Inderdaad geen eigen risico Elly, er staat dat FTI het eigen risico (selbstbeteiligung) vergoed mocht dat van toepassing zijn. Er zijn dus wel uitzonderingen, waarin zeker zal staan dat je geen dirt roads mag rijden, niet aan een race mee mag doen, enz.enz.michelly schreef:Kan iemand even meekijken?
Mijn Duits is niet zo best![]()
Ik kan nu via Drive-canada.de een midsize SUV boeken voor 26 dagen voor 934 euro. Dat is een stuk gunstiger dan de boeking van 1173 euro die ik nu heb staan. Dit zijn de verzekeringsvoorwaarden:Het zou dan een boeking via Meeting Point zijn. Begrijp ik het nu goed dat er hier geen eigen risico geldt? En is de verzekering zo voldoende?VERSICHERUNGEN:
HAFTPFLICHTVERSICHERUNG:
inklusive,erhöhte
Deckungssumme max. CAD 1 Mio.
HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG/DIEBSTAHLSCHUTZ (LDW):
inklusive, Selbstbeteiligung
wird von von FTI erstattet
Ausschlüsse siehe AGB's
INSASSENUNFALLVERSICHERUNG:
nicht verfügbar
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Dank je Harry
Ik heb inmiddels geboekt

Ik heb inmiddels geboekt

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Met meetingpoint weet je pas na het boeken welke verhuurder je zal hebben (Dollar, Budget, Alamo, ...)
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Het is Alamo geworden. Helaas is het zonder 2e bestuurder maar ik rijd toch nauwelijks of niet dus dat vinden we geen probleem. Het scheelt me toch 240 euro met m'n vorige boeking 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
National: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of National's Emerald Club (free to join), the fee is waived for a spouse, domestic partner, or immediate family member who has the same address on their driver's license as the Emerald Club member.
Wij huren al jaren bij National op mijn man's naam. Ik laat mezelf altijd bijschrijven als 2e bestuurder. Maar omdat mijn man Emerald Member is, is mijn bijschrijving gratis.
Echter......ik vraag me ook al jaren af hoe ik ooit -indien gevraagd- zou moeten bewijzen dat ik de wettelijke echtgenote van mijn man ben.
Op het Nederlandse rijbewijs staat immers géén adres en bovendien voer ik mijn meisjesnaam en niet de achternaam van mijn man.
Ik heb ooit wel eens een kopie bankafschrift van onze e/o bankrekening meegenomen, maar ook heel vaak niet.
Dus....hoe bewijs je aan de balie dat je getrouwd bent met elkaar?
Moet dat huwelijksboekje dan toch maar mee op reis
?
Wij huren al jaren bij National op mijn man's naam. Ik laat mezelf altijd bijschrijven als 2e bestuurder. Maar omdat mijn man Emerald Member is, is mijn bijschrijving gratis.
Echter......ik vraag me ook al jaren af hoe ik ooit -indien gevraagd- zou moeten bewijzen dat ik de wettelijke echtgenote van mijn man ben.
Op het Nederlandse rijbewijs staat immers géén adres en bovendien voer ik mijn meisjesnaam en niet de achternaam van mijn man.
Ik heb ooit wel eens een kopie bankafschrift van onze e/o bankrekening meegenomen, maar ook heel vaak niet.
Dus....hoe bewijs je aan de balie dat je getrouwd bent met elkaar?
Moet dat huwelijksboekje dan toch maar mee op reis

16x USA / 30 staten
Niet, er wordt helemaal niet naar gevraagd, waarom dan bewijzen?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bewijs hoeft er pas geleverd te worden bij een eventueel ongeval, dan moet je aan kunnen tonen dat je een spouse enz.enz. bent.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Staat er in je paspoort niet e/v (eigendom van) en dan de naam van je man ?Liz schreef: Dus....hoe bewijs je aan de balie dat je getrouwd bent met elkaar?
Moet dat huwelijksboekje dan toch maar mee op reis?
En nog aanvullend voor de Emerald club
Never pay extra when family members and business associates do the driving.
Hetzelfde adres is helemaal niet nodig.
https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... efits.html
Never pay extra when family members and business associates do the driving.
Hetzelfde adres is helemaal niet nodig.
https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... efits.html
Misschien. Wat vaststaat is dat je het niet hoeft te bewijzen aan de balie, er wordt niet naar gevraagd. Sterker nog, er staat in de bepaling van de EC dat je niet eens getrouwd hoeft te zijn. 'Domestic partner' is ook goed.Harry schreef:Bewijs hoeft er pas geleverd te worden bij een eventueel ongeval, dan moet je aan kunnen tonen dat je een spouse enz.enz. bent.
Dat je bewijs moet leveren bij een eventueel ongeval, hoeft ook niet zo te zijn. Ze kunnen dat wel vragen, maar de vraag is maar of het ontbreken daarvan ook voldoende is om plots niet meer uit te betalen. Als je in één of andere stam in de rimboe woont, en je bent daar "getrouwd", geldt dat dan ook niet? Daar zal vast geen trouwboekje van zijn.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel ook in het uiterste geval, er is bv. twijfel bij de verhuurder of je niet onder verkeerde voorwaarden de 2e bestuurder hebt laten rijden en er volgt een rechtszaak, dan zal er bewijs geleverd moeten worden, verder natuurlijk niet.
@ hagenaar
Nee, het e/v (eigendom van
) stond er wel in, maar heb ik uit mijn paspoort laten halen (zonder te scheiden, overigens).
Nee, het e/v (eigendom van

16x USA / 30 staten
@Harry, dat snap ik helemaal, en daar heb je uiteraard gelijk in.
Ik bedoel alleen dat zélfs in het uiterste geval het heel moeilijk is om te bewijzen dat je onder verkeerde voorwaarden een 2de bestuurder hebt laten rijden. Maar voor Liz geldt uiteraard gewoon het antwoord dat je al eerst had gegeven. Klopt volledig
Ik bedoel alleen dat zélfs in het uiterste geval het heel moeilijk is om te bewijzen dat je onder verkeerde voorwaarden een 2de bestuurder hebt laten rijden. Maar voor Liz geldt uiteraard gewoon het antwoord dat je al eerst had gegeven. Klopt volledig

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik bekijk het heel praktisch, niet theoretisch. Op een gegeven moment ging de discussie in dit topic over wie nu eigenlijk onder het begrip spouse zou vallen. Daarbij werd gesteld dat dit een niet duidelijk (juridisch) omschreven term is en dus behoorlijk opgerekt zou kunnen worden; love the one you travel with.
Ik schreef
Als ik nog (of weer
) ongehuwd was, zou ik me heel praktisch afvragen of ik het risico wil lopen. Het risico dat er iets zou gebeuren en dat de verhuurder aan de beperkte invulling van het begrip spouse vast wil houden. Ik zou dat niet willen, ook al zou ik uiteindelijk misschien mijn gelijk wel kunnen halen.
Maar natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zich het best bij voelt.
Ik schreef
om aan te geven dat enkele verhuurders blijkbaar alleen een huwelijkspartner als spouse zien.Het lijkt mij dat de schrijver van het artikel dat Coyote hier post er blijkbaar van uit gaat dat in ieder geval voor Avis/Budget, Hertz en National spouse alleen een wettelijke echtgeno(o)t(e) is, aangezien de domestic partner apart genoemd wordt.
Als ik nog (of weer

Maar natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zich het best bij voelt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Old Faithful: Dat zou ik dus ook willen hebben in dat geval omdat ik samen met mijn vader reis. Nu huren wij de auto in Californië en geldt daar de voorwaarde 'spouse' niet. Zouden wij de auto in een andere staat huren waar specifiek gesproken wordt over een 'spouse' dan zou ik wel zekerheid willen voordat ik e.e.a. vastleg en niet voor verrassingen kom te staan bij het ophalen van de auto. Zelfde zou zijn als ik in dat geval niet met mijn vader zou reizen maar met mijn vriendin.
Roland
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Liz schreef:
Nee, het e/v (eigendom van) stond er wel in, maar heb ik uit mijn paspoort laten halen (zonder te scheiden, overigens).

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Dat beste Old Faithful is een hele theoretische ,hypotetische benadering.Old Faithful schreef:Ik bekijk het heel praktisch, niet theoretisch. zou ik me heel praktisch afvragen of ik het risico wil lopen. Het risico dat er iets zou gebeuren en dat de verhuurder aan de beperkte invulling van het begrip spouse vast wil houden. t.
Los van het feit dat de eerdr aangehaalde tekst gedateerd is en bij elke verhuurder sprake is van een "domestic partner "
Spouse is voor een mondiaal werkend bedrijf niet hanteerbaar omdat het niet verifierbaar is
Domestic partner is dat ook niet.
Kijk naar de VS waar zoveel mensen geen officieel huisadres hebben.
Waar er geen burgelijke stand bestaat
Wat is de handhavingswaarde van Spouse of domestic partner ?
Ik lees hier allerlei reacties die sterk zijn gericht op onze west europese samenleving.
En vind het een hoog déjà vu gehalte hebben.
Mijn zoon; s officiele adres is de UPS Store.
begrijp ik uit de reacties hier dat alle andere gebruikers van die UPS Srore nu domestic partners zijn ?
At the end of the day geloof ik maar 3 dingen.
1,Ik hou van onzin als her maar leuke onzin is
2. Weten is heel wat anders dan aannemen
3 If you can't be with the one you love , love the one you with : elke reisgenoot.is mijn spouse
PS ;
Emerald Club gebruiken !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi allemaal,
Ik ben aan het kijken voor een auto voor augustus volgend jaar.
De ophaallocatie is Las Vegas en inleveren doen we in Los Angeles.
Nu zag ik bij avis een goede prijs. We hadden al een prijsopgave gedaan bij het reisbureau en de prijs die we nu ehdben scheelt bijna 400 euro.
Het reisbureau geeft aan dat de goedkopere prijs niet klopt en dat we dan minder verzekerd zouden zijn. Wij kunnen niet iets vinden dat niet klopt.
Er zit een aanvullende aansprakelijkheidsdekking bij en een schadedekking zonder eigen risico (reisbureau zegt trouwens dat dit niet bestaat in Amerika.)
Denken jullie dat dit wel goed is? Hebben jullie ervaringen met Avis?
Alvast bedankt!
Ik ben aan het kijken voor een auto voor augustus volgend jaar.
De ophaallocatie is Las Vegas en inleveren doen we in Los Angeles.
Nu zag ik bij avis een goede prijs. We hadden al een prijsopgave gedaan bij het reisbureau en de prijs die we nu ehdben scheelt bijna 400 euro.
Het reisbureau geeft aan dat de goedkopere prijs niet klopt en dat we dan minder verzekerd zouden zijn. Wij kunnen niet iets vinden dat niet klopt.
Er zit een aanvullende aansprakelijkheidsdekking bij en een schadedekking zonder eigen risico (reisbureau zegt trouwens dat dit niet bestaat in Amerika.)
Denken jullie dat dit wel goed is? Hebben jullie ervaringen met Avis?
Alvast bedankt!
Zeer goede ervaringen met Avis. Wel is het zo dat je bij hen op de meeste locaties niet zomaar vrij kunt uitkiezen, maar een auto krijgt toegewezen. Behalve de laatste keer, heb ik altijd bij hen gehuurd. Let wel op dat je niet bij "avis.com" zit, want dan is het nog goed uitkijken welke verzekeringen erin zitten en welke niet. Boek altijd vanuit een website die gebaseerd is in Europa, dan zitten de verplichte verzekeringen erbij.
Zolang je een SLI hebt (Supplemental Liability Insurance) en een CDW (soms ook LDW genoemd), zit je goed. Zonder eigen risico bestaat zeer zeker, zo goed als iedereen neemt het hier. Welk reisbureau is het? Ik zou hen confronteren met hun foute informatie, en tegelijk beginnen twijfelen aan de rest van hun informatie.
Huurprijzen kunnen enorm schommelen. Wat wel zou kunnen, is dat je vliegticket bij het reisbureau duurder wordt, als je bij hen geen auto boekt. Dat doen ze nogal eens.
Zolang je een SLI hebt (Supplemental Liability Insurance) en een CDW (soms ook LDW genoemd), zit je goed. Zonder eigen risico bestaat zeer zeker, zo goed als iedereen neemt het hier. Welk reisbureau is het? Ik zou hen confronteren met hun foute informatie, en tegelijk beginnen twijfelen aan de rest van hun informatie.
Huurprijzen kunnen enorm schommelen. Wat wel zou kunnen, is dat je vliegticket bij het reisbureau duurder wordt, als je bij hen geen auto boekt. Dat doen ze nogal eens.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@ M. Kactus
Dank voor je snelle reactie! De verzekeringen die jij noemt zitten er bij.
Vliegtickets hebben we al geboekt dus dat is verder geen probleem. We waren bij D-Reizen heel raar dat ze verkeerde informatie geven.
Zijn eventuele drop off kosten al bij de prijs zijn inbegrepen? Ik kan hier niets over vinden op de website.
Dank voor je snelle reactie! De verzekeringen die jij noemt zitten er bij.
Vliegtickets hebben we al geboekt dus dat is verder geen probleem. We waren bij D-Reizen heel raar dat ze verkeerde informatie geven.
Zijn eventuele drop off kosten al bij de prijs zijn inbegrepen? Ik kan hier niets over vinden op de website.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12449 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties