Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren + CC

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
BSR-1
Amerika-ontdekker

Auto huren + CC

Bericht door BSR-1 »

Beste AA'ers,

komende zomer ga ik een mooie roadtrip maken van 4 weken door de Westkust van de VS. Echter zitten we met een klein probleempje. We waren van plan om een auto te huren via Sixt, aangezien dit in eerste instantie spotgoedkoop was (voor ons). We zijn beide 24 op moment van huren en hebben alleen een studentencreditcard waarbij je niet over de €1000 kan. 3 maanden geleden hadden we via Sixt genoeg mogelijkheden. Echter heb ik een tijdje in het buitenland gezeten en nu ik weer kijk zijn de prijzen opeens enorm gestegen. Plus als bijkomend nadeel is het opeens niet meer kmvrij maar de 1e 2000km vrij.

Zoals we hebben begrepen moeten we in ieder geval een auto huren via een CC op onze eigen naam (?). Hoe kunnen we dit nou het beste oplossen? Of weet iemand hier wellicht een betere aanbieder?

Alvast bedankt!

BSR-1
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto huren + CC

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is nu precies het probleem? De kosten of de CC? Wat de kosten betreft: zodra je een goede prijs ziet die annuleerbaar baar, meteen boeken!
Wij hebben bij onze Visa kaart een extra kaart aangevraagd voor onze dochters. Zij hebben daarmee een volwaardige CC. Wellicht dat jouw ouders dat ook kunnen doen.

Je vindt op het forum veel tips voor autohuur, gebruik de zoekfunctie eens voor underage fee etc.

Marianne
BSR-1
Amerika-ontdekker

Bericht door BSR-1 »

De combinatie van. De kosten zijn opeens minimaal verdubbeld en dat zit dus ook nog eens ver boven het limiet inderdaad.

Ik zal het eens aan mijn ouders vragen. Thanks.

Met Sixt kan je alleen door de aangrenzende staten van de staat waar je huurt. Dus dat is opzich geen probleem.

Ik ga het forum nog eens goed doorspitten ja, al was ik daar al flink mee bezig :thumbup:
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CyberThijs »

Aangezien je jonger dan 26 bent: wees bedacht dat er vaak een underage fee is die kan lopen in de tientallen dollars per dag.

Er is gelukkig een goed tarief bij Alamo te krijgen met een isic-kaart. Google daar maar eens op..
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Weet je overigens wel zeker dat de eerste prijsopgaaf bij Sixt wel correct was opgevraagd? Sixt is in mijn situaties altijd heeeel erg prijzig geweest, heb echt nog nooit gezien dat ze ergens met de prijs ook maar enigszins voordelig uitkwamen.

Wat betreft creditcard: als je limiet niet hoog genoeg is kun je volgens mij gewoon geld storten op je kaart om de benodigde limieten beschikbaar te krijgen. Je kunt dus in de + staan (en krijgt daar ook nog rente over).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Niet op alle creditcards kan je geld gaan storten. Ik kan dat ook niet. En daarenboven, als ik genoeg geld heb op de rekening en ik wil sneller een afrekening van mijn CC dan gaat zelfs dat niet. Ik moet gewoon wachten tot de maand om is en de afrekening wordt aangeboden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Afrekening van de CC? Die krengen zijn toch gewoon online in te zien? Als ik een creditcard transactie heb is deze direct zichtbaar via het web-portal. Aan het einde van de maand incasseren ze de boel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

:geek: Ja, dat heet dan een afrekening.

Op een bepaalde datum sluiten ze de transacties, maken ze de afrekening en dat gaat dan naar je bank om van de rekening te gaan. Van mijn persoonlijke kaarten kan ik onderweg ook online zien welke transacties er gebeurt zijn, maar ik heb bvb ook een business card en daarvan kan ik dat niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Wij hebben in februari onze reservatie bij Sixt gedaan, vanwege de extreem lage prijs (max 100$ +tax underage fee per huurtermijn), wij hebben een IFAR (rav4, tiguan of dergelijke) voor 1024$ voor 32 dagen (2 juli tot 2 augustus). Wij zijn inderdaad erg blij dat we dit toen meteen gedaan hebben want niet veel later zijn inderdaad de prijzen verdubbeld en is het aantal kilometers beperkt (bij onze reservatie nog niet).

Ze waren voor underage huurders dus wel degelijk veruit het goedkoopste, aangezien de prijs nu zowat verdubbeld is (1900$ voor dezelfde periode), en beperkte kilometers, kan je best naar iets anders kijken. Een Alamo U25 is wellicht een optie?

Bij Hertz zijn ze in het najaar ook al afgestapt van het systeem waarbij de underage fee vervalt als je jezelf aanmeldde als gold member (gratis).
BSR-1
Amerika-ontdekker

Bericht door BSR-1 »

Oke, stom dan. Had ik het maar meteen geboekt. Leermomentje :thumbup:

Alamo ziet er ook interessant uit inderdaad. Echter vind ik dat met ISEC wel alleen via Alamo.de, klopt dat? http://www.alamo-affiliate.de/isic/isic_eng.htm

:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer