Aanstaande zomer gaan mijn vriend en ik rondreizen aan de westkust. We zijn voor zo'n lange reis (helaas) gebonden aan de bouwvak, wat betekent dat alles nét een tikkeltje duurder en drukker is. Nu is dat nog niet het probleem, alleen vragen wij ons twee dingen af:
1) Vliegen met American Airlines: hoe is dat?
We vliegen in principe altijd met KLM (en ook eens met Delta), dat bevalt altijd super. Toch scheelt het behoorlijk als we ons ticket niet bij KLM halen en hebben een goede vlucht gezien. Naar Londen met BA, vanaf daar rechtstreeks naar LAX met American Airlines. Maar: hebben we dan wel een tv-tje in de stoel? Zo niet zou dat nog niet eens het grootste probleem zijn, maar wél als we ook nog eens alles wat je consumeert in het vliegtuig extra moet betalen. En hoe zit het met de ruimte die je hebt?
We hebben een vlucht gezien op precies hetzelfde moment, dezelfde reistijd, alleen vliegen we dan eerst naar Frankfurt, om vanaf daar verder naar LAX te vliegen. Is Lufthansa dan een betere optie, ondanks je 'terug' vliegt?
2) Daarnaast zijn we volop naar auto's aan het kijken.
Ook dat is een dingetje. Heeft er iemand ervaring met Thrifty autoverhuur? Ik las dat je dan nog wel de verzekering erbij moet boeken, maar kosten krijgen we nergens te zien. We zouden daar zo'n $800 kwijt zijn voor een Premium auto voor 23 dagen, dat vonden wij wel een mooi bedrag. Kunnen we hier nog voor een paar honderd verzekering bij verwachten? Of kunnen we ook in NL een verzekering afsluiten die daar wordt overgenomen? Ik las dat veel Amerikanen het daar over hadden namelijk.
-> Daarnaast: hoe zit het met de underage driver fee? Mijn vriend is 25, ik ben 22. Nu hebben we eens uitgerekend wat het zou kosten als de fee $25,- per dag is: een halve auto! Dat vinden we natuurlijk echt te gek, omdat we daar een heleboel leuke dingen van zouden kunnen doen, maar natuurlijk is het ook wel fijn als ik ook gewoon kan rijden. Ik drink immers niet, dus een vaste bob is dan ook wel handig in steden. Hebben jullie tips waar we die fee kunnen ontlopen? Valt er over het totaalbedrag te onderhandelen? Kijk, als 't nou $200,- extra zou kosten dan is dat best te doen, maar $575,- gaat gewoon echt te ver, dan rijdt mijn vriend wel in zijn eentje. Dan rijd ik hooguit in Death Valley een stukje
Tips voor goede verhuurmaatschappijen zijn ook altijd welkom. Waar hebben jullie je auto gehuurd? En wat vinden jullie een schappelijke prijs voor 23 dagen autohuur?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Annemiek