TV Tips - Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Elshof
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2012, 10:42

Re: TV Tips - Amerika - You Tube

Bericht door Elshof »

You Tube video clip van "Lana de Rey - Ride"
Prachtige beelden van de Valley of Fire, ik krijg enorme heimwee naar onze rondreis van afgelopen zomer!

Del Rey was reportedly in Las Vegas earlier this month, as the Las Vegas Review-Journal wrote, where she shot the video for “Ride” in Valley of Fire State Park, known for its sandstone rock formations. “Video shoots took place at the Valley of Fire on Monday, the Clarion Hotel’s showroom on Sunday and at various downtown hotels,” the LVRH reported. “Extras were wearing biker gear and rode motorcycles.”
02/2001 New York
02/2002 Florida
08/2011 CA, AZ, NV, New York
07/2012 NV, UT, AZ, CA
07/2013 Florida
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door LeenG »

nu op BBC: what sitcoms say about America
leuke invalshoek! :thumbup:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door vana »

Ik heb zojuist dit TV programma gekeken en vond het erg interessant.

Tegenlicht, In Amerika. Met Geert Mak

Op 23 september 1960 vertrok de legendarische schrijver John Steinbeck voor een reis door zijn eigen land: de Verenigde Staten van Amerika. Op het uur af vijftig jaar later begon Geert Mak aan een tocht in diens voetspoor. Om net als Steinbeck de balans op te maken: Hoe is Amerika er vijftig jaar later aan toe?
Welke dromen joegen de Amerikanen na en wat is daarvan terecht gekomen?

Mak doet verslag van zijn tocht in zijn jongste boek 'Reizen zonder John' . Aan de vooravond van de Amerikaanse presidentsverkiezingen nodigt Tegenlicht de schrijver uit om aan de hand van beelden uit ons archief en met zijn recente reiservaring in het hoofd de onderstromen in de Amerikaanse samenleving zichtbaar te maken. Wat staat er bij deze verkiezingen werkelijk op het spel voor Amerika? Wat is de Amerikaanse droom anno 2012, of wat zou deze moeten zijn. En wat hebben Europa en Amerika nog met elkaar gemeen.

Het programma is hier te bekijken.
Habi
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:02

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Habi »

net gekeken bij de eo ned 2: 24/7 wild ( is van de bbc earth serie)

ging over enkele groepjes beren met jongen in minnesota hoe ze in 1,5jaar zelfstandig kunnen leven. Erg mooi gefilmd, zeer boeiend om terug te kijken!
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door LeenG »

voor de Belgen met digitale TV: op 8 loopt momenteel de documentaire "NY confidential": 5 afleveringen over verschillende wijken in NY. Niet enkel de standaard toeristische dingen maar rondleidingen door de bewoners zelf. Mooie reeks!
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Allard »

Ma 25.03, 16:30, op Phoenix HD "Farben der Wüste " een aantal bekende en wat minder bekende items m.b.t. het Colorado Plateau. Nieuw voor mij was dat gefilmd mocht woorden vanaf de Skywalk. Dat had ik nog niet eerder gezien. Veel mooie beelden. O.a West Rim, Goblin Valley, Lake Powell, Monument Valley, Mexican Hat, Moki Dugway, San Juan River, Canyon de Chelly, Painted Desert, Gallup, Ship Rock en nog meer....
Gebruikersavatar
Fraa
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 jan 2010, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Genk, Limburg, België
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Fraa »

Deze staat al een jaartje op YouTube ondertussen, de documentaire zelf is van 2011. Het is een heel interessante BBC documentaire getiteld "American Nomads" waar iemand het leven van mensen on the road in het Westen volgt. Van zwervers tot de rodeo & zelfs de zogenaamde snowbirds, gepensioneerden in de meeste luxueuze RVs. Zeker de moeite waard om eens te bekijken!

[youtube]_QKbIb8wcz0[/youtube]
Reisblog: thisisfraa.be
tine1961
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 dec 2012, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door tine1961 »

Vandaag op VIJF (Belgische zender)
21.20 uur
"Checklist: San Francisco" reisreportagereeks
Zanger Koen Buyse (Zornik) trekt met zijn goede vriend, acteur Roel Vanderstukken, naar San Francisco. Koen toont Roel bekende trekpleisters zoals de Golden Gate Bridge en Fisherman's Wharf. Maar ze gaan ook eten en wijn proeven in het restaurant van de beroemde Amerikaanse regisseur Francis Ford Coppola. Ook een bezoekje aan de homobuurt Castro staat op het lijstje van Koen. Nadien scheuren ze met een Mustang cabrio door de straten van San Francisco
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door PSVwally »

Even een vraag voor de Neder Amerikanen of Amerikaanse Nederlanders. Hoe kijken jullie eigenlijk tv? Ik zit nu al een aantal dagen op diverse zenders het Jodie Arias verhaal te volgen, maar net op HLN bij Dr. Drew haakte ik echt af.
Het geschreeuw en gekwek op sommige zenders is toch niet normaal meer?

In Nederland breekt de presentator of dergelijke bij teveel geschreeuw meestal wel in, maar hier gaan ze proberen om daar nog bovenuit te komen. Hij had overigens wel een geweldige verspreking die hem gelijk op een aantal tweets kwamen te staan.
desperate housewive
Amerikafan
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 mei 2011, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: westhoek

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door desperate housewive »

Vanavond begint op canvas (belgische TV) om 21u10 "the man who cycled the americas". Een britse documentatiereeks over Mark Beaumont die met de fiets in recordtempo de Amerikaanse continenten, van Alaska naar Ushuaia doorkruist.

De reeks telt 6 afleveringen. Vanavond Alaska, volgende week de USA.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Loek »

PSVwally schreef:Even een vraag voor de Neder Amerikanen of Amerikaanse Nederlanders. Hoe kijken jullie eigenlijk tv?
Ik kijk de laatste jaren eigenlijk zelden live TV, altijd wat ze hier "time-shifted" noemen, dus opgenomen op een DVR. Ik lees vaker boeken en artikelen op internet, en kijk op het internet wat er op TV wordt aangeboden. Vervolgens kies ik wat mij aanspreekt en stream dat via Netflix, Amazon, YouTube of andere providers. TV series die op local channels worden uitgezonden record ik middels een media server die meteen de reclames eruit stript. Daarvoor heb je geeneens een kabel of satelliet abonnement nodig, want die kun je gewoon OTA (over the air) ontvangen. Als ik dan een keer tijd heb doe ik een marathon zitting waar ik een heel seizoen in een dag of 3 uitkijk. Binnenkort vliegt de satelliet verbinding er hier thuis waarschijnlijk ook uit. We gebruiken het steeds minder, en het kost steeds meer ($90/maand), voor 150 kanalen waar alleen maar religie, shopping en reality TV wordt aangeboden...

Overigens het onderwerp Jodie Arias spreekt me in het geheel niet aan. Ik begrijp niet waarom er zoveel aandacht wordt besteed in een wereld waar dingen gebeuren die vele malen erger zijn. Ik weiger de media mij te laten opleggen waar ik aandacht aan moet besteden. Het wordt tijd dat de media weer onbevoordeeld raporteert en het oordelen aan het publiek over laat.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door PSVwally »

Dat laatste ben ik overigens geheel met je eens, maar het viel me in die 3 weken heel erg op dat je als je 's ochtends bij het ontbijt tv keek het daar over ging en 's avonds als je uit de douche kwam was het nog op.
Ook CNN, ik bedoel het niet lullig, maar 8 dagen na de megatornado in Moore staan ze nog met non news voor die school te herhalen wat ze al dagen vertellen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door PSVwally »

Over 10 min op discovery world een docu over de beruchtste seriemoordenaars van Los Angeles..... kanaal 303 UPC.

Bij the man who build america zijn ze aflevering 7 trouwens vergeten..niet handig als je ze allemaal opneemt
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Arends1989 »

Nog liefhebbers van "The Glades"?

Seizoen 4 is een paar weken geleden in de USA begonnen en de eerste vier afleveringen zijn alweer te downloaden! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Gypsygirl1 »

Vanavond, zaterdag 20 juli, om 20.00 uur op Ned 3 de bijzondere, waargebeurde film 'Into the Wild'.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Nati »

Zo dadelijk begint er op 'Een' de Belgische tv zender Koppen XL. Zij geven een reportage over armoede in de Verenigde Staten met kinderen als getuigen.
Een kant van Amerika waar wij als toeristen (bijna)niet mee geconfronteerd zullen worden.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door vana »

Ah, jammer dat het bericht zo laat geplaatst is. Nu heb ik het gemist helaas.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Nati »

Ja ik weet het ,het was maar net op het nippertje maar zag het ook maar pas en heb het nog snel even gepost.
Het was allemaal erg aangrijpend wat de kinderen vertelden.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door bigoak »

Weet niet of het al genoemd is maar op 22 augustus begint op Discovery Channel (NL) de documentaire reeks North America. Ik heb gisteren de eerste 3 delen gekeken en kan niet wachten tot ik thuis ben voor de overige 4 delen. Gaat voornamelijk over het dierenleven in Noord Amerika (tenminste in de eerste 3 delen), maar de shots van de omgeving zijn prachtig in HD. Veel van de bekende plekken die hier in het forum genoemd worden komen voorbij.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door Nati »

Ik denk niet dat het hier al vernoemd is maar via Discovery Channel zelf maken ze er al wel reclame voor en heb het daardoor al geprogrameerd op onze digirecorder (of hoe noemt zoiets van Telenet ? :wink: )
Het ziet er inderdaad een erg mooie reeks uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer