Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door Big_Mo »

diefstal met of zonder kleedje. Als het persoon desperaat genoeg is om in te breken maakt al je gegoochel geen drol uit. Op IJmuiden genoeg verhalen van kitesurfers die met alle moeite hun extra gear proberen te verstoppen om vervolgens hun ruit stuk geslagen te zien.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nieuwenoord schreef:Ik kan me eigenlijk maar één verhaal over diefstal uit de auto herinneren hier op het forum, volgens mij in San Francisco, bij forumlid Markro.
Goed onthouden Monique. :thumbup:

Hierbij de link naar mijn verhaal van de autodiefstal in San Francisco: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 01#p860001

Daarvan hebben wij wel geleerd. Ook wij reizen met onze bagage in de achterbak van de auto, maar wij laten nu nooit meer iets in het zicht liggen op de achterbank. Tijdens een volgende reis hebben wij een zwart beddenlaken gekocht bij een Walmart en dat leggen wij tegenwoordig altijd over onze bagage in de achterbak heen. De zon, of verlichting, moet er wel heel fel opschijnen, wil je zien dat er iets in de auto ligt.
Sinds de diefstal hebben wij tijdens 2 volgende reizen het geluk gehad dat wij een Dodge Journey mee konden nemen bij de Alamovestigingen. Deze auto heeft namelijk achter donkere ruiten en heeft meerdere verdekte vakken, waar wij onze laptop/tablet/snoeren/navigatie in konden leggen en dat deden wij dan ook steevast altijd als wij de auto verlieten. Ook als wij bijvoorbeeld boodschappen gingen doen. Onze belangrijke zaken, zoals paspoorten, rijbewijzen, creditcards, e.d. droegen wij altijd bij ons in buideltasjes/heuptasjes. Had ik mijn laptop toevallig nog in de rugzak zitten, dan ging de rugzak mee de winkel in.
Deze auto heeft namelijk in de stoel naast de bestuurder, onder de zitting (deze kan je opklappen) een ruim opbergvak (voor onze TomTom). Tussen de voorstoelen en de eerste achterbank zitten twee vakken in de vloer (snoeren/tablet), en helemaal achterin zit een ruim opbergvak met klep (laptop), waaronder het reservewiel en boordgereedschap ligt.

De laatste keer (afgelopen september), in Toronto, kregen wij een nieuwe Jeep Cherokee toegewezen. Prachtige auto, met rolhoes over het achtercompartiment. Echter toen ik onze bagage (koffer, grote reistas, 2 handkoffertjes) had ingeladen, was de bagage te hoog en kon de rolhoes er niet overheen. Waren wij blij eens een rolhoes te hebben, konden wij hem niet gebruiken. Toen stond er een Dodge Journey en hebben wij de bagage overgeladen en die mee kunnen nemen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik weet ook niet meer precies hoe het zit, maar dat kleedje dient volgens mij maar deels voor het "misleiden" van inbrekers. Natuurlijk zal het niemand echt tegenhouden, als ze erin gegluurd hebben.
Maar het heeft ook iets te maken met de verzekeringen. Ik heb wel een verhaal gehoord van iemand die niets terug kreeg van de gestolen goederen, omdat er in de bepaling stond dat de koffers niet in het zicht mogen liggen. Als je dan kunt aantonen dat je zo'n doek hebt gekocht om erover te leggen, sta je op dat vlak sterker. Ik probeer het even op te zoeken.

Edit: Haha, dat was dus onder andere dat verhaal... Slim :thumbup:
Laatst gewijzigd door M Kactus op 03 nov 2016, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Net je relaas gelezen Marco, dat zal flink schrikken geweest zijn. :?

In al die keren dat ik een auto gehuurd heb in Amerika gelukkig nooit problemen gehad. Wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee houd. In een sedan kun je eenvoudig je waardevolle spullen in de kofferbak doen zodat het afgedekt is. Bij een SUV zorg ik er in ieder geval voor dat het uit het zicht is. Net als bij jou bijv. een rugzak met de waardevolle spullen (soms kun je die gewoon niet meenemen) tussen voorstoel en achterbank. Wel dek ik die dan nog af met een kleedje (doe ik hier in Nederland ook). Dat doe ik dan niet omdat het dan wel verzekerd zou zijn (is ook niet zo blijkt uit jouw verhaal en wist ik zelf overigens ook wel) maar wel om het de gelegenheidsdief zo moeilijk mogelijk te maken.

In Amerika heb ik over het algemeen ook minder vrees dat er ingebroken wordt. Weet nog wel dat ik mijn TomTom gewoon in de cabrio aan het raam liet met de kap naar beneden in enkele rustige dorpjes in het Noord Oosten. En je ziet het daar ook zoveel dat een kap nog naar beneden staat. In de steden daarentegen ben ik in de regel een stuk voorzichtiger al maakt het daar ook uit waar je de auto parkeert. Overdag dek ik de waardevolle spullen zo goed mogelijk af of neem het mee. 's Nachts zorg ik ervoor dat die spullen niet meer in de auto aanwezig zijn. Meer kun je niet doen denk ik.

Terugkomend op de vraag van brigittf, ik denk dat je je gezonde verstand moet gebruiken wat afdekken van spullen betreft. Heb je een afdekhoes dan is het mooi maar zoals je kunt lezen is dat niet altijd mogelijk, zelfs al heb je er eentje (denk aan al die bagage die je bij je hebt). Bedenk dat een gelegenheidsdief snel wil toeslaan. Als jij een fototoestel of telefoon in het zicht laat liggen dan is dat een veel groter risico dan dat jij die ergens wegstopt uit het zicht.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bakker1628
Amerika-ontdekker

Bericht door bakker1628 »

M Kactus schreef:Ik weet ook niet meer precies hoe het zit, maar dat kleedje dient volgens mij maar deels voor het "misleiden" van inbrekers. Natuurlijk zal het niemand echt tegenhouden, als ze erin gegluurd hebben.
Maar het heeft ook iets te maken met de verzekeringen. Ik heb wel een verhaal gehoord van iemand die niets terug kreeg van de gestolen goederen, omdat er in de bepaling stond dat de koffers niet in het zicht mogen liggen. Als je dan kunt aantonen dat je zo'n doek hebt gekocht om erover te leggen, sta je op dat vlak sterker. Ik probeer het even op te zoeken.

Edit: Haha, dat was dus onder andere dat verhaal... Slim :thumbup:
Inderdaad, ik heb de situatie aan de verzekering uitgelegd en dit is wat zei mij vertelden :

Geachte heer .....,

Naar aanleiding van uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Ik heb uw vraag ook voorgelegd aan onze afdeling Acceptatie. Zij geven het volgende aan:

U bent verzekerd voor schade als de bagage tijdens de reis, korter dan drie uur uit het zicht, werd achtergelaten in een vervoermiddel zonder kofferbak. Kostbaarheden, geld en identiteitspapieren zijn in dit geval niet verzekerd.

Als de bagage maar uit het zicht ligt. Dit mag dan ook met een deken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

......
Medewerker Klantcontact ANWB
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

M.a.w. kostbaarheden (fototoestel, telefoon, GPS e.d.) zijn niet verzekerd indien afgedekt met een kleedje.

Bagage snap ik wel. De gelegenheidsdief zal niet zo snel een grote koffer meenemen, die gaat voor wat hij/zij graaien kan en eenvoudig mee kan nemen. Komt bij dat dit vaak een veel kleinere waarde vertegenwoordigd dan de kostbaarheden.

Overigens is het altijd verstandig vooraf even de voorwaarden van je reisverzekering goed door te nemen hoe het zit en desnoods navraag te doen zoals hierboven. Elke verzekeraar kan hier weer anders mee omgaan.

Roland

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

brigittf schreef:dit gaat over een categorie F suv Ford escape of vergelijkbaar ( bij Avis)
Wij zijn met twee personen en hadden deze categorie.
Is een Nissan Roque geworden.
Wij konden de koelbox mooi achter de stoel zetten en er slingerde altijd wel iets op de achterbank.
Voor je tiener lijkt het mij achterin wat krap of zit hij sowieso voorin?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Coyote schreef:M.a.w. kostbaarheden (fototoestel, telefoon, GPS e.d.) zijn niet verzekerd indien afgedekt met een kleedje.

Bagage snap ik wel. De gelegenheidsdief zal niet zo snel een grote koffer meenemen, die gaat voor wat hij/zij graaien kan en eenvoudig mee kan nemen. Komt bij dat dit vaak een veel kleinere waarde vertegenwoordigd dan de kostbaarheden.

Overigens is het altijd verstandig vooraf even de voorwaarden van je reisverzekering goed door te nemen hoe het zit en desnoods navraag te doen zoals hierboven. Elke verzekeraar kan hier weer anders mee omgaan.

Roland
Het is eigenlijk andersom: Kostbaarheden zijn niet verzekerd (in de meeste polissen), zélfs niet indien afgedekt met een deken.
Dat is geen reden om zo'n dekentje toch niet te kopen, kostbaarheden vallen toch vaak niet onder die verzekering.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

M Kactus schreef:Het is eigenlijk andersom: Kostbaarheden zijn niet verzekerd (in de meeste polissen), zélfs niet indien afgedekt met een deken.
Zo had ik het niet begrepen uit het antwoord van de ANWB maar wellicht heb je hierin gelijk.

Ik las het als volgt: indien de kostbaarheden wel in een afgesloten ruimte (bijv. de kofferbak van een sedan) liggen dat het dan wel onder de dekking valt omdat ze zeggen 'in dit geval'.

Maar goed, daar kan de verzekeraar nog uitsluitsel over geven.

Roland

butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

brigittf schreef:oke, als ik de bagage dus afgedekt wil hebben dan moeten we dus niet voor een suv kiezen, alleen ik ben bang dat we dan ook minder bagage kwijt kunnen.
Als ik nu kijk voor een suv van 22 juli tm 19 augustus vanaf boston airport dan kom ik uit op €1040 euro. is dat een normale prijs voor die termijn voor een suv?
Lijkt mij een mooie prijs. Ik ben voor 21 dagen New York nog geen midsize SUV tegen gekomen onder de 1250 euro.

Over de maat: wij hadden in 2014 een Ford Edge met 4 personen. Mijn oudste zoon was toen ook al 1.92m en kon prima achterin zitten. Wij hadden 3 grote koffers, 1 kleinere koffer, 2 handbagage trolley's en 2 rugzakken. De koelbox stond tussen hen in. Het was wel even puzzelen, maar daar is mijn man heel goed in gelukkig. ( en als er eenmaal een volgorde is waarin alles past, weet je dat voor de volgende dag ook weer). Treetje water werd wel lastiger en werden los weggestouwd :lol: Wij hadden er dus geen kleedje overheen, misschien dit jaar beter van wel, maar dan zullen het wel 2 kleedjes moeten worden denk ik.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

ik heb net een fullsize SUV (Chevy Tahoe) geboekt voor 1161 euro voor een periode van 18dagen in juli 2017, ik vind het zelf een hele goed prijs. Het is via Hertz. Ik heb wel geen ervaring bij Hertz maar neem aan dat dit ook een goede verhuurmaatschappij is. Iemand ervaring bij Hertz?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ook nog geen ervaring bij Hertz.
Ik hoop op nog goedkopere prijzen!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
DebbieTimmermans
Amerikafan

ja dat hoop ik ook , ik kan altijd nog gratis annuleren moest er een beter prijs langskomen. Maar ik vind dit toch al een hele mooie prijs voor een Tahoe :D
Franski
Amerika-ontdekker

Bericht door Franski »

Hertz is prima, die prijs voor de Tahoe volgens mij OK, maar moet nog wel lager kunnen verwacht ik. Via hertz.fr vond ik een Chevy Suburban voor 30 dagen in augustus in Salt Lake City voor 1.791 euro (vooraf betalen).
Heb je je al aangemeld voor Hertz Gold membership, voor de gratis 2nd driver? En kortingscode gebruikt? CDP / discount code 504224 (ANWB) of 769268 (KLM Flying Blue), 10-15% korting.
DebbieTimmermans
Amerikafan

Franski schreef:Heb je je al aangemeld voor Hertz Gold membership, voor de gratis 2nd driver? En kortingscode gebruikt? CDP / discount code 504224 (ANWB) of 769268 (KLM Flying Blue), 10-15% korting.
nee ik heb me nog niet aangemeld bij Hertz Gold Membership. Kan dit gratis? Een kortingscode hebben we ook niet gebruikt. Kunnen we deze zomaar gebruiken? Want we zijn niet aangesloten bij ANWB of KLM Flying Blue
bakker1628
Amerika-ontdekker

Bericht door bakker1628 »

DebbieTimmermans schreef:ik heb net een fullsize SUV (Chevy Tahoe) geboekt voor 1161 euro voor een periode van 18dagen in juli 2017, ik vind het zelf een hele goed prijs. Het is via Hertz. Ik heb wel geen ervaring bij Hertz maar neem aan dat dit ook een goede verhuurmaatschappij is. Iemand ervaring bij Hertz?
Sorry al beantwoord.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jammer, de ANWB-korting geeft je 15 procent bij Hertz. Het kan zeer de moeite waard zijn om voor 15 euro lid van de ANWB te worden. Dat kan trouwens ook nadat je de boeking mét de kortingscode van de ANWB hebt gemaakt, want je hoeft alleen het algemene nummer van de ANWB in te vullen (code 504224). Wij hebben de code van onze Spaanse autoclub (RACE) gebruikt, maar er is niet om een pasje of bewijs gevraagd. Je kan het gokken, maar ach, voor die 15 euro heb ik liever zekerheid.

Je Gold Membership moet je volgens mij éérst aanvragen voor je de boeking doet om er gebruik van te kunnen maken. Wij hebben dat dit jaar wel gedaan en de Canopy Service op SFO was erg prettig. Auto stond klaar met in een lichtbalk erboven je naam en welkom. Geen gedoe aan de balie, gewoon lekker de auto ophalen, tekenen bij de exit boot en weg.

Ik zou Hertz even vragen of je de boeking kan koppelen aan Gold Membership (sowieso gratis) of opnieuw kan boeken. Vaak reageren ze heel snel op een privébericht via Facebook.

De extra bestuurder gratis is een groot voordeel, mocht je ophalen in Californië is het niet zo belangrijk, daar is de tweede bestuurder gratis per wet geregeld.
DebbieTimmermans
Amerikafan

we huren in Las Vegas, Nevada. Daar heb je ook een gratis 2de bestuurder als je getrouwd bent. Of ben ik verkeerd?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik dacht het wel, maar weet het niet zeker. Wie weet het?

Maar bij Gold Membership bij Hertz, wat ik sowieso zou vragen, is het sowieso geen probleem, wereldwijd.
DebbieTimmermans
Amerikafan

nieuwenoord schreef:Maar bij Gold Membership bij Hertz, wat ik sowieso zou vragen, is het sowieso geen probleem, wereldwijd.
dat gaan we zeker aanvragen, maar we hebben wel geboekt bij USA-reizen.de. Weet niet of we dit dan gaan kunnen gebruiken. Je zei dat je dan rechtstreeks moet boeken bij Hertz.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer