to the Center and the car rental company of your choice.
From Baggage Claim, follow signs to Ground Transportation on Level 1. Proceed to the Rental Car Shuttle located at the center median outside doors 10 and 11."
Bij betreding van de bagagehal zijn de deuren aan de linkerkant,weg oversteken en naar links
"Rental Car Pick up from Terminal 3 (british airways)
Blue and white McCarran Rent-A-Car Center shuttle buses depart approximately every five minutes for the three-mile trip to the Center and the car rental company of your choice.
Follow signs to Ground Transportation from Baggage Claim on Level Zero. Proceed to the Rental Car Shuttle located outside West doors 51-54 and East doors 55-58."
Hier rechts naar buiten en meteen links af tot aan de hoek
Vanaf het rental car centre rijden er busjes naar de verhuurbedrijven die niet daar gevestigd zijn
"Terminal 1 Airlines
Allegiant
American
Delta
Omni
Southwest
Spirit Airlines
Check out the airline listing to learn which concourse (A, B, C, or D) your airline uses.
Terminal 3
International Airlines
Aeromexico
Air Canada
British Airways
Condor
Copa
Edelweiss
Hainan
Interjet
Korean Air
MagniCharters
Norwegian
Thomas Cook
Virgin Atlantic
Volaris
WestJet
Domestic Airlines
Alaska
Frontier
Hawaiian
JetBlue
Sun Country
United
Virgin America
* Air Canada, Frontier, Hawaiian, Sun Country and United use Terminal 3 for Ticketing/Check-In and Baggage Claim but will operate from the D Gates concourse which is easily accessible via an Automated Transit System located on Zero Level of Terminal 3."
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ik heb vorige maand een auto opgehaald In Las Vegas. Het duurde 1,5 uur vanaf de landing tot aan het wegrijden in de garage. Ik moest wel door de immigratie, dat duurde ongeveer een half uurtje (de automaten waren niet in gebruik) en bij de autohuur had ik een 'skip the counter'. Dat laatste scheelde een hoop tijd. Prima te doen dus!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De douane kost je in principe niets van tijd. Tenzij je controle krijgt natuurlijk, maar normaal wandel je zo door. De douaneformulieren horen naar het schijnt tegenwoordig ook al vaak tot het verleden.
Immigratie is een ander probleem. Dat hangt af van de drukte en is onvoorspelbaar. De automaten kan je nemen, maar bij een eerste trip rolt er gegarandeerd een X uit en moet je toch naar de beambte.
Tegen dat je door immigratie bent is je bagage er, oppikken, door de douane en naar de bus naar het rentalcar center. Als je daar de kiosk neemt ben je doorgaans ook het snelst gediend.
Op de terugweg is het gewoon afstappen en naar de andere gate gaan. Bagage gaat dan rechtstreeks.
Immigratie is een ander probleem. Dat hangt af van de drukte en is onvoorspelbaar. De automaten kan je nemen, maar bij een eerste trip rolt er gegarandeerd een X uit en moet je toch naar de beambte.
Tegen dat je door immigratie bent is je bagage er, oppikken, door de douane en naar de bus naar het rentalcar center. Als je daar de kiosk neemt ben je doorgaans ook het snelst gediend.
Op de terugweg is het gewoon afstappen en naar de andere gate gaan. Bagage gaat dan rechtstreeks.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
MarjoleinNov21
- Amerika-ontdekker
Dag allen,
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Is helemaal duidelijk zo.
Groet,
Marjolein
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Is helemaal duidelijk zo.
Groet,
Marjolein
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3825 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123