Ik moet eerlijk bekennen dat ik van tevoren geen idee had wat ik moest verwachten en dus enigszins zenuwachtig naar Utrecht reed. Toen ik echter "fashionably late" rond 18:25 uur als laatste binnen kwam wandelen (ik stond in 8 km file door een ongeluk op de A12), bleek die angst helemaal ongegrond.
Ik vond de diversiteit van de groep van 20 mensen leuk en opvallend... er waren mensen van alle leeftijdsgroepen, achtergronden en interesses. Natuurlijk hebben we allemaal "Amerika" als hoofdinteresse, maar ik vond het erg leuk om de ene persoon over Nationale Parken in het noordwesten van de VS te horen vertellen, een ander over de Amerikaanse politiek, en dan weer over het nut van routekaarten, terwijl er her en der ook fotoboeken en kaarten van de VS te zien waren.
Maar natuurlijk werd er ook over zaken gesproken die niet met Amerika te maken hadden, zoals het werk dat we deden en welke andere interesses we hadden.
Zoals iemand hierboven al meldde, was het voor mij een vreemde ervaring om te realiseren dat deze meetup het resultaat is van een forum dat ik opgezet had. Toen ik in september 2003 het forum opende, had ik nooit durven dromen dat zo'n meetup ooit plaats zou vinden! Maar zeker nu ik al deze mensen, hoe kort ook, even heb mogen leren kennen, ben ik erg blij dat ik dit wel gedaan heb.
Ik vind het erg jammer dat ik niet met iedereen zo uitgebreid heb kunnen spreken als ik gewild had. De avond was er simpelweg te kort voor, ook al hadden we dan 6 uur de tijd (die overigens omgevlogen zijn). Onder andere met Frank (een echte cowboy!) en Anice (anice van den Boer), Marjon en Ger (vana), Marjan (hekkie), Ronald (rverhoog), Marco en Rina (markro), en Rob en Annie (Rob) had ik nog graag meer willen spreken omdat ik nauwelijks de kans heb gehad om dit te doen.
Maar ja, het was gewoon onmogelijk om met iedereen maar kort te spreken - je raakte vanzelf in een lang gesprek betrokken omdat je zoveel ervaringen uit te wisselen hebt. Onder andere met Nikki en haar vriendin (Nikki79), Roland (Coyote), Haye (TC), Heino (KW), Leon (Made in H), René (definitely de leukste thuis!), Anneke (eagle) en haar vriend was ik zó in lange, erg gezellige gesprekken verwikkeld.
Wat een leuke groep mensen... echt ongelooflijk. Het is geen wonder dat dit het gezelligste Nederlandstalige Amerikaforum is, dat kan bijna niet anders met deze mensen! Ik hoop, dat ik iedereen die op de meetup was, later nog eens zal ontmoeten, want dat zal ongetwijfeld heel gezellig zijn. Jullie zijn in ieder geval allemaal van harte welkom in Kentucky, straks!