Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

laptop kopen in USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Margot61
Amerika-ontdekker

laptop kopen in USA

Bericht door Margot61 »

Hallo

Heeft iemand van jullie ervaring met het kopen van een laptop bijv. een Dell in Amerika. Ik zie dat de prijzen erg aantrekkelijk zijn.
Maar kun je deze ook in Nederland gebruiken?

Ik ben benieuwd

Margot
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mijn zwager heeft er een HP gekocht en die is overal te gebruiken. Hij had alleen zeg maar "Amerikaanse Software".
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

99% van de laptops hebben een adapter in de gehele volt range (110V - 240V), wat zou betekenen dat je hem hier in NL ook gewoon kan gebruiken. De adapter bestaat meestal uit twee onderdelen. Een stuk draad met het adapterblok eraan vast, wat je in je laptop steekt en een draad met de stekker eraan, die los zit en die je zelf in het adapterblok moet steken. Dit laatste heet het powercord. Als je terug bent in NL hoef je alleen maar een powercord te kopen met de juiste ingang voor jouw adapterblok (er zijn volgens mij 2 of 3 soorten). Bedenk je wel dat windows in het engels zal zijn en ik weet ook niet precies hoe het bij Dell zit met je garantie (dus of de NL Dell je wil/mag helpen als je laptop kapot gaat).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben een laptop in Amerika gekocht en die werkt prima hier. We moesten alleen inderdaad even een ander kabeltje kopen.
Denk je er wel aan dat je kans hebt dat je invoerrechten moet betalen, ik weet niet hoeveel dat is maar dat maakt hem wel duurder natuurlijk. Wij hebben gelukkig zonder problemen langs de douane kunnen glippen :D

Wel kun je problemen krijgen als de laptop stuk gaat. Wij moeten nu, om de laptop te laten repareren, hem opsturen naar Amerika. Dit ondanks de wereldwijde garantie.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vana schreef:Wij moeten nu, om de laptop te laten repareren, hem opsturen naar Amerika.
Op hun kosten, of moet je die ook zelf dragen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

hier stuurt HP met een koerier een doos toe, en die wordt ook weer kostenloos opgehaald.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Geen idee, het is een heel ingewikkeld verhaal. Ik heb geen zin om hem helemaal op te sturen.
Hij doet het verder nog gewoon, we kunnen er alleen geen discs indoen. Maar we hebben gelukkig nog twee laptops en een gewone computer.

Marjon
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

koop je toch lekker geodkoop een nieuwe drive die je erin propt, is meestal maar 1 schroefje en hij schuift er zo uit.

Garantie en de engelse taal zijn vaak de grootste struikelblokken. Beide zijn overkomenlijk.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

rperre schreef:koop je toch lekker geodkoop een nieuwe drive die je erin propt, is meestal maar 1 schroefje en hij schuift er zo uit.

Garantie en de engelse taal zijn vaak de grootste struikelblokken. Beide zijn overkomenlijk.

Richard
Nee want het is niet alleen de drive die beschadigd is. Het moederboard herkent de optical drive niet meer (door waarschijnlijk een val op het vliegveld is de boel beschadigd, het schuifje sluit ook niet meer goed)
We zijn hier al naar een computerwinkel geweest, maar die man kon hem niet repareren en hij vertelde ook dat de reparatie wel zo'n € 500 zou kosten.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer