Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe regelgeving California autostoeltjes sinds 1 januari 2017
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Nieuwe regelgeving California autostoeltjes sinds 1 januari 2017
Volgens mij moet het nog steeds "rear facing" zijn. Bij de meeste Europese auto's kan je de passagiersairbag om die redenen uitschakelen. Ik weet niet of dit in de US cars ook zo is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ooptie 4 ging niet over voorin zitten, het gaat over een uitzondering als je een rear-facing stoeltje niet vast kunt zetten. Misschien mag je dan een forward-facing stoeltje gebruiken?
Terug in Texas!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Nee, die optie 4 zegt dat als het achteraan niet correct kan vastgemaakt worden het vooraan mag. Maar onder de twee jaar blijft het verplicht "rear facing".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Je hebt gelijk, ik keek niet goed. Dus dan is je enige optie een rear-facing stoeltje in de VS kopen en op de pasagiersstoel te zetten. Als daar een airbag zit die je niet kunt uitzetten is dat ook geen optie.
Terug in Texas!
Begrijp ik het goed: worden jonge baby's in Europa niet rugwaarts vervoerd?hemmie schreef: Maar als de wetgeving nu zo is dat je je kind rugwaarts moet vervoeren, [...] dit betekent dat je ook in een normale auto niet meer met jong kind in een Europees stoeltje mag reizen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Alleen tot ongeveer 1 jaar, zo ver ik weet (maar mijn kennis is wat verouderd), gaan de stoeltjes tot max. 13kg, maar een slank kind past er tegen die tijd ook al lang niet meer in de lengte in. Je kunt dat soort stoeltjes hier ook wel kopen (de maxi-cosi mico bijvoorbeeld) maar die is tot 30 pounds en 32 inches, dus dan moet je daarna nog een stoel hebben die ook achterwaarts kan, want kind is nog geen 2 jaar of 40 pounds. Maar in Europa ga je dan dus meteen al over op een voorwaartse stoel.
Terug in Texas!
Ah, bedankt voor de verduidelijking.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Klopt onze dochter pastte na 9 maanden al niet meer in een maxi-cosi.
Je kan dan een 360 graden stoeltje kopen maar dan betaal je zeker 4x de hoofdprijs.
In Nederland zijn dan ook de front facing gewoon gekeurd als je kindje er goed in zit. Ik ken de precieze regels niet maar volgens mij moeten ze in ieder geval zelf kunnen zitten en moeten ze lang genoeg zijn voor alle ondersteuning.
Je kan dan een 360 graden stoeltje kopen maar dan betaal je zeker 4x de hoofdprijs.
In Nederland zijn dan ook de front facing gewoon gekeurd als je kindje er goed in zit. Ik ken de precieze regels niet maar volgens mij moeten ze in ieder geval zelf kunnen zitten en moeten ze lang genoeg zijn voor alle ondersteuning.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Goed dat dit onderwerp nu ter sprake komt in het forum. Wij vliegen in mei naar LA en onze kleinzoon van dan 13 maanden reist mee. Wij waren van plan om zijn eigen autostoel mee te nemen maar dat zullen we nu, na dit te hebben gelezen, niet meer doen. Waarschijnlijk zullen we een stoel kopen bij Walmart maar dat maakt het wel weer gecompliceerder. Want hoe vervoeren we hem op weg daar naar toe. Op de site van Walmart is er veel keuze in stoeltjes voor een redelijke prijs maar weet iemand of er bij een willekeurige walmart in de praktijk ook genoeg stoeltjes op voorraad zijn ?.
Een andere mogelijkheid is het huren van een stoeltje maar dit hebben we niet aangegeven bij de verhuurder. We moeten dus ter plekke afwachten of er een stoeltje beschikbaar is.
Al met al best lastig.
Een andere mogelijkheid is het huren van een stoeltje maar dit hebben we niet aangegeven bij de verhuurder. We moeten dus ter plekke afwachten of er een stoeltje beschikbaar is.
Al met al best lastig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Walmart heeft volgens mij altijd wel wat op voorraad, maar natuurlijk minder keus dan online. Voordeel van Walmart is dat ze relatief veel goedkopere stoeltjes te koop hebben, zijn misschien niet de allerbeste/handigste/mooiste maar neem aan dat je voor een stoeltje dat je maar een paar weken gebruikt ook niet de hoofdprijs wil betalen. Je kunt op de website volgens mij wel per filiaal zien wat er beschikbaar is. Er zijn natuurlijk ook andere winkels die volop autostoeltjes hebben, Target bijvoorbeeld, of Babies 'r us.
Maar je zit dan inderdaad met het vervoer vanaf het vliegveld, dus voor het gemak zou je nog steeds huren kunnen overwegen. Misschien toch nog eens contact opnemen met verhuurder of broker, ik zou toch zeggen dat ze alsnog wel een autostoel voor je kunnen reserveren. Tenzij je van plan bent de komende jaren nog vaker met een jong kind naar de VS te gaan, dan zou ik wel een stoeltje kopen dat je aan het eind mee naar huis neemt en bij volgende reizen weer mee naar de VS neemt. Maar dan moet je dus eigenlijk 1 ouder op het vliegveld laten wachten tot de 2e ouder terug is met het gekochte stoeltje.
Maar je zit dan inderdaad met het vervoer vanaf het vliegveld, dus voor het gemak zou je nog steeds huren kunnen overwegen. Misschien toch nog eens contact opnemen met verhuurder of broker, ik zou toch zeggen dat ze alsnog wel een autostoel voor je kunnen reserveren. Tenzij je van plan bent de komende jaren nog vaker met een jong kind naar de VS te gaan, dan zou ik wel een stoeltje kopen dat je aan het eind mee naar huis neemt en bij volgende reizen weer mee naar de VS neemt. Maar dan moet je dus eigenlijk 1 ouder op het vliegveld laten wachten tot de 2e ouder terug is met het gekochte stoeltje.
Terug in Texas!
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb nog even rondgekeken op internet en kwam op de site van Baby en tiener Megastore een autostoeltje tegen die zowel voor- als achterwaarts geïnstalleerd kan worden voor de schappelijke prijs van 45 euro. Luxe model 60 euro. Er staat bij voor kinderen van 0-4 jaar en voorzien van een 5-punts gordel
Zou zo'n stoeltje dan aan de Amerikaanse eisen voldoen zodat wij hem mee kunnen nemen? Zou ideaal zijn.
Zou zo'n stoeltje dan aan de Amerikaanse eisen voldoen zodat wij hem mee kunnen nemen? Zou ideaal zijn.
2011: Zuidwesten
-
gastxyz
Het gaat om de veiligheid van je kind. Dan neem je toch zeker de allerbeste en doet 'uiterlijk' en prijs er helemaal niet toe?hemmie schreef: allerbeste/handigste/mooiste
Ik wist wel dat er zo'n reactie zou komen
Er zijn goedgekeurde (veilige) stoeltjes in allerlei prijsklassen, en de duurdere hebben allerlei snufjes die in het dagelijks gebruik misschien best handig zijn. Maar voor een stoeltje dat je maar een paar weken gebruikt ga je denk ik toch echt geen $400 uitgeven, dat kies je voor dat stoeltje van nog geen $100 dat iets minder makkelijks vast te zetten is, zonder cupholder, zonder verschillende standen, etc. Maar goed, iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil, maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je een veilig stoeltje niet belangrijk vindt omdat je voor een goedkopere versie kiest.
Terug in Texas!
-
Jeanine_
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb het forum al een tijdje niet meer bezocht en zie dat een aantal mensen zich er goed in verdiept heeft. Dank daarvoor! Van touroperators krijg ik wisselende antwoorden.
IngridZW, reizen jullie in een camper? Want dan moet je er dus even op letten op welke manier het stoeltje in de auto bevestigd moet worden. Bij een camper zitten achterin alleen heupgordels. Sommige verhuurders vinden het goed dat je online een stoeltje koopt en deze bij hun laat bezorgen.
IngridZW, reizen jullie in een camper? Want dan moet je er dus even op letten op welke manier het stoeltje in de auto bevestigd moet worden. Bij een camper zitten achterin alleen heupgordels. Sommige verhuurders vinden het goed dat je online een stoeltje koopt en deze bij hun laat bezorgen.
Stoeltje online bestellen en bij je hotel af laten geven? Desnoods wacht de ander met kind op luchthaven tot stoeltje er is.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
Edith81
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
ook wij gaan met de camper een rondje doen eind september. 2 kids 1 van dan 4 en een van 3. die van 4 zou dus in een booster seat mogen. maar die van 3 dus niet ?? ze zijn bijna even groot en zwaar en had eigenlijk bedacht dat ik voor beide een booster seat zou kopen. niet doen dus ? en gaat de taxi onze kinderen wel mee nemen van luchthaven naar hotel ?? dan dus proberen dat de kinderzitjes klaar staan bij het hotel anders hebben we ook een probleem voor de taxi rit van hotel naar Cruise america....help iemand nog waardevolle tips
Of een booster mag hangt er can af hoe zwaar de kinderen zijn. Booster seats zijn volgens mij vaak vanaf een kilo of 18, soms ook wel 15 of 16 volgens mij, zou je even moeten opzoeken. Maar, ik denk dat een kind veiliger zit in een stoel met 5-puntsharnas die je vastzet met een heupgordel, dan een booster met alleen heupgordel, dus dat zou ik wel in de overweging meenemen. Kies ook smalle stoeltjes, volgens mij is de ruimte op die banken beperkt, en misschien moet je de tafel onderweg weghalen omdat het anders niet past.
Wettelijk gezien mag je in California in een taxi ook je kind niet zonder autostoel vervoeren, dus de taxichauffeur kan je weigeren. Dan moet je dus wel een stoel meenemen, of je moet met het ov reizen, geen idee of dat in SF mogelijk is. Of een auto huren vanaf het vliegveld en 1 ouder een stoel laten kopen en dan de rest van het gezin ophalen.
Wettelijk gezien mag je in California in een taxi ook je kind niet zonder autostoel vervoeren, dus de taxichauffeur kan je weigeren. Dan moet je dus wel een stoel meenemen, of je moet met het ov reizen, geen idee of dat in SF mogelijk is. Of een auto huren vanaf het vliegveld en 1 ouder een stoel laten kopen en dan de rest van het gezin ophalen.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 7381 Weergaves
-
Laatste bericht door butterfly
-