Je komt in SEA formeel de VS binnen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap Seattle te doen in 1 uur en 20 min?
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Re: Overstap Seattle te doen in 1 uur en 20 min?
Nope, je moet je koffer van de band halen, door customs en m dan weer op een band leggen. Je hoeft geen nieuw label te halen, eindbestemming staat er al op.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
tessasl schreef:Hi, Bedankt voor je reactie!
Maar geld dit allemaal ook als je de vlucht in 1x geboekt hebt...
Ik heb mijn vlucht geboekt bij KLM, van Amsterdam naar SanDiego. en na boeken kreeg ik dat er een tussenstop is op Seattle.
Maar ga van KLM naar KLM vliegtuig...
Word de bagage dan niet automatisch doorgegeven via het label op de koffers?
Ik dacht dat de uitleg al duidelijk was gegeven. Je komt in Seattle de VS binnen dus daar moet je door immigratie en douane en dat betekent dus "met al je bagage".
Overigens lijkt het mij zeer sterk dat de vlucht van Seattle naar San Diego met een KLM toestel zou zijn. Waarschijnlijk is het gewoon een codeshare en is de vlucht door een andere maatschappij uitgevoerd (operated by). Waarschijnlijk zal dit DELTA airlines zijn. Als al niet de gehele vlucht door DELTA wordt uitgevoerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
pascal1109
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Deze informatie vind ik raar, want toen ik vorig jaar naar de VS vloog, had ik een tussenstop op Houston, waarna ik verder vloog naar Denver.harryh schreef:Nope, je moet je koffer van de band halen, door customs en m dan weer op een band leggen. Je hoeft geen nieuw label te halen, eindbestemming staat er al op.
Op Houston kwam ik dus de VS binnen, maar ik heb onderweg mijn koffers echt nergens gezien hoor. Die haalde ik in Denver pas van de band af.
Wat de overstaptijd betreft...het KAN wel, maar het moet wel een beetje meezitten denk ik.
Zou er persoonlijk niet prettig onder voelen en had wat meer 'slack' ingebouwd, puur om niet continu op je horloge te hoeven kijken. Je zou er bijna stress door krijgen en dat is geen fijne start van de vakantie.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Wel dan ben jij de uitzondering ten opzichte van de gehele wereld. Na immigratie is de bagage af te halen om door de douane te gaan.Deze informatie vind ik raar, want toen ik vorig jaar naar de VS vloog, had ik een tussenstop op Houston, waarna ik verder vloog naar Denver.
Op Houston kwam ik dus de VS binnen, maar ik heb onderweg mijn koffers echt nergens gezien hoor. Die haalde ik in Denver pas van de band af.
Met alle begrip voor de bijdrage, maar als het aantal reizen naar de VS klopt met je profiel dan vraag ik me toch af op welke "ervaring" dit gebaseerd is.Wat de overstaptijd betreft...het KAN wel, maar het moet wel een beetje meezitten denk ik.
hi Bedankt hiervoor! ik heb inderdaad gebeld met KLM en ik hoef NIET mijn bagage optehalen. mijn 2e vlucht is ook KLM en daardoor doen zij dit voor mij en hoeft mijn bagage niet weer met mij mee.pascal1109 schreef:Deze informatie vind ik raar, want toen ik vorig jaar naar de VS vloog, had ik een tussenstop op Houston, waarna ik verder vloog naar Denver.harryh schreef:Nope, je moet je koffer van de band halen, door customs en m dan weer op een band leggen. Je hoeft geen nieuw label te halen, eindbestemming staat er al op.
Wat de overstaptijd betreft...het KAN wel, maar het moet wel een beetje meezitten denk ik.
Zou er persoonlijk niet prettig onder voelen en had wat meer 'slack' ingebouwd, puur om niet continu op je horloge te hoeven kijken. Je zou er bijna stress door krijgen en dat is geen fijne start van de vakantie.
Het levert inderdaad wat extra stress mee. is niet heel fijn.. maar als KLM denkt dat het lukt hoop ik maar gewoon dat het lukt...
Ga optijd inchecken zodat ik lekker voorin het vliegtuig zit en er dus zo uit ben
Beide vluchten zijn KLM. heb met ze gebeld, en er is mij verteld dat zij de bagage regelen en ik deze dus echt pas in San Diego van de band hoef te halen.Marcopstal schreef:tessasl schreef:Hi, Bedankt voor je reactie!
Maar geld dit allemaal ook als je de vlucht in 1x geboekt hebt...
Ik heb mijn vlucht geboekt bij KLM, van Amsterdam naar SanDiego. en na boeken kreeg ik dat er een tussenstop is op Seattle.
Maar ga van KLM naar KLM vliegtuig...
Word de bagage dan niet automatisch doorgegeven via het label op de koffers?
Ik dacht dat de uitleg al duidelijk was gegeven. Je komt in Seattle de VS binnen dus daar moet je door immigratie en douane en dat betekent dus "met al je bagage".
Overigens lijkt het mij zeer sterk dat de vlucht van Seattle naar San Diego met een KLM toestel zou zijn. Waarschijnlijk is het gewoon een codeshare en is de vlucht door een andere maatschappij uitgevoerd (operated by). Waarschijnlijk zal dit DELTA airlines zijn. Als al niet de gehele vlucht door DELTA wordt uitgevoerd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je niet van te voren de stoelen vastleggen?tessasl schreef:Ga op tijd inchecken zodat ik lekker voorin het vliegtuig zit en er dus zo uit ben
Marianne
Het aantal keer maakt voor deze vraag in mijn gedachten niets uit...Marcopstal schreef:Wel dan ben jij de uitzondering ten opzichte van de gehele wereld. Na immigratie is de bagage af te halen om door de douane te gaan.Deze informatie vind ik raar, want toen ik vorig jaar naar de VS vloog, had ik een tussenstop op Houston, waarna ik verder vloog naar Denver.
Met alle begrip voor de bijdrage, maar als het aantal reizen naar de VS klopt met je profiel dan vraag ik me toch af op welke "ervaring" dit gebaseerd is.Wat de overstaptijd betreft...het KAN wel, maar het moet wel een beetje meezitten denk ik.
ik stap over van KLM toestel naar KLM toestel dus hoef inderdaad mijn bagage NIET af te halen bij aankomst in Seattle.
Deze hoef ik pas van de band af te halen in San Diego. Voor de zekerheid gebeld met KLM die mij dit duidelijk konden vertellen.
Ook een 'vriendin' stewardess die mij dit zelfde wist te zeggen.
Bedankt voor alle reacties, en laten we aardig blijven voor elkaar!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dit forum heeft je dan maar weinig verder geholpen, laten we hopen dat alles goed gaat en dat de KLM balie en stewardess het bij het rechte eind hebben !
Bijzonder ook. Ik wist niet dat KLM tegenwoordig met hun eigen toestellen binnenlandse vluchten doet...
Mijn eigen ervaring is precies zoals hier al omschreven is. Rechtstreeks bij KLM een vlucht AMS - Las Vegas geboekt. Eerste vlucht was met klm zelf, 2e vlucht (van Salt Lake City naar Las Vegas) door Delta uitgevoerd. Moest gewoon mijn bagage etc ophalen en opnieuw droppen.
Mijn eigen ervaring is precies zoals hier al omschreven is. Rechtstreeks bij KLM een vlucht AMS - Las Vegas geboekt. Eerste vlucht was met klm zelf, 2e vlucht (van Salt Lake City naar Las Vegas) door Delta uitgevoerd. Moest gewoon mijn bagage etc ophalen en opnieuw droppen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
Ja zo zie je maar je kunt als ervaren reiziger altijd nog wat leren van iemand zonder ervaring. 
Ze moeten de informatie op de KLM website dan ook even updaten. Ik citeer:
'Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als: u overstapt van een KLM-vlucht op een binnenlandse vlucht (bijvoorbeeld binnen de Verenigde Staten)'
Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... dex.htm#p9

'Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als: u overstapt van een KLM-vlucht op een binnenlandse vlucht (bijvoorbeeld binnen de Verenigde Staten)'
Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... dex.htm#p9
2011: Zuidwesten
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Er klopt inderdaad iets niet in het ganse verhaal. Dit zou dan immers betekenen dat je pas in San Diego door de douane gaat, maar dat kan in principe niet via een binnenlandse vlucht. Bij mijn weten voert KLM zelf geen binnenlandse vluchten uit in de VS. Daarvoor hebben ze ook allianties....
Heb je gegevens mbt die vlucht ? Vluchtnummer bvb.
Wat ik vind: Amsterdam - Seattle - San Diego is KLM, beide uitgevoerd door DELTA (vluchtnummers KL6015 en KL6288). Ik zocht op een lukrake dag in september maar aangezien het lijnvluchten zijn verwacht ik weinig anders op een andere datum.
In al mijn reizen naar de VS heb ik het nog nooit anders geweten, zelfs niet met een Amerikaanse maatschappij zoals United, American of Delta.
Heb je gegevens mbt die vlucht ? Vluchtnummer bvb.
Wat ik vind: Amsterdam - Seattle - San Diego is KLM, beide uitgevoerd door DELTA (vluchtnummers KL6015 en KL6288). Ik zocht op een lukrake dag in september maar aangezien het lijnvluchten zijn verwacht ik weinig anders op een andere datum.
In al mijn reizen naar de VS heb ik het nog nooit anders geweten, zelfs niet met een Amerikaanse maatschappij zoals United, American of Delta.
- sanook
- Amerika-expert
En het is ook geen Aer Lingus vlucht via Dublin.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou het ook echt heel bijzonder vinden. Zelfs als je met TUI vliegt naar Miami en dus met hetzelfde vliegtuig doorvliegt van Sanford naar MIA moet je nog in Sanford door Immigrations. Daarna haal je je bagage op en ga je door Customs om weer in hetzelfde vliegtuig in te stappen en nog 40 minuten door te vliegen naar je eindbestemming.
Ik waag het verhaal in twijfel te trekken.
Ik waag het verhaal in twijfel te trekken.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
@tessasi.
Wat de dame van KLM ook heeft verteld, er is geen enkel KLM toestel wat in de VS binnenlandse vluchten uitvoerd, de vlucht van Seattle naar San Diego wordt uitgevoerd door Delta airlines, zullen we wedden?
Ook de vlucht van Amsterdam naar Seattle wordt uitgevoerd door Delta, KLM vliegt op dit moment niet naar Seattle.
Wat de dame van KLM ook heeft verteld, er is geen enkel KLM toestel wat in de VS binnenlandse vluchten uitvoerd, de vlucht van Seattle naar San Diego wordt uitgevoerd door Delta airlines, zullen we wedden?
Ook de vlucht van Amsterdam naar Seattle wordt uitgevoerd door Delta, KLM vliegt op dit moment niet naar Seattle.
Ik denk dat er een spraakverwarring is over "van de band halen en weglopen" en "van de band halen en door de douane brengen en weer inleveren"
Op alle reizen nog nooit anders meegemaakt dan het laatste. Sterker nog toen in de grijze oudheid Martinair op San Francisco/Oakland vloog met tussenstop in Seattle moest je daar door de douane.
We hadden het "geluk" dat er net voor onze 747 een Lufthansa 747 geland was. Een paar honderd mensen hebben toen urenlang op de grond in de gangen gezeten om door immigration en douane te gaan. een vlucht met daardoor uren vertraging.
Aanvulling: P.S. Als je op de site van San Diego airport kijkt zie je dat de KLM hier niet komt:
http://www.san.org/Flights/Airlines
Op alle reizen nog nooit anders meegemaakt dan het laatste. Sterker nog toen in de grijze oudheid Martinair op San Francisco/Oakland vloog met tussenstop in Seattle moest je daar door de douane.
We hadden het "geluk" dat er net voor onze 747 een Lufthansa 747 geland was. Een paar honderd mensen hebben toen urenlang op de grond in de gangen gezeten om door immigration en douane te gaan. een vlucht met daardoor uren vertraging.
Aanvulling: P.S. Als je op de site van San Diego airport kijkt zie je dat de KLM hier niet komt:
http://www.san.org/Flights/Airlines
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb op Newark in 2010 meegemaakt dat ik na immigrations, en dus voor de douane, mijn koffer alweer door een gat in de muur had afgedropt. Op de andere reizen kon ik de koffer ook pas na de douane weer afgeven.Ik denk dat er een spraakverwarring is over "van de band halen en weglopen" en "van de band halen en door de douane brengen en weer inleveren"Op alle reizen nog nooit anders meegemaakt dan het laatste.
Maar ik hoop dat Tessasl hier na afloop haar ervaring ook deelt. Want ook ik vind het echt een vreemd verhaal.
Ik ging van Amsterdam via Houston naar LA en heb op de heenweg wel mijn koffer van de band moeten halen. Op de terugweg is het een ander verhaal en zag ik deze niet bij de tussenstop in Houston, maar weer in Amsterdam. Haal je de heen en terugweg niet door elkaar nu?Deze informatie vind ik raar, want toen ik vorig jaar naar de VS vloog, had ik een tussenstop op Houston, waarna ik verder vloog naar Denver.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ga er maar vanuit dat je in Seattle door immigratie en douane moet en van daaruit met Delta naar San Diego vliegt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- sanook
- Amerika-expert
Dat zeggen we al 3 dagen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3361 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-