Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Inwoner VS / Auto huren via Nederlandse site
Re: Inwoner VS / Auto huren via Nederlandse site
Ik heb zowel NL rijbewijs als NY rijbewijs. Officieel moet je na het afrijden in NY je Nederlandse rijbewijs inleveren (deze wordt dan voor je bewaard tot het moment dat je het land verlaat en het rijbewijs weer nodig hebt, op dat moment moet je je NY rijbewijs weer inleveren). Als je echter niet meld dat je een NL rijbewijs hebt, vraagt niemand er naar en kun je beide houden...
Ik zou er toch echt niet op durven vertrouwen dat ze je rijbewijs inderdaad bewaren! Officieel zou je het inderdaad in moeten leveren, maar zoals ik de regels interpreteer is dat je alle 'out of state' rijbewijzen moet inleveren zodat je niet tegelijkertijd een rijbewijs van twee verschillende staten in je bezit hebt. Het is mijn gevoel dat ze ingeleverde rijbewijzen vernietigen, en niet bewaren. Dat ik ook een niet-Amerikaans rijbewijs heb, heb ik dus ook niet vermeld want dat papiertje - nu pasje - is me daar iets te waardevol voor.
In Brazilie moesten wij ons Amerikaanse rijbewijs inleveren, zou worden teruggestuurd naar de VS werd ons verteld, later hoorde ik dat je het terug zou kunnen krijgen, maar hoe???? Wij hebben het er maar bij gelaten 

Terug in Texas!
Moesten ons Nederlandse rijbewijs inleveren toen we ons US rijbewijs kregen, wat ermee gedaan is geen idee. Is in ieder geval niet naar consulaat gestuurd. Echter je kunt je Nederlandse rijbewijs bij RDW als vermist opgeven en een vervangend rijbewijs aanvragen. Zo hebben wij zowel US als Nederlands rijbewijs. 

Daar heb ik nog nooit over gehoord dat je je NL rijbewijs moest inleveren voor een US rijbewijs. Dat roze vod ligt nog ergens in een la, maar is ondertussen toch al verlopen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6621 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 2 Reacties