Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen met Icelandair
Re: Vliegen met Icelandair
Hi Headhunteke,
Is inderdaad verwarrend. Hoe komen ze erbij?..uit die meeste Benamingen kan men niet uitmaken welke Stad bedoeld wordt.
bv: Halifax is YHZ.....Y? Z?
grt
-------------
Is inderdaad verwarrend. Hoe komen ze erbij?..uit die meeste Benamingen kan men niet uitmaken welke Stad bedoeld wordt.
bv: Halifax is YHZ.....Y? Z?
grt
-------------
Een hoop vliegvelden in Canada beginnen met een Y: YYZ - Toronto, YUL - Montreal, etc.
Ik zie dat er 2 topics zijn met ervaringen met Icelandair. Heb in die andere ook gereageerd. (Misschien voor de verwarring beter om er 1 topic van te maken?).ingrid14 schreef:Overigens hebben wij enkel op de heenvlucht eten meegenomen. Op de terugvlucht gewoon een sandwich gekocht op de luchthaven in Reykjavik.
Vliegveld in Reykjavik, is dat nog iets bijzonders. Het is klein. Maar is er nog wat keuze om te eten daar? IJsland is wel een stuk goedkoper geworden vergeleken met vroeger. Of is het alleen uitstappen, broodje halen en weer instappen?
Dit jaar terug vluchtje met Icelandair Brussel-Reykjavik-Halifax heen: 7/Juni/'16 Terug idem: 16/September/'16=966 Euro.
Heen vluchtduur: 3.15h + 4.30h Terug: Idem. Esta voor Canada bij E-Visums.NL. Esta voor de States niet aangevraagd, daar ik over-land de States binnenkwam, invullen groene I-94 kaart en okay(met eigen Camper, verscheept heen/terug vanuit R'Dam naar Halifax)
grt
------
Heen vluchtduur: 3.15h + 4.30h Terug: Idem. Esta voor Canada bij E-Visums.NL. Esta voor de States niet aangevraagd, daar ik over-land de States binnenkwam, invullen groene I-94 kaart en okay(met eigen Camper, verscheept heen/terug vanuit R'Dam naar Halifax)

grt
------
-
- Amerika-expert
Waarom zou je bijna twee keer zoveel betalen voor een ESTA visum voor Canada of de VS via een bedrijf als E-visum in Nederland, als je dat voor de helft kan doen via officiele regeringsinstanties van beide landen?
Voor Canada begin je hier: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
Voor de VS: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Voor Canada begin je hier: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
Voor de VS: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dat het mij dubbel zoveel koste? Weet ik zo niet. Effe mailtje doorsturen met al de gegevens + betaling en s'anderdaags de ESTA Afprinten en alles "okidoo".(Was ergens tussen de 25 en 30 euro) Geen geloop naar de Embassy's enz...Heb ervaring zat met Embassy's, duurt steeds daaagen! Afrikaanse Embassy's hebben daar "een handje van weg". Of het hier in Brussel is of ergens on the road "same thing"!
grt
-----
grt
-----
Esta vraag je online aan, daarvoor ga je echt niet naar het consulaat of de ambassade. Ik begrijp niet zo goed waarom men zich laat afzetten door dat soort visumburootjes.
Esta voor de States On-Line aanvragen hier in Brussel? Weet ik zo niet...Waarom staan er hier dan steeds 100m File van personen voor de Embassy met Politie bewaking? Voor Visa voor bv. Rusland...gaat u persoonlijk naar de Embassy, wel...dit komt niet goed, beter af met een Visa Bureau!
Geen verplaatsing, geen domme vragen enz....
grt
---------------
Geen verplaatsing, geen domme vragen enz....
grt
---------------
Nogmaals, esta vraag je online aan. Daar komt geen ambassade of consulaat aan te pas.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Mijn Rusland visum heb ik ook aangevraagd via een bureau - daarvoor ga ik niet in de rij staan.
Maar voor een USA Esta moet je helemaal niet in de rij staan - gewoon enkele klikken en enkele gegevens invullen op de officiele site. Inuvik, sorry, maar je informatie is echt foutief.
Maar voor een USA Esta moet je helemaal niet in de rij staan - gewoon enkele klikken en enkele gegevens invullen op de officiele site. Inuvik, sorry, maar je informatie is echt foutief.
Wij vliegen in juni vanuit Brussel naar Denver, met een korte stopover in Reykjavik.
Moeten wij in Reykjavik al door de douane en paspoortcontrole of gebeurt dit pas in Denver?
Iverson
Moeten wij in Reykjavik al door de douane en paspoortcontrole of gebeurt dit pas in Denver?
Iverson
Volgens mij wordt op KEF wel een soort exit "controle" gehouden, je verlaat immers het Schengengebied. Kan mij het niet zo goed meer herinneren maar het is enkel je paspoort even tonen.
Ja, in Ijsland ga je wel door de Ijslandse paspoortcontrole, je verlaat hier het Schengen gebied. KEF is erg overzichtelijk en ondanks de vele vluchten rond het hetzelfde tijdstip stond er geen lange rij. Je bent er dus zo doorheen.
En in Denver ga je dan door de Amerikaanse paspoortcontrole en douane.
En in Denver ga je dan door de Amerikaanse paspoortcontrole en douane.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-expert
waarom zijn er zo weinig stoelen bij de gates op KEF? Wat vind ik dat een ongeorganiseerd vliegveld geworden.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja dat klopt wel @dutchie_in_boston, er zijn veel te weinig stoelen bij de gates in KEF, maar anders wel een vlotte overstap op het vliegveld.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Voor de grap even aan het kijken voor een vlucht naar Washington (korte citytrip), wat een leuke prijzen! Nog nooit met Icelandair gevlogen, maar als ik de reacties hier lees is dat prima te doen.
Nu twijfel ik echter tussen Icelandair of een combi van Lufthansa/United:
Icelandair heb ik op de heenreis een stopover van 1,5 uur en totale reistijd van 11:10 uur
Terug een stopover van 1:10 uur en een totale reistijd van 10 uur.
Enige wat er niet bij zit is vliegtuig voedsel, maar daar geef ik sowieso niet zo om.
Een ander alternatief is de combinatie Lufthansa/United, kost slechts 15 euro meer:
Heenreis via Munchen met een stopover van 1,5 uur en een totale reistijd van 11:40 uur
Terug een directe vlucht naar Amsterdam, reistijd 07:35 uur.
Lastig kiezen, de vertrektijden zijn vrijwel hetzelfde.
Edit: Ik heb zelfs 2x een directe vlucht gevonden voor dezelfde prijs, dat maakt de keuze wel heel makkelijk!
Nu twijfel ik echter tussen Icelandair of een combi van Lufthansa/United:
Icelandair heb ik op de heenreis een stopover van 1,5 uur en totale reistijd van 11:10 uur
Terug een stopover van 1:10 uur en een totale reistijd van 10 uur.
Enige wat er niet bij zit is vliegtuig voedsel, maar daar geef ik sowieso niet zo om.
Een ander alternatief is de combinatie Lufthansa/United, kost slechts 15 euro meer:
Heenreis via Munchen met een stopover van 1,5 uur en een totale reistijd van 11:40 uur
Terug een directe vlucht naar Amsterdam, reistijd 07:35 uur.
Lastig kiezen, de vertrektijden zijn vrijwel hetzelfde.
Edit: Ik heb zelfs 2x een directe vlucht gevonden voor dezelfde prijs, dat maakt de keuze wel heel makkelijk!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1890 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties