Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met American Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Burgsebastiaan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaringen met American Airlines

Bericht door Burgsebastiaan »

Ik open opnieuw dit onderwerpen omdat er veel verouderde informatie staat over de ervaringen van American Airlines.
Wie heeft het afgelopen jaar met AA gevlogen? Sinds de nieuwe floot in dienst is? Dus met o.a.de nieuwe Boeing 777-300ER?

Er staan veel negatieve reiservaringen op internet, maar dit blijkt allemaal van 2011 of ouder te zijn...
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met American Airlines

Bericht door harryvb »

Wij vliegen volgend jaar eind mei met AA boeing 757.
We komen terug ook met AA maar verzorgd door BA met boeing 744.

Tot hiertoe altijd met united gevlogen maar vanwege de goedkope tickets (540) voor AA gekozen, we zijn ook benieuwd naar de service en of er een schermpje in de zetels zit met films en of het recente vliegtuigen zijn of oude bakken.
Afbeelding
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Wij hebben dit jaar met American Airlines gevlogen, alleen werd de vlucht uitgevoerd door Iberia. Dusseldorf Madrid met een oude Aribus 319. Madrid naar Miami met een Airbus A330, schitterend toestel en zeer goed bevallen.

Binnenlandse vluchten wel met AA (Miami naar Denver en Denver naar Orlando). De vlucht Miami naar Denver werd afgebroken toen we bijna aan de beurt waren (oude 757), een storing die ze niet vertrouwde. Hebben toen van toestel gewisseld, wederom een oude 757. Niet slecht, maar geen Eigen scherm en van binnen gedateerd.

Vlucht van Denver naar Orlando ging via Dallas, de eerste vlucht een nieuwe 737-800 (dacht ik). De tweede vlucht ook een ouder type (weet niet meer welke).

Al met al wisselende ervaring, niet goed maar zeker ook niet slecht.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Ervaringen zullen erg wisselend zijn. Wij hebben deze zomer met American gevlogen in een 757, a321T en een 777-300 en waren daarover wel tevreden. Goede vluchten gehad zonder enorme vertragingen.

Ze zijn druk bezig de vloot te vernieuwen maar vliegen intercontinentaal op sommige routes nog steeds met sterk verouderde toestellen (757 / 767)- zonder persoonlijk entertainment systeem. Sommige binnenlandse vluchten worden dan weer uitgevoerd met een nieuwe 737 die weer wel over een persoonlijk entertainment systeem beschikt.
Wij vlogen business class - die in de 757 wel verouderd is (overigens gaan ze ook die vernieuwen) en waren ook over de service aan board dik tevreden.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Wij vliegen 1 november (onder BA) met AA van Londen naar Miami. Heb toevallig gisteren nog even geckeckt (na het lezen van wat mindere reviews) via twitter of er personal entertaiment aan boord is en dit hebben zij bevestigd. :thumbup:

Ik kan je dus na 1 november laten weten hoe het was :wink:
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Wij hebben deze zomer van London naar JFK gevlogen met een 777 van AA en ons heel goed bevallen, vriendelijk personeel, veel plaats naar economy normen en een goed entertainment systeem.
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

Wij vlogen deze zomer met AA van Chicago naar Londen. Op zich prima bevallen, net als de meeste andere maatschappijen eigenlijk.

We hadden alleen de pech dat we door weersomstandigheden een uurtje vertraging opliepen en daardoor onze aansluiting naar Amsterdam misliepen. Wij zijn vervolgens omgeboekt naar een KLM vlucht, maar die vertrok pas 7 uur later, terwijl er in die 7 uur nog 3 andere vluchten naar Amsterdam vertrokken.

In mijn ogen heeft AA toen niet haar uiterste best gedaan om ons zo snel mogelijk op plaats van bestemming te brengen en ons onnodig laten wachten op het vliegveld. Ik was toen vrij boos over het feit dat we totaal 7 uur vertraging hadden. We hadden ook geen recht op een vergoeding omdat het een vlucht van buiten de EU met een niet EU maatschappij betrof, dus moesten we het doen met een voucher voor eten en drinken van slechts 20 GBP.

Inmiddels heb ik er vrede mee, maar vind het jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Zou ik volgende keer weer met AA vliegen? Mits gunstige vluchttijden en prijs zou ik het zo weer doen.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

In 2013 met AA van Londen naar JFK gevlogen. Met de 777-300ER. Een mooi vliegtuig met voldoende beenruimte met mijn 1,93 en mooi entertainmentsysteem. Eten ook prima. Daarom zijn we afgelopen jaar weer geweest. Ook weer prima. Op de terugweg welvoer uur vertraging maar we zijn goed geïnformeerd en snel omgeboekt doordat we onze aansluiting zouden missen in Londen. Stoelreservering is gratis en lange benen plek ongeveer USD 65 en premium economyclass USD 135 per vlucht. Naar JFK dan tenminste. In 2011 ook met de 767 gevlogen naar Chicago en ondanks het gebrek aan personal entertainment een goede vlucht gehad in prima stoelen.
Afbeelding
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Over 3 weken vliegen we met AA vanaf Dusseldorf naar Chicago. Ik heb ook de berichten over wat oudere toestellen gelezen, o.a. dat deze specifieke vlucht (nog) geen eigen entertainmentsysteem heeft maar nog de oude "monitor uit het plafond". Niet meer van deze tijd op atlantische vluchten lijkt me. Of het echt zo is? Ik zal het laten weten.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Stefanluk schreef: Wij zijn vervolgens omgeboekt naar een KLM vlucht, maar die vertrok pas 7 uur later, terwijl er in die 7 uur nog 3 andere vluchten naar Amsterdam vertrokken.

In mijn ogen heeft AA toen niet haar uiterste best gedaan om ons zo snel mogelijk op plaats van bestemming te brengen en ons onnodig laten wachten op het vliegveld.
Gezien het feit dat jullie zijn overgeboekt naar concurrent KLM (een andere Alliantie, dus vol betalend) zou ik dit niet hardop roepen. Als de vluchten van BA naar AMS vol zitten, heb je pech.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jo&Les »

Wij vliegen aanstaande zaterdag met British Airways van Londen naar Chicago, uitgevoerd door American Airlines.. Zal met een Boeing 777 zijn. Over 4 weken zal ik laten weten hoe het was :D
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Stefanluk schreef:Wij zijn vervolgens omgeboekt naar een KLM vlucht, maar die vertrok pas 7 uur later, terwijl er in die 7 uur nog 3 andere vluchten naar Amsterdam vertrokken. In mijn ogen heeft AA toen niet haar uiterste best gedaan om ons zo snel mogelijk op plaats van bestemming te brengen en ons onnodig laten wachten op het vliegveld.
En die 3 vluchten hadden ook nog voldoende vrije stoelen?
Afbeelding
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Lijkt me dat ze je niet zo maar omboeken naar een andere alliantie. Wij zouden 6 pm vertrekken naar LHR en een overstap van 2.5 uur hebben naar Brussel. Bij het verlaten van het vliegtuig om 8pm (we stonden weer aan de gate) had ik al bericht van AA dat ik was omgeboekt naar de vlucht van 12.25 ipv 08.55. We kregen een bon voor USD 12 voor een drink/snack op JFK. Een dag later een excuusmailtje en dubbele punten van de vlucht. Veiligheid kost soms wat, ook tijd. Er was iets met de motor van het vliegtuig, een 777-300ER van een half jaar oud. Dit was overigens mijn tweede substantiele vertraging in ongeveer 16 jaar vliegen en zo'n 95 starts (prive).
Afbeelding
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Wij vliegen heen met AA (LV) dat zou dus 91 cm beenruimte moeten zijn we vliegen ook terug met AA uitgevoerd door BA, hoe zou het dan zitten met beenruimte?

Harry
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeggen check je vluchten op www.seatguru.com
Ik check daar ook altijd even welke stoelnr ik niet moet nemen omdat je dan bv dichtbij een toilet of keuken zit of op een stoel die niet zover achterover kan oid.
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Even nagezien, bij BA zijn de stoelen 78 cm wel een verschil tegenover de 91 cm van AA.
Komt nog bij dat je moet betalen voor reservatie (min 36 euro/stoel) of je moet wachten tot 24 uur voor check in.
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb met zowel AA als BA gevlogen, en geen enkel verschil in beenruimte gemerkt, die 91 cm heb ik in de praktijk niets van gemerkt. Wel het verschil in service, en dan vonden wij BA een hele klasse beter.
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

Ruud2004 schreef: Gezien het feit dat jullie zijn overgeboekt naar concurrent KLM (een andere Alliantie, dus vol betalend) zou ik dit niet hardop roepen. Als de vluchten van BA naar AMS vol zitten, heb je pech.
Division schreef:En die 3 vluchten hadden ook nog voldoende vrije stoelen?
De vlucht die we hadden was maar voor 50% bezet. Moeilijk om dan te geloven dat er geen plek is op die eerdere vluchten. Daarnaast voelt 7 uur wachten voor een vlucht van 45 minuten ook heel anders dan 7 uur wachten voor een intercontinentale vlucht. Ik bedoel maar... zelfs met de trein waren we sneller thuis geweest.

Maar zoals ik al zei, als AA prima prijzen en vliegtijden heeft zou ik waarschijnlijk weer met ze vliegen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

harryvb schreef:Even nagezien, bij BA zijn de stoelen 78 cm wel een verschil tegenover de 91 cm van AA.
Waar haal jij die informatie?
Als ik op seatguru kijk, zie ik bij American Airlines dezelfde 31 of 32 inch (+/- 78/81cm) die je bij de meeste luchtvaartmaatschappijen tegen komt. Wel zie ik een beperkt aantal stoelen "Main cabin extra" met 35 inch (+/- 89cm). Volgens mij is dat vergelijkbaar met Economy Plus bij United en Economy Comfort bij KLM en Delta; je zult daar dus extra voor moeten betalen.
Groet,

Old Faithful
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Stefanluk schreef: De vlucht die we hadden was maar voor 50% bezet. Moeilijk om dan te geloven dat er geen plek is op die eerdere vluchten. Daarnaast voelt 7 uur wachten voor een vlucht van 45 minuten ook heel anders dan 7 uur wachten voor een intercontinentale vlucht. Ik bedoel maar... zelfs met de trein waren we sneller thuis geweest.

Maar zoals ik al zei, als AA prima prijzen en vliegtijden heeft zou ik waarschijnlijk weer met ze vliegen.
Ik begrijp je gevoel, maar het klinkt niet logisch. Als er plek was geweest was je echt wel in de "eigen" alliantie geboekt en niet tegen vol tarief bij de concurrent. Zo gaat het nu eenmaal, anders gaan ze rap failliet!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie