Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar laat ik onze bagage in Las Vegas?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Waar laat ik onze bagage in Las Vegas?
Vingertjes ?
Anderen lezen dit ook en dit is een gegeven wat je niet moet gaan toejuichen doch eerder de mensen afraden. Stel je maar eens voor dat je het niet haalt !
Anderen lezen dit ook en dit is een gegeven wat je niet moet gaan toejuichen doch eerder de mensen afraden. Stel je maar eens voor dat je het niet haalt !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo doen wij het ook zo vaak, ook dit jaar rijden we de dag van vertrek weg uit San Diego naar Las Vegas, leveren daar de auto en kunnen zo doorlopen naar de incheckbalie.
Voor sommigen misschien stress, voor ons doodnormaal.
En ja, krijg je grote autopech mis je je vlucht, en dat lossen we dan ook wel weer op.
Voor sommigen misschien stress, voor ons doodnormaal.
En ja, krijg je grote autopech mis je je vlucht, en dat lossen we dan ook wel weer op.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Pete.Z
Ieder zijn keuze hoe hij het wil doen, sommige mensen houden van risico en avontuur, anderen gaan meer voor wat zekerheid. Dat is een eigen keus !
Maar hier op het forum zal ik toch zeker elke beginner aanraden om de laatste overnachting niet te ver van de luchthaven af te doen zodat je een reeks van mogelijke problemen alvast niet het hoofd moet gaan bieden. Dat heet volgens mij een "wijze raad". Je vlucht missen door je eigen schuld is immers niet iets wat je zo maar eventjes opgelost krijgt.
Ieder zijn keuze hoe hij het wil doen, sommige mensen houden van risico en avontuur, anderen gaan meer voor wat zekerheid. Dat is een eigen keus !
Maar hier op het forum zal ik toch zeker elke beginner aanraden om de laatste overnachting niet te ver van de luchthaven af te doen zodat je een reeks van mogelijke problemen alvast niet het hoofd moet gaan bieden. Dat heet volgens mij een "wijze raad". Je vlucht missen door je eigen schuld is immers niet iets wat je zo maar eventjes opgelost krijgt.
Tja.. bij een normaal ticket is dat een kwestie van EUR 120 + fare difference. Als je ver vooraf hebt geboekt op een hele diepe discounted fare class dan kan het wel eens duur uitpakken. Anders valt het meestal wel mee.
Wel handig om de airline even te bellen /voor/ de originele vertrektijd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
En wat verstaan we onder een "normaal ticket" ? Los van het feit dat dat niet is wat de meeste toeristen hebben, we speuren immers het internet af naar promoties.roelb schreef:Tja.. bij een normaal ticket is dat een kwestie van EUR 120 + fare difference. Als je ver vooraf hebt geboekt op een hele diepe discounted fare class dan kan het wel eens duur uitpakken. Anders valt het meestal wel mee.
Het blijft overigens daar niet bij. Als je de vlucht hebt gemist waarop voor jou plaats was, dan moet er op de volgende ook nog wel plaats zijn voor jou en je gezelschap. Dat kan in het hoogseizoen wel eens lelijk gaan tegenvallen. En dan moet je natuurlijk ook waarschijnlijk nog extra overnachten.
- bedeve
- Amerika-expert
Zo doe ik het ook, en zorg er voor dat ik een late avondvlucht boek.Pete.Z schreef:Zo doen wij het ook zo vaak, ook dit jaar rijden we de dag van vertrek weg uit San Diego naar Las Vegas, leveren daar de auto en kunnen zo doorlopen naar de incheckbalie.
.
Dan heb je nog een hele lange laatste dag.
Maar beste Pete Z dat was de situatie van TS niet.
Die zou een auto inleveren en dan nog 10 uur wachten voor het vertrek van de vlucht
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Een ticket bij een normale, reguliere IATA airline met normale fare rules. Richting de USA geldt dat wel voor vrijwel iedereen denk ik, je kunt immers niet met Easyjet, Ryanair of andere niet-IATA airlines. Behalve dan TUI naar Florida. Die "promoties" waar je over spreekt zijn meestal stoelen in een discounted economy fare class. Als je last minute moet wijzigen zit dat waarschijnlijk niet meer in de inventory en krijg je al snel stoelen in een hogere booking class, wellicht zelfs full-fare economy. Dat verschil betaal je bij, plus een fee voor het wijzigen, meestal EUR 120. Dus hoe goedkoper je originele ticket, hoe groter het verschil is.Marcopstal schreef: En wat verstaan we onder een "normaal ticket" ? Los van het feit dat dat niet is wat de meeste toeristen hebben, we speuren immers het internet af naar promoties.
Het zal de minste impact hebben voor mensen die via een reisbureau tickets boeken. Die ticketen vaak pas vrij laat en gaan in hun tarieven vaak uit van een booking class die gegarandeerd kan worden. Voor mensen die via Kayak zoeken naar goedkope tickets zal het prijsverschil groter zijn.
Plek is er meestal nog wel, al zal dat vaak wel op standby basis zijn.
Beste is om maar gewoon op tijd te komen
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik heb niet de ervaring dat reisbureaus laat ticketen. Toch niet voor de "vlucht alleen". Mogelijks doen ze dit wel voor georganiseerde reizen, maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan.
Of er meestal nog plek is in het hoogseizoen durf ik toch wel wat aan te twijfelen. Ik zie de laatste jaren vliegers die gewoon vol zitten. Als je dan ook al met bvb drie of vier bent.... .Op standby gaan staan en dan misschien toch niet meekunnen lijkt me ook niet waar je naar uit kijkt.
Het beste is dus inderdaad om gewoon te zorgen dat je er bent.
Of er meestal nog plek is in het hoogseizoen durf ik toch wel wat aan te twijfelen. Ik zie de laatste jaren vliegers die gewoon vol zitten. Als je dan ook al met bvb drie of vier bent.... .Op standby gaan staan en dan misschien toch niet meekunnen lijkt me ook niet waar je naar uit kijkt.
Het beste is dus inderdaad om gewoon te zorgen dat je er bent.
@KarlaB: wat sneu om je vakantie zo te moeten beëindigen, ik hoop dat je dochter zich inmiddels beter voelt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- bedeve
- Amerika-expert
@KarlaB: wat sneu om je vakantie zo te moeten beëindigen, ik hoop dat je dochter zich inmiddels beter voelt.
Dat is De reactie.
Inhoud of betrekking...?

Dat is De reactie.
Inhoud of betrekking...?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Met dochter gaat het inmiddels uitstekend. Dank je.
Bij het vastleggen van de autohuur kwam ik erachter dat het 200euro meer kostte als ik de auto 's avonds inleverde ipv om 14.30uur.
Ik had gepland dat we de auto ongeveer om 14.30 uur zouden oppikken op SFO. Maar we landen 30 minuten eerder dan het schema. En bij Avis werden we uit de rij gehaald met onze 4 kinderen en direct naar de garage gebracht. Scheelde gauw 30-45min. Hartstikke aardig. Maar het hield wel in dat we de auto 14 dagen later ook weer om 13.30 uur moesten inleveren.
Vanaf Las Vegas vlogen we naar Chicago om vrienden te bezoeken. En wij dachten gewoon (naïef) we laten de bagage achter in een bagagekluis en gaan Las Vegas in tot 20.30 uur. Maar dat liep dus anders. Uiteindelijk is de 147dollar goedkoper dan de 200euro die het moest kosten bij de boeking via auto europe.
Op het vliegveld probeerden we nog wat eraf te "handelen".Maar de manager werd er bij gehaald. En dat was een echte bitch. Zo een ben ik er nog nooit tegengekomen. Ze liep uiteindelijk gewoon weg. Waarop mijn echtgenoot zei: ik dien een klacht in. En hij vroeg haar naam. Die hij natuurlijk niet kreeg. Ze trok de deur dicht en een baliemedewerker schoof een papiertje met haar naam erop naar ons toe
.
We waren Avis op dat moment helemaal zat. Maar aangekomen in Chicago kregen we gratis een upgrade omdat de baliemedewerkster dacht dat onze bagage anders niet in de auto zou passen. Echt heel aardig.
En tot slot kregen we gisteravond bij United ook nog gratis 6x een upgrade naar economy plus omdat we niet met z'n zessen bij elkaar konden zitten. En als eerste boarden omdat de jongste autist is. Dat maakt je vakantie aan het eind helemaal goed.
En nu weer aan de slag op de boerderij. Na een lange reis + jetlag. Blijkt degene die de boerderij deed tijdens onze vakantie, het niet nodig te vinden om vanavond de koeien nog te melken. Terwijl we dat wel afgesproken hadden. (ivm jetlag en het indekken van evt vertragingen) Verantwoordelijksheidsgevoel ten top.
Bij het vastleggen van de autohuur kwam ik erachter dat het 200euro meer kostte als ik de auto 's avonds inleverde ipv om 14.30uur.
Ik had gepland dat we de auto ongeveer om 14.30 uur zouden oppikken op SFO. Maar we landen 30 minuten eerder dan het schema. En bij Avis werden we uit de rij gehaald met onze 4 kinderen en direct naar de garage gebracht. Scheelde gauw 30-45min. Hartstikke aardig. Maar het hield wel in dat we de auto 14 dagen later ook weer om 13.30 uur moesten inleveren.
Vanaf Las Vegas vlogen we naar Chicago om vrienden te bezoeken. En wij dachten gewoon (naïef) we laten de bagage achter in een bagagekluis en gaan Las Vegas in tot 20.30 uur. Maar dat liep dus anders. Uiteindelijk is de 147dollar goedkoper dan de 200euro die het moest kosten bij de boeking via auto europe.
Op het vliegveld probeerden we nog wat eraf te "handelen".Maar de manager werd er bij gehaald. En dat was een echte bitch. Zo een ben ik er nog nooit tegengekomen. Ze liep uiteindelijk gewoon weg. Waarop mijn echtgenoot zei: ik dien een klacht in. En hij vroeg haar naam. Die hij natuurlijk niet kreeg. Ze trok de deur dicht en een baliemedewerker schoof een papiertje met haar naam erop naar ons toe
We waren Avis op dat moment helemaal zat. Maar aangekomen in Chicago kregen we gratis een upgrade omdat de baliemedewerkster dacht dat onze bagage anders niet in de auto zou passen. Echt heel aardig.
En tot slot kregen we gisteravond bij United ook nog gratis 6x een upgrade naar economy plus omdat we niet met z'n zessen bij elkaar konden zitten. En als eerste boarden omdat de jongste autist is. Dat maakt je vakantie aan het eind helemaal goed.
En nu weer aan de slag op de boerderij. Na een lange reis + jetlag. Blijkt degene die de boerderij deed tijdens onze vakantie, het niet nodig te vinden om vanavond de koeien nog te melken. Terwijl we dat wel afgesproken hadden. (ivm jetlag en het indekken van evt vertragingen) Verantwoordelijksheidsgevoel ten top.
- bedeve
- Amerika-expert
@ KarlaB ; Jetleg is interessant doenerij. Iemand van Abiant,boerenhulp of wat dan ook moet puur op z'n/haar eigen echte gevoel voor koeien blijven zorgen.
en iemand die sávonds niet melkt is echt heel erg !
Voordeel voor jullie ; Je bent wel meteen echt thuis !
En toch maar eens denken over de voordelen van de melkrobot.
Maar ik hoop dat jullie veeverzorger met die instelling niet doorgaat in het boerenleven.
en iemand die sávonds niet melkt is echt heel erg !
Voordeel voor jullie ; Je bent wel meteen echt thuis !
En toch maar eens denken over de voordelen van de melkrobot.
Maar ik hoop dat jullie veeverzorger met die instelling niet doorgaat in het boerenleven.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nou, ik heb weleens met een duffe kop na een feestje de koeien staan melken, maar na zo´n lange reis lijkt het me ook niet echt een pretje. Een beetje vervanger zou inderdaad vanavond gewoon de melkstal nog in gegaan zijn.
Wel fijn dat het verder niet al teveel toestanden heeft opgeleverd met die auto.
Wel fijn dat het verder niet al teveel toestanden heeft opgeleverd met die auto.
-
Travelkitty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je vlucht binnen 24 uur vertrekt kan je ook al gewoon je bagage (en jezelf) inchecken. Ben je iig van je bagage af. En dan neem je gewoon weer een taxi/bus terug Vegas in. Zelf ook al eens gedaan toen ik een stopover had van 23 uur. Lekker relaxt met alleen een kleine rugzak.
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Dat is volgens mij niet altijd mogelijk. Wij hadden vorig jaar een vlucht met een maatschappij die maar 1 vlucht per dag had, dus tot enkele uren voor de vlucht was er geen incheckbalie van die maatschappij open.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb ook weleens 3 uur van tevoren aan de balie van KLM gestaan in Dallas, maar mocht mooi wachten met alle bagage. Ging pas 2 uur voor vertrek open.
Probleem met bagage hadden we ook nadat we de camper moesten inleveren 's morgens. Een Duits stel dat tegelijk de camper inleverde gaf ons de tip van de dag. Ze reden met een taxi naar een groot hotel met airport shuttle in het centrum (in dit geval van Denver) en liet daar de bagage de hele dag achter in een bagageruimte.
Misschien niet zoals het hoort, maar werkte wel, gewoon doen alsof je gast bent
. Zorg wel dat het een groot hotel is waar ze de gasten niet herkennen. Vond het heel ingenieus en gaan we vast vaker proberen.
Misschien niet zoals het hoort, maar werkte wel, gewoon doen alsof je gast bent
Maar als ze dan weg zijn, heb je geen been om op te staan, natuurlijk. Maar het kan inderdaad een oplossing zijn. Met al die strengere regels zou het me wel niet verbazen als het binnenkort boetes zou gaan opleveren, als ze het merken (niet onterecht).
Laatst gewijzigd door M Kactus op 15 jul 2016, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou dat nooit doen. Ik moet er niet aan denken welke paniek er uit zou kunnen breken als ze merken dat er koffers door niet gasten zijn achtergelaten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht