Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autostoeltje 3 jarige, kan het niet meer volgen.....

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
SophieW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Autostoeltje 3 jarige, kan het niet meer volgen.....

Bericht door SophieW »

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw als lid op het forum maar heb in het verleden al een paar keer meegelezen als ik op zoek was naar informatie.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er niet uit. :oops:

Volgende maand gaan we met onze 3 jarige dochter naar Florida. Hier in NL heeft ze een achterwaartse autostoel die veel te groot/zwaar is om mee te nemen. Ik had dan ook bedacht om een "boosterstoel" mee te nemen. We worden weggebracht door familie, dus dan kan de stoel in de auto gebruikt worden, mee in het vliegtuig en dan in USA weer gebruiken (ook daar worden we door familie opgehaald)

Maar welke moet ik hebben.....?
Ik had bv deze stoel gezien: https://www.autostoelstore.com/cybex-au ... -Autostoel

Gezien de prijs hoop ik wel dat ze in het vliegtuig er voorzichtig mee gaan doen. Maar los daarvan, mag je deze stoelen ook in amerika gebruiken?

Of weten jullie een andere stoel/tip/idee? :?:

Alvast hartelijk bedankt!!
hemmie
Amerika-expert

Re: Autostoeltje 3 jarige, kan het niet meer volgen.....

Bericht door hemmie »

Het lastig om er goede info over te vinden, maar zover ik hebben nagaan mag je als toerist gewoon je Europese stoeltje gebruiken, dus dat is geen punt.
Mijn 3-jarige weegt nog niet genoeg voor een booster, maar als de jouwe zwaarder is is dat een optie. Je kunt ook denken aan een booster met 5-puntsgordel (die je dan weer kunt weglaten als je kind ouder is). Wij gebruiken die om te reizen, lekker licht.
Ik weet niet of je bedoeling was om de stoel in het vliegtuig te gebruiken of in te checken (een booster mag je niet gebruiken in het vliegtuig), wij hebben al vaak met een stoeltje gevlogen, ook met hele dure, en, hoewel we nooit zeker weten wat er mee is gebeurd, gaat dat normaal gesproken goed. Wij verpakken de stoel in een reistas en laten er een fragile sticker op plakken, in de hoop dat dat helpt. Alleen ooit in India gehad dat er maar een halve stoelk aankwam, maar ik verwacht dat dat in Europa of de VS niet zo snel zal gebeuren.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Onze jongste is 3, bijna 4, en is er nog lang niet aan toe om in een booster te zitten. Zelfs niet in een highback booster.

Ik zou je echt aanraden om gewoon een stoeltje met 5 punts harness te kopen. De Graco Nautilus is bijv. een superfijn stoeltje voor die leeftijd. Kan nog een tijdje met het harness gebruikt worden, daarna als high back booster, en daarna als backless booster.
http://www.walmart.com/ip/Graco-Nautilu ... o/35121100

Heb geen idee wat er in Europa op de markt is, maar ik neem aan dat er vergelijkbare stoeltjes zijn?

Mijn enige ervaring met een Europees stoeltje in een Amerikaanse auto was met een Romer King in onze Dodge Caravan...ging niet goed. Het stoeltje viel steeds om. Heb het toen weggegeven aan een carseat inspector die het wilde gebruiken voor demonstraties.
SophieW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SophieW »

Wat laat van mijn kant, maar hartelijk bedankt voor de reacties!

Goed idee om er nog extra fragile op te laten zetten! Bedankt voor de tip!
Ze is vrij groot voor haar leeftijd, en qua gewicht kan het makkelijk. Ik ga van de week ook nog even passen in de winkel. Hoe ze erin zit.
En ik ga me nog even verdiepen in de graco nautilus. Bedankt voor de tip!

Mocht iemand nog een idee/tip hebben, ik hou me aanbevolen!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Is een maxi-cosi rodi misschien geschikt?
Mijn kids gingen van maxi-cosi naar maxi-priori naar maxi rodi.
Ik kan me niet anders herinneren dan dat we alleen het zitje meenamen, de achterkant lieten we thuis. Heb het zitje gewoon als handbagage meegenomen de cabine in, nooit een probleem geweest. Als je ook de rugleuning wilt meenemen is in een reistas stoppen een goed idee.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

info van twee jaar geleden

Who Should Use a Booster Seat?
Children should use a booster seat UNTIL they meet the following criteria:
• Weigh between 80 and 100 lbs.; 36-45kg
• Reach 4'9" (57 in.) in height; and 145 cm
• Can pass the Safety Belt Fit Test

Safety Belt Fit Test
1. Have your child sit all the way back on the vehicle seat. Do your child‘s
knees bend at the front edge of the seat? If they bend naturally, go to #2.
If they don’t, return to the booster seat.
2. Buckle the lap and shoulder belt. Be sure the lap belt rests on the upper
legs or hips. If it does, go to #3. If it rests on the stomach, return to the
booster seat.
3. Be sure the shoulder belt rests on the shoulder or collarbone. If it does,
go to #4. If it’s on the face or neck, return to the booster seat. Never put the
shoulder belt under the child’s arm or behind the child’s back.
4. Check whether your child maintains the correct seating position for as long
as you are in the car. If your child slouches or shifts positions so the safety
belt touches the face, neck or stomach, return your child to the booster seat.

Florida
Florida law requires children under the age of 4 to use a child safety seat.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij hebben een autostoel van de Hema gekocht, Europees goedgekeurd ( ik dacht iets van E45 groep) en dan ook toegestaan in het vliegtuig ( bij de meeste maatschappijen) en ter plaatse. Ik vond het maar niks een 3 jarige in een booster seat. In dit stoeltje heb je veiligere gordels en hij kon achter in de SUV in slaapstand gekanteld worden.... Ook heel fijn als je een wat langere rit voor de boeg hebt ;)
Wij betaalden hier 4 jaar geleden ca 80 euro voor meen ik.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer