Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Swiss International Airlines?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Swiss International Airlines?

Bericht door VinMor »

Hoe zit het overigens met tijd dat je op schiphol moet zijn? Eerste vlucht is naar Zurich, dus ik neem aan tijden te respecteren van Europese vluchten(dus 2 uur op voorhand ingecheckt zijn)?
Krijg je je praatje over USA pas in Zurich of begint dat al bij eerste incheck beurt op schiphol?
Koffers worden ook vast gewoon direct naar Las Vegas gelabeld?

Heb 1.45 overstap in Zurich, dat moet zeker wel voldoende zijn?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op Schiphol gewoon de procedure zoals bij europese vluchten. In Zurich moet je van de ene naar de andere terminal met een treintje en daarna ook door paspoortcontrole. En daar ook het veiligheidsgesprekje tot zover er een is. Koffers krijg je pas op je eindbestemming te zien of de eerste Amerikaanse luchthaven. En 1 u 45m overstaptijd is zat.
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Bedankt voor de info!
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Hoe gaat het met inchecken van de vlucht die gedaan zal worden door Edelweiss(Zurich - LV)?
Ben ik automatisch ingecheckt zodra ik hier op het vliegtuig stap met Swiss(Schiphol - Zurich)?
En krijg ik al gelijk de boarding pass op Schiphol voor de vlucht van Edelweiss?
Hilda1959
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Hilda1959 »

Leuk al die positieve reacties over deze vliegmaatschappij. Wij gaan, denk ik, met dezelfde vlucht als Vinmor en lees dus graag de antwoorden mee :clap:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

VinMor, je krijgt op Schiphol voor de beide vluchten instapkaarten. Bagage zie je pas in Las Vegas. In Zurich moet je van terminal wisselen en door de paspoortcontrole.
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Hilda1959 schreef:Leuk al die positieve reacties over deze vliegmaatschappij. Wij gaan, denk ik, met dezelfde vlucht als Vinmor en lees dus graag de antwoorden mee :clap:

Welke dag ga jij Hilda? Ik zal laten weten hoe het was :)
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Ik heb net ingecheckt voor de vlucht van morgen, zin in!
Vlucht naar Zurich heb ik ervoor gekozen redelijk voorin te zitten, rij 5!
Op de vervolgvlucht naar Las Vegas met Edelweiss Air zitten we op rij 23, met een mooie 2 - 4 - 2 indeling, met een aantal rijen achter mij de toiletten.
Peter & Ann
Amerikafan

Bericht door Peter & Ann »

Goede vlucht VinMor.
Wij vertrekken zondagochtend. :thumbup:
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Peter & Ann schreef:Goede vlucht VinMor.
Wij vertrekken zondagochtend. :thumbup:

Vlucht was perfect, alles ging lekker snel!
12 uur in vliegtuig zitten is best lang overigens, gelukkig hadden we de vorige dag niet geslapen dus met veel licht slapen ging de tijd best snel!
Swiss air vond ik persoonlijk wel wat beter, en vooral wat ruimer over het algemeen dan Edelweiss air, maar was zeker niet slecht hoor!
Peter & Ann
Amerikafan

Bericht door Peter & Ann »

We zijn sinds zaterdag terug van onze vakantie en dus zal ik nu maar eens op mijn eigen vraag reageren.
Super tevreden van zowel Swiss als van Edelweiss.
Mooie vliegtuigen, vriendelijk en zeer attent cabine personeel en het eten was behoorlijk goed.
Ook het overstappen in Zurich is een verademing als men het vergelijkt met een luchthaven in de VS.
Een klein minpuntje is dat we onze stoelen voor de vlucht BRU-ZUR en omgekeerd niet konden reserveren. Deze vlucht was van Swiss.
En ik merkte aan andere passagiers dat sommigen het maar vreemd vonden dat ze voor alcoholische dranken moesten betalen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Peter & Ann schreef: En ik merkte aan andere passagiers dat sommigen het maar vreemd vonden dat ze voor alcoholische dranken moesten betalen.
Dat is ook raar in een reguliere lijnvlucht.
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Zaterdag zijn wij met Swiss teruggevlogen van Las Vegas naar Zurich,uitgevoerd door edelweiss. De catering was ontzettend goed.
Beenruimte was 0 komma 0. Ik vond het met mijn 1,78 cm niet te doen.

Gr Linda
wim75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door wim75 »

Afgelopen week met Swiss via Zurich naar Los Angeles gevlogen. Vluchten waren prima, beenruimte in de A340 viel niet tegen. Catering was goed. Veel aandacht voor de kinderen, bijvoorbeeld ook speciale maaltijden.

Wel viel het tegen dat we niet vooraf online konden inchecken. Dat kon pas op schiphol aan de balie, ook niet na meermaals bellen met Swiss.
Met kleine kinderen wil je toch graag weten dat je naast elkaar kan zitten. Nu hebben ze dat aan de balie alsnog kunnen regelen, maar daar wil je liever eerder een goed gevoel bij hebben. De reden dat het niet lukte online wist niemand.....

Verder wel veel moeten wachten, waardoor uiteindelijk een uur vertraging. Mijn inziens voor grootste deel buiten schuld van Swiss omdat er op los angeles 45 minuten geen vrije gate was..
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Waarom kon je niet online inchecken? Bedoel je niet je stoelen van tevoren kiezen? Dat laatste klopt, je kan bij SWISS alleen bij het inchecken 24 uur van tevoren je stoelen kiezen, zonder kosten. Wil je langer dan 24 uur van tevoren je stoelen al vastleggen, dan kan dat tegen betaling.
Afbeelding
wim75
Amerika-ontdekker

Bericht door wim75 »

Waarom het met online inchecken niet lukte weet niemand. Ik heb het 20 uur van tevoren online geprobeerd. Drie kwartier gebeld met Zwitserland en de online checkin hulp. Ook die wisten het niet. Via de telefoon de API ingevuld maar ook dat hielp niet.
Uiteindelijk gaven de medewerkers van Swiss het zelf ook op en werd ik doorverwezen naar de balie op schiphol.
Dat is verder prima gegaan al waren de medewerkers die de vluchten van United, Lufthansa en Swiss moesten inchecken niet erg vriendelijk. Keken zeker niet vrolijk toen bleek dat ze ons nog helemaal moesten inchecken en diverse gegevens moesten invoeren.

Uiteindelijk helemaal goed gekomen en zaten we met het gezin bij elkaar.
Vluchten en overstappen op Zurich zijn goed te doen!
Hoeka
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Hoeka »

Afgelopen 31 juli van Zurich naar Vegas gevlogen, inderdaad valt de been ruimte een beetje tegen, maar 1200 eurie minder betalen op 3 tickets bij KLM, was het echt een prima vlucht.
Met prima eten, vriendelijk dames, super film en games!!! Volgende keer weer Edelweiss Air (Swissair)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Waarmee vergelijk je? Volgens Seatguru heeft Swiss een beenruimte van 32 inch, waar dat bij andere luchtvaartmaatschappijen vaak 31 inch is.
Laatst gewijzigd door Hinko op 21 aug 2015, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Groet,

Old Faithful
wim75
Amerika-ontdekker

Bericht door wim75 »

Inmiddels zijn we weer terug. Heen met Swiss en terug met Lufthansa via Frankfurt.

Uiteindelijke gaat mijn voorkeur uit naar Swiss. Weliswaar had Lufthansa nieuwer en beter vliegtuig, maar was het overstappen in Zurich prettiger.
Het personeel van Swiss is veel vriendelijker en heeft veel aandacht voor de kinderen. Personeel van Lufthansa is wel efficiënter maar is koud/kil en geeft geen aandacht aan de kinderen. Geen aandacht, geen kleurplaat of iets dergelijks. Swiss had op eigen initiatief zelfs kindermaaltijden georganiseerd en veel kleurplaten, puzzels, tasjes enz. Last but not least bij Swiss een ijsje en de bekende chololaatjes, die beiden bij Lufthansa ontbreken (ook niks anders).

Dus uiteindelijk zou ik de volgende keer weer kiezen voor Swiss als het tussen deze gaat.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Wat in Zürich niet goed is geregeld is 'het gesprekje' bij de E-gates voor vluchten naar Amerika. Je kan vrij een wachtruimte bij de gate in- en uitlopen en moet aan de hand van de rij bij een mobiele balie (een andere balie dan de vaste balie die bij de gate hoort) maar bedenken dat je kennelijk even moet vertellen wat je in de VS gaat doen. Dat staat ook nergens aangegeven en wordt ook nergens gezegd. De rij die ontstaat loopt over de breedte van de terminal (ook bij de tegenovergelegen gate) waardoor overige passagiers geblokkeerd worden.

Voor de rest weer tevreden over de vlotte overstap in Zürich, de beenruimte, stoelbreedte, filmaanbod, maaltijden, service aan boord en wat je er voor betaalt. De A340-300 is wel aan een opfrisbeurt toe met de oude Low/Standard Definition schermpjes die slecht te bekijken zijn als je voorganger zijn stoel naar achteren gooit. Gelukkig gaat dat veranderen met de komst van hun 777-300ER's. Let op: ADGK-stoelen hebben een entertainmentbox onder de stoel voor je, dus dat neemt best wat beenruimte weg.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer