Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe ver van tevoren aanwezig op luchthaven?
Hoe ver van tevoren aanwezig op luchthaven?
Hallo,
Ik vertrek over een aantal weken voor het eerst naar de Verenigde Staten. Mijn vlucht, met British Airways, vertrekt van Schiphol naar Londen, dan moet ik daar 3 uur wachten en dan vlieg ik naar Dulles International Airport in Washington D.C.. Ik heb begrepen dat het handig is om op Schiphol bij een intercontinentale vlucht 3 uur van tevoren aanwezig te zijn om in te checken en dergelijke.
Maar hoe zit dat met de reis terug, van DIA naar Schiphol? Ik heb online wat rondgekeken en hoewel de officiële richtlijn hetzelfde lijkt als die hier, lees ik bijna overal van reizigers zelf dat 2 uur van tevoren ruim voldoende is. Ik zou liever niet 3 uur van tevoren aanwezig zijn, zeker als het niet nodig is. Daarbij komt nog dat afhankelijk hiervan ik misschien een vroegere of latere terugvlucht zal nemen (bij voorkeur een latere), wat dus ook mijn tijd in de VS op die dag zal inkorten of verlengen. Wat raden jullie aan?
PS Mijn heenreis is op een donderdagochtend om 7:15 en mijn terugreis op een zondagavond, of om 18:30 of om 22:25. Ik weet niet of dit invloed zal hebben op mijn aangeraden aankomsttijd op het vliegveld, ivm drukte, maar ik dacht, ik meld het even.
Alvast bedankt!
Ik vertrek over een aantal weken voor het eerst naar de Verenigde Staten. Mijn vlucht, met British Airways, vertrekt van Schiphol naar Londen, dan moet ik daar 3 uur wachten en dan vlieg ik naar Dulles International Airport in Washington D.C.. Ik heb begrepen dat het handig is om op Schiphol bij een intercontinentale vlucht 3 uur van tevoren aanwezig te zijn om in te checken en dergelijke.
Maar hoe zit dat met de reis terug, van DIA naar Schiphol? Ik heb online wat rondgekeken en hoewel de officiële richtlijn hetzelfde lijkt als die hier, lees ik bijna overal van reizigers zelf dat 2 uur van tevoren ruim voldoende is. Ik zou liever niet 3 uur van tevoren aanwezig zijn, zeker als het niet nodig is. Daarbij komt nog dat afhankelijk hiervan ik misschien een vroegere of latere terugvlucht zal nemen (bij voorkeur een latere), wat dus ook mijn tijd in de VS op die dag zal inkorten of verlengen. Wat raden jullie aan?
PS Mijn heenreis is op een donderdagochtend om 7:15 en mijn terugreis op een zondagavond, of om 18:30 of om 22:25. Ik weet niet of dit invloed zal hebben op mijn aangeraden aankomsttijd op het vliegveld, ivm drukte, maar ik dacht, ik meld het even.
Alvast bedankt!
Re: Hoe ver van tevoren aanwezig op luchthaven?
Schiphol-Londen is een europese vlucht, daarvoor is anderhalf uur van te voren voldoende. Voor een vlucht van Amerika naar Europa zou ik twee tot twee en een half uur aanhouden. Begrijp ik uit je verhaal dat je terugvlucht nog niet geboekt is?
- bedeve
- Amerika-expert
Over het inchecken ; ligt er ook aan hoeveel bagage je meeneemt.
Genoeg om te emigreren of voldoende voor de tijd die je er doorbrengt ?
" Een echte reiziger reist licht"
Alleen met handbagage reizen scheelt in ieder geval een heleboel tijd.
Je hebt je terugvlucht nog niet vaststaan ?
Hoe later hoe beter natuurlijk.
Zodat je een hele dag gehad hebt, in het vliegtuig stapt,beetje eten en dan lekker slapen
" Een echte reiziger reist licht"
Zodat je een hele dag gehad hebt, in het vliegtuig stapt,beetje eten en dan lekker slapen
Laatst gewijzigd door bedeve op 15 sep 2015, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
Gast
Als het de eerste keer is op reis naar de VS, dan zou ik gewoon 3 uur vantevoren aanwezig zijn. Waarschijnlijk te lang, maar waarom zou je het risico nemen, zeker akls je die reis nog nooit eerder hebt gedaan, en je toch wat meer loopt te zoeken of vragen hebt?

Zitten of lopen mag ook, hoorbedeve schreef: " Een echte reiziger reist ligt"
- bedeve
- Amerika-expert
driftkop schreef:bedeve schreef: " Een echte reiziger reist ligt"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zitten of lopen mag ook, hoor
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik blijf niet lang (4 dagen), dus ik neem voldoende bagage daarvoor mee: dat komt dus neer op 1 reistas. Verder zal ik nog een aantal losse dingen in een rugzak als handbagage meenemen (nadat ik gecheckt heb wat precies de voorwaarden voor handbagage zijn).bedeve schreef:Over het inchecken ; ligt er ook aan hoeveel bagage je meeneemt.
" Een echte reiziger reist ligt"
Ik zal dus in ieder geval wel door een bagage-proces moeten gaan.
Zowel mijn heen- als terugvlucht staan nog niet vast; ik boek een retour, dus zodra ik bepaald heb hoe laat ik mijn terugvlucht wil, boek ik in één keer.
Maar ik begrijp dus dat anderhalf uur van tevoren op Schiphol voldoende moet zijn en dan ongeveer 2 tot 2,5 uur van Amerika terug.
Hartelijk bedankt, allen! Dit wordt mijn eerste keer naar de VS, dus er zijn een hoop dingen waarvan ik niet goed weet hoe het precies in zijn werk gaat, merk ik. Maar goed dat er dan forums als deze zijn~
-
Gast
In dat geval zou ik gewoon de reistas (als die niet te groot is) mee in de cabine nemen, dat scheelt een hoop rompslomp bij het inchecken en de douane in de VS. En je kunt meteen naar buiten en hoeft niet te staan wachten op de bagageband.Tyas schreef:Ik blijf niet lang (4 dagen), dus ik neem voldoende bagage daarvoor mee: dat komt dus neer op 1 reistas. Verder zal ik nog een aantal losse dingen in een rugzak als handbagage meenemen (nadat ik gecheckt heb wat precies de voorwaarden voor handbagage zijn).
Ik zal dus in ieder geval wel door een bagage-proces moeten gaan.
Ik zou wel even nagaan bij de luchtvaartmaatschappij wat de maximale grootte is voor een tas die je niet checked.
Dat klinkt inderdaad een stuk beter. Ik zal het eens nagaan. Bedankt!
note mod: Hierbij willen wij je aandacht vragen voor de manier van quoten/citeren van berichten.
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij je om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
note mod: Hierbij willen wij je aandacht vragen voor de manier van quoten/citeren van berichten.
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij je om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 16 sep 2015, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Let dan wel op je vloeistoffen. Maximaal 10 x 100 ml in een doorzichtige zak. Dus geen flessen shampoo, scheerschuim e.d. in de handbagage.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ha, nee, scharen, pincetten, vijltjes ... etc.
Ach, ik stond een tijdje terug in Alicante in de rij bij Security. Stond een oude man voor me, zeker in de 80 met een ouderwetse lederen reistas-soort aktetas, van dat bruine leer. Van die onhandige gespen erop. Moest open, zat er zo´n keurig rijtje van die elastiekjes waar dingen als een pen, potlood etc in hoorden. Ja hoor, vijltje, inleveren. De arme man wist werkelijk niet wat hij had misdaan, had er gewoon mee te doen
Ach, ik stond een tijdje terug in Alicante in de rij bij Security. Stond een oude man voor me, zeker in de 80 met een ouderwetse lederen reistas-soort aktetas, van dat bruine leer. Van die onhandige gespen erop. Moest open, zat er zo´n keurig rijtje van die elastiekjes waar dingen als een pen, potlood etc in hoorden. Ja hoor, vijltje, inleveren. De arme man wist werkelijk niet wat hij had misdaan, had er gewoon mee te doen
DIA voor Washington Dulles lijkt logisch, maar het is IAD.
Hangt er ook vanaf of je een upgrade betaalt, dus iets als Economy plus bij United, zit je vooraan vliegtuig en mag je eerder boarden en priority check-in.
Op Dulles, kan je ook wel wat tijd verliezen in de security lijn na de check-in.
Vind jouw Amsterdam-London-Washington wel heel omslachtig.
Hangt er ook vanaf of je een upgrade betaalt, dus iets als Economy plus bij United, zit je vooraan vliegtuig en mag je eerder boarden en priority check-in.
Op Dulles, kan je ook wel wat tijd verliezen in de security lijn na de check-in.
Vind jouw Amsterdam-London-Washington wel heel omslachtig.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Maar als je nog niet geboekt hebt, hoe weet je dan nu al zo zeker dat je via london gaat? Misschien is een directe vlucht vanaf Schiphol, bv met Lufthansa wel goedkoper/sneller? Of vlieg je via Dublin? Of is het al zeker dat je bij BA gaat boeken?
Als je 's ochtends om 7:15 uur vertrekt van Amsterdam naar Londen, zou ik echt niet om 4:15 uur aanwezig zijn hoor. Je staat dan binnen een kwartier bij je vertrekpier, terwijl er geen drol te beleven is. Uur of 5-5:30 is vroeg zat. Op de terugweg iets meer marge nemen, vooral als je het vliegveld (afstand tot autoverhuur, plattegrond pieren) niet kent.
En inderdaad wat Driftkop zegt: bij een vlucht van maar een paar dagen kijken of je de ruimbagage kunt skippen. Scheelt enorm veel tijd bij baggage drop off (waar je altijd achter precies drie balies staat met mensen staat die te zware koffers of ski's/campingbedjes/de hond mee hebben) en je kunt in de VS aangekomen meteen doorlopen.
En inderdaad wat Driftkop zegt: bij een vlucht van maar een paar dagen kijken of je de ruimbagage kunt skippen. Scheelt enorm veel tijd bij baggage drop off (waar je altijd achter precies drie balies staat met mensen staat die te zware koffers of ski's/campingbedjes/de hond mee hebben) en je kunt in de VS aangekomen meteen doorlopen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Division
- Amerikakenner
Met Lufthansa vanaf Schiphol rechtstreeks naar IAD lijkt mij vrij onwaarschijnlijk!PSVwally schreef:Misschien is een directe vlucht vanaf Schiphol, bv met Lufthansa wel goedkoper/sneller?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Staan bij kayak wel als zo gegeven, maar zal wrs wel zo'n codeshared vlucht zijn
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat is gewoon de United vlucht, die heeft ook een Lufthansa vluchtnr.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 8300 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-
- 5 Reacties