Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

California - BRU -> LAX - Lufthansa of Swiss?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

California - BRU -> LAX - Lufthansa of Swiss?

Bericht door Kev D »

Dag allen,

Wij zouden willen een trip doen naar Californië. Ik heb wat zitten zoeken voor vluchten & de meest voordelige maatschappijen kwamen uit op Lufthansa en Swiss Air. Allebei via 1 layover (FRA / ZRH).

Ik heb al gevlogen met Lufthansa naar Florida maar nog nooit met Swiss Air. De vlucht van Swiss Air komt veel goedkoper uit dan Lufthansa (beide Economy) maar we willen natuurlijk niet inboeten aan comfort & kwaliteit. Heeft iemand van jullie ervaring met vluchten van Swiss Air naar de USA?

Ook twijfelen we nog hoe we het zullen aanpakken, beginnen in LA & eindigen in San Francisco ofwel omgekeerd... Alle tips zijn welkom! We zijn met 3 en verblijven er 2 weken en half tot 3 weken & zullen een wagen huren.
hemmie
Amerika-expert

Re: California - BRU -> LAX - Lufthansa of Swiss?

Bericht door hemmie »

Mijn ervaring is al van een aantal jaren geleden en niet naar de VS, maar volgens mij is er weinig verschil tussen Lufthansa en Swiss (misschien vond ik Swiss nog wel wat beter), dus ik zou zonder twijfel voor de goedkoopste gaan.
Terug in Texas!
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Is het niet gewoon dezelfde vlucht? Wij vlogen ook met SWISS en de vlucht erna met LUFTHANSA naar Amsterdam.
Vluchten worden gewoon uitbesteed aan partner maatschappijen!
SWISS vonden wij, net als LUFTHANSA gewoon goed om mee te vliegen.
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Nee hoor is niet dezelfde vlucht, heb dubbelchecked & is geen codeshare flight. :)

Ik hoor verschillende meningen vooral dat Swiss minder is sinds de integratie in de LH group. Wou daarom eens polsen bij mensen die er reeds mee hebben gevlogen. Als ik € 300 kan besparen op een round-trip door voor Swiss te kiezen & niets moet inboeten een kwaliteit/comfort dan graag!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kev D schreef: Ook twijfelen we nog hoe we het zullen aanpakken, beginnen in LA & eindigen in San Francisco ofwel omgekeerd... Alle tips zijn welkom! We zijn met 3 en verblijven er 2 weken en half tot 3 weken & zullen een wagen huren.
Kan allebei; je kunt het laten afhangen van de ticketprijzen. En als dat niet uitmaakt kun je rekening houden met hoe de weekenden vallen; Las Vegas in het weekend is duur, de parken in het weekend zijn druk.
Wanneer ga je en wat wil je allemaal bezoeken?

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dacht dat Lufthansa eigenaar was van Swiss. :?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat klopt, Lufthansa is eigenaar van Austrian Airlines, Eurowings, Germanwings, Air Dolomiti, SunExpress, Swiss International Air Lines, Edelweiss Air en heeft een groot aandeel in Brussels Airlines. Naar wat ik hoor is Swiss een prima maatschappij.
asli1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door asli1993 »

zelf nog nooit met Swiss gevlogen maar vrienden van mij wel die waren heel erg tevreden :)

verder maakt het niet veel uit waar je begint of eindigt als je beide steden gaat zien lijkt mij

wel goed voor het budget om te beginnen en eindigen met wat het goedkoopst is qua ticketprijs als dat zo uit komt zoals Martin&Marianne ookal zeiden
en wat research doen wanneer wat het drukst bezocht word.

in ieder geval heel veel plezier alvast !
permanent resident: 10/25/2016
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Zou het kunnen dat je met Edelweiss vliegt?

Vorig jaar een ticket voor zoonlief geboekt naar LAS en hij vloog ook via ZRH en dan rechtstreeks naar LAS. De tickets stonden op naam van Swiss Airlines maar de vluchten werden uitgevoerd door Edelweiss.

https://www.flyedelweiss.com/en/pages/home.aspx

Het was hem prima bevallen!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

We zijn net teruggekomen uit Tampa met Lufthanza en zo krap heb ik het nog niet meegemaakt in economy
Bovendien moesten we in Frankfurt in en uit het vliegtuig met de trap, dat is een probleem als je slecht ter been bent.
Van de toegezegde assistance was geen spoor te bekennen en ook een aanspreekpunt was pas na twee trappen te benaderen.

Met Swiss heb ik geen ervaring maar zou toch hiervoor kiezen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Vorig jaar vanaf Las Vegas met Swiss Air teruggevlogen. Was prima voor elkaar, goede service.
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Hoi,

allen bedankt voor de informatie reeds. Indien Swiss goedkoper lijkt zullen we inderdaad via hen vliegen. :)

Ivm wat we willen doen heb ik een aparte topic opgestart. Ben een vrij grote amateur qua plannen dus alle hulp is welkom!

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=63584
Willemijn7
Amerika-newbie

Bericht door Willemijn7 »

Hii,

Wij hebben in augustus 2015 2 tickets geboekt via tix.nl bij Swiss air.
Op de heenweg zouden we met Swiss Air vliegen en gedeeltelijk met Edelweiss. Op de terugweg zouden de vluchten uitbesteed worden aan United Airlines.
We hadden hele gunstige tijden en zouden al om half 1 in Las Vegas aankomen.

Helaas hebben we in de tussentijd zeker 13 vluchtwijzigingen gehad en vliegen we nu heen met United Airlines en terug met Air Canada.
Ik ga ervan uit dat wij gewoon pech hebben gehad en ga hier nadien wel een klacht over indienen (vooraf geprobeerd, maar zonder succes), maar wil alleen aangeven dat als je bij Swiss Air boekt dat je geen garantie hebt dat je ook daadwerkelijk met hun vliegtuigen vliegt.

Hoop dat je goede vluchten vindt tegen een goede prijs! Wij vliegen 5 mei, kan niet wachten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer