Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Anita74
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Anita74 »

Hinko schreef:Belangrijk om te weten: je huurt altijd een klasse nooit specifiek merk. Het is dus niet te zeggen of manlief een Chevrolet Tahoe kan rijden.
Ja, begrijp ik, maar dit formaat is hij van gecharmeerd :wink:
Vorige zomer hadden we een minivan geboekt en toen kregen we een upgrade: Ford Expedition :lol:

Ik had blijkbaar toch de amerikaanse site, ondanks dat ik 'Nederlands' had aangeklikt.
Later nog eens geprobeerd via een andere link en toen kreeg ik wel de NL-site, helaas was die prijs toch iets duurder, rond € 1400.
Hier stonden wel duidelijk de verzekeringen bij vermeld, dus waarschijnlijk zaten die er eerst niet bij.

Ik heb zojuist toch de minivan via UScarhire.com geboekt, 23 dagen juli/aug. voor € 976,33 incl. de verzekeringen en we mogen beiden rijden.
Gezien de hogere prijzen bij andere brookers niet eens zo'n slechte deal. Blij mee :thumbup:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk dat SUV's minder in getallen aanwezig zijn in Florida in het aanbod tegenover het zuidwesten. Wij hadden overigens vorig jaar geen probleem om onze SUV mee te krijgen, ik kon kiezen tussen 2 Equinox en een Santa Fe. Dat was in Miami airport. Dan later nog gaan inwisselen voor een andere equinox in Fort Myers omdat de handbrake niet meer werkte.
Yllek
Amerika-newbie

Bericht door Yllek »

Bij rentalcars.com is het mogelijk om naast de standaard verzekeringen een ''extra dekking" van rentalcars zelf erbij te nemen.
Het volgende is dan gedekt:
Voorruit, koplampen en banden reparatie/vervanging
Wegendienst en kosten
Wegsleep- en opslag kosten
Verlies van sleutels en kosten voor buitensluiting
Creditcard Toeslagen
Kosten voor gederfde winst

is dit de zogenaamde Road Assistance verzekering?
En ik neem aan dat een kapotte voorruit ook gewoon onder de CDW valt?
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Is autohuur een pak duurder aan de oostkust (regio New York) of ligt het aan mij? :sadcry:
Aan de westkust heb ik altijd een SUV voor 2 weken voor 400 euro. Aan de oostkust kom ik nergens onder de 600 euro uit voor een compactje. Vaak krijg ik zelfs prijzen van 1000 euro uit, afhankelijk van waar ik boek (JFK, Newark, Atlantic city)

Is dit normaal?
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Yllek schreef:
Behalve de eerste, voorruit, koplampen en banden. De rest is inderdaad allemaal RA.
Mits je niet roekeloos enzo of deelneemt aan een street race is de kans klein dat je moet betalen.
Voorbeelden genoeg van forumleden met totaal kapotte ruiten, auto werd omgeruild en nooit meer iets gehoord.
nightfoal
Vooral JFK schijnt duur te schijn inderdaad. De rest weet ik niet. Heb nog maar 1x een auto gehuurd in het oosten. Dat was in Washington DC en dat viel dankzij de Emerald Club toen wel mee.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb vorig jaar op Newark airport een goede deal gedaan met Hertz via rentalcars.com
Prekz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Prekz »

Na wat onderzoek bij o.a. Usrentacar.co.uk en sunnycars.nl sta ik op het punt om bij Sunny een auto te bestellen.

Mijn keuze is gevallen op een intermediate SUV (Toyota RAV4 of Ford Escape of vergelijkbaar).
Nu ben ik 24 als ik in september (8 t/m 29) naar Amerika ga dus een under age pakket is van toepassing. Ik kom uit op €1290 voor die periode van 3 weken.

Echter mijn vraag is. In de voorwaarde geven ze aan dat de prijs exclusief lokale belastingen is, wat is ongeveer het bedrag wat ik aan lokale belastingen aan moet denken?

En hebben jullie eventueel nog andere tips van verhuurders of iets dergelijks inclusief underage pakket?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

van waar huur je en waar lever je auto weer in?
Kijk bv ook eens op drive-usa.de of rentalcars

Je kunt het beste vanaf een europese broker alles al regelen, zodat je ter plekke helemaal niets bij moet betalen.
Prekz
Amerika-ontdekker

Bericht door Prekz »

Mijn excuses.

Ik huur hem in San Francisco. Daar lever ik hem ook weer in.

Ik zal de prijzen eens vergelijken van bovenstaande, het fijne van Sunny Cars vond ik dat alle extra kosten (bijvoorbeeld van de banden) bij hun gedeclareerd kunnen worden.

EDIT:
Ik zit even bij drive-usa.de te kijken. Echter is daar het underage fee alleen voor de eerste driver. Ik ga samen met mijn vriendin. Bijvoorbeeld bij sunnycars maar ook usrentacar.co.uk zijn er tot 3 bestuurders meeverzekerd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom zou je extra kosten voor banden moeten hebben??
Als je je er veiliger door voelt moet je het zeker nemen, maar die roadsafe (banden, of als je de deur op slot gooit met je autosleutels er nog in, of ergens zonder benzine komt te staan) is echt geen must.

EDIT: Wat voor auto wil je huren?
Bij driveusa staat bij mij bij de compact cars bij veel autos namelijk:

Bonus:
Underage Driver Fees included for all drivers

Verder is er een verschil tussen de under age fee en verzekeringen

Ik kan om de een of andere reden ineens geen plaatje toevoegen, maar dat komt nog wel
Prekz
Amerika-ontdekker

Bericht door Prekz »

Ik kwam hierop uit:
http://www.drive-usa.de/rental-cars/pre ... jg=1&vc7=1

Ik had zelf een beetje scheef gekeken omdat het nogal dubbelop staat:
3 additional driver over the age of 25 included

En daaronder staat inderdaad Bonus: underage drive fees included for all drivers.

Als ik het goed begrijp (uit de voorwaarde) dan is deze prijs (1296,00) inclusief locale belastingen?

Wat ik bij Sunnycars bedoelde, stel je rijd een band kapot. Je dient dan bij de lokale verhuurder de kosten te betalen. In het geval van sunnycars kan je deze kosten via sunnycars terugclaimen omdat zij dit als aanvullende dienst hebben.

Daarnaast ben ik op de hoogte dat verzekering en underage fees niet het zelfde zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hoeft niet naar die additional drivers te kijken. Aangezien jullie in California starten is de 2e bestuurder altijd gratis en zal je alleen voor 2 personen under age fee moeten betalen. Huur wel vanaf het vliegveld, want in de stad willen ze nog wel eens afwijken van de regels in de drukke zomermaanden.

Je moet zorgen dat je cdw en sli hebt en die zitten er bij de normale verzekeringen bij drive usa ook gewoon bij. Dat zijn namelijk:
Supplemental Liability Insurance 1,000,000 US-$
Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire and undercarriage damage

Die eerste tank kan je erbij nemen. Aan de andere kant tank je vaak zelf goedkoper als je bv op 10km voor je de auto inlevert de tank volgooit.

Mocht je een bank kapot hebben dan bel je naar de verhuurder, bv alamo. Die regelen dan dat er een soort wegenwacht komt. Of check of je bv een reserveband hebt. Als je dan naar een garage gaat moet je de band even voorschieten en dan kan je die achteraf (of tijdens de reis vaak al) terugdeclareren. Maar normaal gesproken zou je niet zomaar een lekke band moeten krijgen.

Check voor je de auto meeneemt wel altijd in de binnenkant van de deur van de bestuurder even wanneer de auto (welke kilometerstand) een beurt moet hebben. Als je auto tijdens de rit eigenlijk een beurt nodig heeft zou het een reden kunnen zijn om de auto te laten staan. Of om dit gewoon even aan te geven aan iemand die daar rondloopt. Het gebeurt wel regelmatig dat je bv tijdens je vakantie een keer je band een beetje op moet pompen (dan gaat er in de meeste auto's ook een lampje branden), maar dit is een werkje van een paar minuten bij de benzinepomp.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij rentalcars.com is het mogelijk om naast de standaard verzekeringen een ''extra dekking" van rentalcars zelf erbij te nemen.
Wegendienst en kosten
Creditcard Toeslagen

Het lijkt er een beetje op dat ze deze verzekering wat aangepast hebben. Waarschijnlijk zullen (te) veel mensen afzien van die road assistance die ter plekke vaak opgedwongen wordt en willen ze deze vooraf erbij doen tegenwoordig. Misschien dat andere leden hier wat meer van weten?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dit kon 3 jaar terug ook al bij alle bedrijven, ik heb het in 2013 erbij genomen, bij het online boeken, toen ik alleen met mijn dochter ging ivm evt. band wisselen :oops: Achteraf hoorde ik dat het niet echt nodig is maar zonder mijn man erbij gaf het mij een iets zekerder gevoel.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ow, haha. Ik heb dat nooit zo duidelijk zien staan dan
Yllek
Amerika-newbie

Bericht door Yllek »

PSVwally schreef:
Wegendienst en kosten
Creditcard Toeslagen

Het lijkt er een beetje op dat ze deze verzekering wat aangepast hebben. Waarschijnlijk zullen (te) veel mensen afzien van die road assistance die ter plekke vaak opgedwongen wordt en willen ze deze vooraf erbij doen tegenwoordig. Misschien dat andere leden hier wat meer van weten?
Wat ik me dan nog afvraag: hoe zit het dan als je pech onderweg krijgt (geen lekke band)? Zijn er dan kosten aan het wegslepen e.d. zonder deze verzekering? Als je naar de verhuurder belt krijg je toch kosteloos een andere auto?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

nee je hebt geen kosten. De verhuurder dient jou een werkende auto te leveren.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Indien jij als een goede huisvader zorg draagt voor de auto natuurlijk ;)
Als je gaat offroad joyriden moet je niet klagen :lol:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Zijn er op het moment nog goede deals/codes? We moeten nog steeds een auto huren, kleine/standard SUV, eind mei Seattle, 17 dagen(27-5/12-6). Weinig tijd gehad om rond te surfen en komende weken nog even druk, dus misschien heeft er hier nog iemand een tip :thumbup:
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Vanaf regio New York. Voor 8-9 dagen iets als een Charger, Challenger of Mustang. Heb dat vorige keer gezien bij verhuurbedrijf dat die ook verhuurd werden. Da's wel leuk om daar 8-9 dagen mee rond te rijden.

Tips waar het beste te huren? Of stug de websites hier genoemd bekijken?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer