Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rare vluchtwijziging - van Washington naar Vegas met stopover LAX
Rare vluchtwijziging - van Washington naar Vegas met stopover LAX
Hallo allemaal,
Vanmorgen een mailtje gekregen van Cheaptickets. Komende zomer vliegen we met United/Lufthansa op Washington Dulles en na 5 uur verder naar Las Vegas. Nu is de binnenlandse vlucht gewijzigd, we hebben ineens nog maar 2 uur overstaptijd op Washington en via met een "technische stop" in LA naar Las Vegas. Vreemd toch? Ik heb cheaptickets al gemaild en ga ze maandag bellen, maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Het lijkt me heel onlogisch en daarbij komt nog dat we nu een krappe overstap hebben in Washington, maar dan wel 2 uur later in Las Vegas aankomen, wat ook nog gedoe oplevert met het ophalen van de huurauto.
Weten jullie wat onze rechten hierin zijn? Het duurt natuurlijk nog lang, dus het zou me ook niet verbazen als het weer wijzigt, maar zit me niet lekker.
Marjolein
Vanmorgen een mailtje gekregen van Cheaptickets. Komende zomer vliegen we met United/Lufthansa op Washington Dulles en na 5 uur verder naar Las Vegas. Nu is de binnenlandse vlucht gewijzigd, we hebben ineens nog maar 2 uur overstaptijd op Washington en via met een "technische stop" in LA naar Las Vegas. Vreemd toch? Ik heb cheaptickets al gemaild en ga ze maandag bellen, maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Het lijkt me heel onlogisch en daarbij komt nog dat we nu een krappe overstap hebben in Washington, maar dan wel 2 uur later in Las Vegas aankomen, wat ook nog gedoe oplevert met het ophalen van de huurauto.
Weten jullie wat onze rechten hierin zijn? Het duurt natuurlijk nog lang, dus het zou me ook niet verbazen als het weer wijzigt, maar zit me niet lekker.
Marjolein
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Rare vluchtwijziging - van Washington naar Vegas met stopover LAX
Je kan je ongenoegen uiten, maar veel meer ook niet denk ik. Ik vermoed immers dat je door de kortere tijd in Washington niet veel later (of misschien zelfs vroeger) in Vegas toekomt. Men bezorgt je dus als het ware een beter verbinding.
Twee uur in DC is overigens ruim genoeg en als je er uiteindelijk in LA niet uit moet dan ben je in het totaal ook beter af.
Twee uur in DC is overigens ruim genoeg en als je er uiteindelijk in LA niet uit moet dan ben je in het totaal ook beter af.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit is heel normaal in de luchtvaart, zeker bij United, de zomer schema's voor volgend jaar worden ergens in februari min of meer definitief. Als dat zover is wordt het tijd om te kijken hoe je vluchten verlopen, als je niet tevreden bent kun je proberen om uit de schema's zoals ze dan worden aangeboden een voor jouw gunstige verbinding te zoeken. Meestal werkt de maatschappij daar wel aan mee, alhoewel het dan handiger was geweest om rechtstreeks bij United te boeken, dat maakt het makkelijker dan via een tussen persoon. Maar je kunt ook dan proberen het rechtstreeks met United te regelen.
Heel veel rechten heb je niet, je koopt een vervoers bewijs van A naar B, en niet een vervoers bewijs voor bepaalde vluchten.
Heel veel rechten heb je niet, je koopt een vervoers bewijs van A naar B, en niet een vervoers bewijs voor bepaalde vluchten.
Ok, bedankt voor de reacties. We komen overigens wel twee uur later dan gepland aan in Las Vegas en dat is ook voornamelijk de reden dat ik er een beetje van baal, ik vermoed dus dat we er in LAX wel even uit moeten.
En ik was vooral benieuwd omdat het me zo'n onlogische verbinding lijkt, eerst naar LA vliegen en dan als het ware weer terug.
En ik was vooral benieuwd omdat het me zo'n onlogische verbinding lijkt, eerst naar LA vliegen en dan als het ware weer terug.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
je kan bij de autoverhuurder vaak een aankomsttijd, maar vaak ook een vluchtnummer aangeven. Normaal gesproken maakt daar 2u later je auto ophalen niet veel uit. Je betaald vaak toch al voor de dag. Maar je hebt zeker nog wel kans dat de vluchten nogmaals zullen wijzigen. Het is nu wat vroeg om de tijden voor de zomer al te weten
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nou, je moet er zeker (ivm tanken) uit op LAX, het is ook maar de vraag of je met hetzelfde vliegtuig verder gaat. Hoe lang duurt die "technische" stop op LAX volgens opgave?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Er staat niet hoe lang we moeten wachten op LAX. Wel staat er dat de reistijd van Washington naar Las Vegas bijna 11 uur is, dus vermoed dat we op LAX wel een uur of 3/4 moeten wachten.. Volgens mij hebben ze ons gewoon op een andere vlucht gezet, want het vluchtnummer is ook gewijzigd (dus nog even doorgeven aan Alamo), niet zo netjes geregeld dus.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dat doen ze bij United (helaas) wel vaker. Doe nog maar niets met Alamo, dat kan nog een dag van te voren. Wacht nog maar even af, of bel zelf naar United en vraag of het anders/beter kan. Hou je reserveringsnummer bij de hand en bel 020 - 3469381 (United Schiphol) In de ochtenduren is er zeker iemand.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je via een reisburo geboekt hebt moet je de wijziging met hun bespreken. United mag en zal geen wijzigingen in een boeking van een reisburo maken, dat zijn afspraken tussen reisburos en airlines.
Bespreek dus met cheaptickets wat eventueel een andere mogelijkheid is, misschien via een andere stad vliegen?
Bespreek dus met cheaptickets wat eventueel een andere mogelijkheid is, misschien via een andere stad vliegen?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Contacteer:
Wij boeken ook meestal via een brooker, maar vluchten wijzigen hebben we tot nu steeds bij de vliegmaatschappij zelf gedaan, is eigenlijk altijd wel gelukt. Meestal zegt de brooker ook gewoon dat er niets mogelijk is, terwijl onze ervaring is dat in ieder geval United altijd zijn best doet om aan je wensen te voldoen.
Ik zou ook nog even wachten, de kans dat dit nog een paar maal wijzigt is zeker aanwezig! (ons maximum staat op 11 wijzigingen)
Ik zou ook nog even wachten, de kans dat dit nog een paar maal wijzigt is zeker aanwezig! (ons maximum staat op 11 wijzigingen)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou eerst eens uitzoeken of het wel een wijziging van United is het kan heel goed een wijziging van het reisburo zijn.
Dat hebben wij ook al meegemaakt ze doen dit om zo nog meer aantrekkelijke tickets te kunnen verkopen.
Wij hebben toen contack gehad met United en die gaven aan dat het van het reisburo kwam, de oude vlucht was nog beschikbaar bij United zelfs onze stoelen waren nog vrij heb die dan ook gelijk bij United vastgelegd en het reisburo een mail gestuurd dat ik niet van die praktijken gediend ben.
Dat hebben wij ook al meegemaakt ze doen dit om zo nog meer aantrekkelijke tickets te kunnen verkopen.
Wij hebben toen contack gehad met United en die gaven aan dat het van het reisburo kwam, de oude vlucht was nog beschikbaar bij United zelfs onze stoelen waren nog vrij heb die dan ook gelijk bij United vastgelegd en het reisburo een mail gestuurd dat ik niet van die praktijken gediend ben.
Bedankt voor jullie tips, ik ga met zowel Cheaptickets als United maanag contact opnemen en ben benieuwd of er iets mogelijk is. Ik snap dat er wijzigingen plaatsvinden bij zo ver van tevoren geboekte vluchten, dat heb ik al wel vaker gehad, maar vind zo'n grote wijziging niet echt goed geregeld. Zal alvast even kijken of er nog andere vluchten van Washington naar Las Vegas gaan die dag.
Maargoed, misschien is het ook een kwestie van even afwachten ... tenslotte duurt het nog 7 maanden
Maargoed, misschien is het ook een kwestie van even afwachten ... tenslotte duurt het nog 7 maanden

Oh ik kijk nu op de site van United en zie dat het een wijziging van henzelf is. Stopover van 5.5 uur op LAX ..... Dat is dus wel balen
2010: Florida
2014: Zuidwesten (SF-SF)
2016: New York
2016: Zuidwesten + Yellowstone (LV - LV)
-
- Amerika-expert
United heeft momenteel blijkbaar slechts 1 vlucht per dag die rechtstreeks van DC naar Las Vegas gaat. Maar er zijn wel tientallen mogelijkheden met een tussenstop.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik zag het ook, heel vreemd, is blijkbaar net aangepast. Bel ze dus wel even of er een andere optie mogelijk is
- bedeve
- Amerika-expert
Zoals Harry al opmerkte; het zomer vluchtschema is nog niet 100% af.missg schreef:Oh ik kijk nu op de site van United en zie dat het een wijziging van henzelf is. Stopover van 5.5 uur op LAX ..... Dat is dus wel balen
Het kan zomaar zijn dat je binnenkort weer een andere vluchtwijziging gemaild krijgt.
Je loopt even voor de muziek uit.
Dat geldt ook voor je genoemde Alamo huur.
Maar ja,die kun je op elk gewenst moment zelf nog aanpassen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik zou me inderdaad ook aan Cheaptickets richten.
Een ticket van Amsterdam naar Las Vegas kan je via verschillende routes tegen verschillende prijzen boeken. Het zou toch wel raar zijn als je tegen meerkosten voor een bepaalde route/overstap hebt gekozen om deze vervolgens door de airline weer net zo vrolijk om te laten gooien.
Je hebt een vlucht geboekt met 1 overstap en een gewenste vertrek/vlucht/aankomsttijd. Ik zou niet zonder meer een extra overstap en uren wachten accepteren.
Zoek even op cheaptickets (skyscanner of een andere zoekengine) naar welke verbindingen er met United (of Staralliance) mogelijk zijn op jullie reisdag. Met deze opties kan je dan naar Cheaptickets. Het hoeft niet via Washington DC.....
Een ticket van Amsterdam naar Las Vegas kan je via verschillende routes tegen verschillende prijzen boeken. Het zou toch wel raar zijn als je tegen meerkosten voor een bepaalde route/overstap hebt gekozen om deze vervolgens door de airline weer net zo vrolijk om te laten gooien.
Je hebt een vlucht geboekt met 1 overstap en een gewenste vertrek/vlucht/aankomsttijd. Ik zou niet zonder meer een extra overstap en uren wachten accepteren.
Zoek even op cheaptickets (skyscanner of een andere zoekengine) naar welke verbindingen er met United (of Staralliance) mogelijk zijn op jullie reisdag. Met deze opties kan je dan naar Cheaptickets. Het hoeft niet via Washington DC.....

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Cheaptickets geeft op die dag (13 Juli) nu ook alleen nog maar vluchten met United aan naar Vegas via Chicago en New York. Komt wellicht doordat de vlucht naar Washington uitgevoerd wordt door Lufthansa, maar ook die staat er niet meer bij. Ik ga ze morgen bellen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Uitzonderingen bevestigen de regel. Afgelopen zomer eerst rechtstreeks met United een rare wijziging rechtgetrokken, welk na een week door WTC keurig werd bevestigd.Saense schreef:Als je via een reisburo geboekt hebt moet je de wijziging met hun bespreken. United mag en zal geen wijzigingen in een boeking van een reisburo maken, dat zijn afspraken tussen reisburos en airlines.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Ruud2004
- Amerika-expert
Die vlucht naar Washington wordt echt wel door United uitgevoerd. Lufhansa (uit dezelfde Alliance) zal het ticket hebben uitgegeven. Lufthansa zelf vliegt niet rechtstreeks tussen Amsterdam en Washington.missg schreef:Cheaptickets geeft op die dag (13 Juli) nu ook alleen nog maar vluchten met United aan naar Vegas via Chicago en New York. Komt wellicht doordat de vlucht naar Washington uitgevoerd wordt door Lufthansa, maar ook die staat er niet meer bij. Ik ga ze morgen bellen.
Maar, diverse forummers hebben het al aangegeven, er gaat nog veel verschuiven. Je hebt dus nog even om die 5.5uur in LAX weg te poetsen. Toch morgen even bellen om aan te geven dat je die 5.5uur in LAX niet accepteert, maar dat zullen ze ook wel begrijpen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida