Voor mijn rondreis in 2008 (al weer even geleden

) had ik een Standard SUV bij Hertz gereserveerd. Echter op een locatie midden in San Francisco (Mason Street). Ik had bij het afhalen een vervelende ervaring. Eerst probeerden ze me een midsize SUV mee te geven. Na een tijdje discussiëren en er andere klanten binnenkwamen gaf Hertz aan dat er toch nog een Standard was. Ik moest buiten op straat wachten en toen werd onze Nissan Xterra naar buiten gereden. Er zat echter al veel miles op en hij oogde nogal vies (bleek achteraf ook: ontplofte colaflessen op de achterbank, zak chips onder de bank, etc.). Ik wierp een blik in de garage en zag daar een aantal gloednieuwe standard SUV's staan (ik weet niet meer welk type maar ik dacht Ford). Die man zei toen dat ik die niet mee kon krijgen want dat waren wagens met het Never Lost ingebouwd en ik had niet voor de optie navigatie gekozen.
Nu wil ik Hertz niet gelijk afschrijven en denk ik dat het gewoon een chagrijnige garagebaas was, maar wat is nu het beste? Navigatie wel of niet meenemen in de optie bij reservering? De volgende keer haal ik hem sowieso op bij het vliegveld want ik zie hier dat mensen daar meestal wel mogen uitkiezen, maar is er dan ook een verschil in opties? En als je vooraf navigatie neemt, kun je dan uitgaan van een wat luxer model toegewezen te krijgen of beperk je jezelf juist?
(Overigens die Xterra reed verder wel goed, maar het was de manier waarop ik hem meekreeg)