Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse vrienden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Amerikaanse vrienden

Bericht door CCBloom »

Zijn er meer mensen 'zoals ik' die in NL of B wonen en vrienden in Amerika hebben waar ze naar toe gaan? En hoe heb je deze mensen leren kennen? (Internet of een eerdere vakantie ofzo?) Ik heb naast mijn Amerikaanse vriendin Anna ook twee penvriendinnen, een vriend die nu aan Lake Michigan woont die ik ken van toen ik in Amsterdam woonde en een vriend die ik al ken vanaf mijn 17de (van vliegbasis in Geilenkirchen) maar waar ik nu al een paar maanden niet van heb gehoord (ach ja, the military ;-)
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Ik heb mijn Amerikaanse vriendin Kim.
En met haar een aantal gezamelijke vrienden in New Jersey en New York.
Iedereen ken ik eigenlijk via het internet.

Mijn grootouders en 2 ooms en een tante van mij wonen in Canada.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

zij is echt je vriendin-vriendin? dus dan mag ik aannemen dat je haar weleens irl hebt ontmoet? Ik Anna nog niet, dus dat maakt het extra spannend in september om naar amerika te gaan ghehehehe (vandaar dat ik dit vroeg eigenlijk)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb een vriendin die in de buurt van Philadelphia woont (New Jersey) en een vriendin in Milwaukee. Beide hebben we leren kennen op een fanclubtrip van Bon Jovi en dat is ondertussen al weer ruim 4 jaar geleden. Bij de eerste zijn we al verschillende keren geweest en zij is ook hier geweest. Bij de vriendin in Milwaukee zijn we helaas nog niet geweest, maar dat staat zeker op de planning en de uitnodiging hebben we ook al binnen. Verder ken ik ook een hoop mensen via internet en die mensen zitten eigenlijk wereldwijd, van Amerika tot Australie en van Japan tot Europa.

Mijn ouders hebben kennissen in de buurt van Edmonton wonen en willen daar ook graag een keer naar toe en dan ook lekker door Ameriak touren. Daar wachten ze echter mee tot m'n vader met pensioen is zodat ze er lekker de tijd voor uit kunnen trekken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

echt mijn vriendin vriendin ja ;)
we hebben al ruim 1,5 jaar een relatie.
Ik ben al 6 keer die kant op geweest en zij al 1 keer hier naar toe.
Aangezien zij nog studeert zit zij vast aan de schoolvakanties om te komen.
Ik kan op mijn werk vrij veel regelen dus het is makkelijker om een paar weekjes die kant op te gaan
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

mirdj schreef: Verder ken ik ook een hoop mensen via internet en die mensen zitten eigenlijk wereldwijd, van Amerika tot Australie en van Japan tot Europa.
dat heb ik ook ja. Via een online spelletje een hoop mensen van overal uit de wereld leren kennen en op dagelijkse basis ,via de computer, spreken.
Via dat spelletje heb ik ook mijn huidige vriendin dus ontmoet :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mag ik vragen welk online spelletje dat was?
(ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :oops: )

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb veel vrienden daar,veelal mensen die ik online heb leren kennen.
Op de bank hier hebben al Canadezen,Amerikanen en Australiers geslapen,allemaal online vrienden via forums.

Andersom trouwens ook.
Amerikaanse banken zijn vrij comfortabel trouwens.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

vana schreef:Mag ik vragen welk online spelletje dat was?
(ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :oops: )

Marjon
http://www.barafranca.com

Omerta is a text-based massive multiplayer RPG game, based on the stories about the legendary don Barafranca.

je speelt een gangster en raakt zo in gesprek met andere "gangsters" en komt in families etc etc. En je chat met elkaar via irc. Mensen van alle leeftijden spelen dat en van overal uit de wereld.
Mijn vriendin zat dus in zo'n "familie" en wij raakten in de praat omdat het net uit was met haar toenmalig vriendje en ik het net had uitgemaakt met mijn toenmalige vriendin.
De meeste vrienden die ik nou heb in Amerika ken ik ook via dat spelletje
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Stefan speelde heel lang geleden een spel: Virtual Race Manager, deze kon alleen gespeeld worden als je codes had, die tijdens de Nascar Race openbaar werden gemaakt via de Millerlite gesponserde racecar. Hij kwam toen op het idee om een site te maken waarop hij alle codes verzamelden. Zo kwam hij zelf aan codes en kon ook anderen voorzien van codes. Hij kreeg ontzettend veel codes opgestuurd en deze site werd platgelopen door Amerikanen en van daaruit had hij ook een forum opgezet. Ik vond het wel leuk al die Amerikanen en begon mee te kletsen op het forum. En zo zijn er hele leuke contacten ontstaan. We werden al vrij snel uitgenodigd door een hoop forumbezoekers. Maar ja .. ik ben van nature niet iemand die via Internet even bij iemand langs gaat. Daarnaast twijfelde ik aan de echtheid van de uitnodigingen ..

Met 2 echtparen echter hadden wij een hele leuke 'klik' .. we hadden ook regelmatig contact via email en zij stuurden ons soms een giftbox. In 2004 hadden ze ons uitgenodigd om een Nascar Race bij te wonen (helemaal betaald door hun). We waren ook welkom om bij hun thuis te blijven, maar ik had voor de zekerheid toch een hotel geboekt. Maar de eerste dag dat we elkaar ontmoetten klikte het net zo goed als via Internet als over de telefoon en bleven we bij hen slapen. We werden zo in de watten gelegd door hen.

In 2005 zijn we weer daarheen gegaan en verbleven we bij het andere koppel (zij zijn ook via het forum goede vrienden van elkaar geworden). Het contact is nu minder met het eerste koppel (is ook een heel druk koppel die beiden non stop werkt), met het tweede koppel hebben we wat regelmatiger contact mee (zij hebben ook kleine kinderen)... en die gaan we wel weer ontmoeten!

En Petra/VS heb ik uiteraard ontmoet in Amerika via Internet ... ook een hele leuke ontmoeting ;)
Laatst gewijzigd door Sandy op 24 apr 2007, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Via fora heb ik meerdere mensen leren kennen waarvan ik nu durf te zeggen dat het vriendschappen zijn.
Daarnaast heeft een vriendschap zich ontwikkeld tot meer.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij gaan deze zomer eerst 4 dagen naar New York om zo onze zoon zijn gastgezin te ontmoeten in Pennsyllvania. Zij wonen op anderhalf uur rijden van New york.Misschien gaan wij naar hen thuis of komen zij naar ons in Manhattan. Wij hebben hen leren kennen via het werk van mijn man die vorig jaar de kans gaven aan kinderen van werknemers om elk 2 weken bij elkaar te logeren. Onze zoon Levi is dan eerst bij hen geweest en dan is hij samen met Thomas naar hier gevlogen om dan 2 weken bij ons te verblijven. Het was wel een speciale ervaring.
Nu wordt er nog contact gehouden via ons(de moeders). We sturen af en toe een mailtje (met de nodige fotos) maar ook via het chatten worden er nieuwtjes uitgewisseld.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Heel ouderwets maar toch.

Ik heb daar familie wonen (een tante) en heb zo mensen leren kennen. Heel ouderwets heb ik de mensen een hand gegeven en mijzelf voorgesteld. Zo zijn er leuke vriendschappen ontstaan.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

ghehehe...ja wat ouderwets;-)
Maar het is geen waardeoordeel ofzo hoor...ik heb daar ook een oom wonen (washington) maar daar heb ik niet zoveel contact mee...dus ik ben blij met mijn internetvriendin die ik in september een hand zal gaan geven
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mijn vriendin (vriendin vriendin :wink: ) woont in de VS en verder heb ik nog wat 'vrienden' via haar (meer haar vrienden die mij accepteren, haha, maargoed :wink:)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

ghehehe....hoe heb je je vriendin vriendin leren kennen? En waar in de VS woont ze? Ga je ook daarheen verhuizen of zit dat voorlopig niet in de planning? (sorry hoor, beetje veel vragen )
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Ik heb een goede vriendin in North Carolina wonen; Nancy, van 55 jaar. Ja inderdaad, ik ben 20 en zij is 55 maar ze is echt een óntzettend toffe en moderne vrouw! Haar familie (man, zoons, schoondochter) zijn inmiddels ook goede vrienden geworden.

Ik heb Nancy ontmoet in Yosemite tijdens een rondreis die ik met mijn ouders en broertje maakte in de zomer van 2005. We hadden ons ingeschreven voor een 'sunsetpicknick', waar ik Nancy dus ontmoet heb! We hadden aan het eind avond geen adressen uitgewisseld; ik dacht dat ik haar nooit meer zou zien dus ik baalde flink!

Een week later toen wij in San Francisco waren kwam ik Nancy weer tegen in het plaatje Sausolito (over de Golden Gate Bridge). Dit was zó toevallig dat ik het eigenlijk geel toeval meer vind!

Afgelopen zomer ben ik samen met een vriendin 3 weken op bezoek geweest bij Nancy!

Het hele ontmoetingsverhaal (uitgebreider) kun je lezen op mijn blog met het reisverslag van mijn bezoek aan Nancy in North Carolina, afgelopen zomer (zie hieronder de link)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Magnolia87 schreef:Ik heb een goede vriendin in North Carolina wonen; Nancy, van 55 jaar. Ja inderdaad, ik ben 20 en zij is 55 maar ze is echt een óntzettend toffe en moderne vrouw! Haar familie (man, zoons, schoondochter) zijn inmiddels ook goede vrienden geworden.
Leeftijd maakt helemaal niets uit. De eerste vriendin die ik noemde is 53 (ik ben 30) maar daar merken we helemaal niets van. Zij is net zo gek als wij zijn en uiteindelijk draait het er om dat je het goed met elkaar kan vinden. Het enige verschil dat we merken is dat zij al met pensioen is en van het lekkere leven geniet en wij nog gewoon 40 uur in de week moeten werken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

CCBloom schreef:ghehehe....hoe heb je je vriendin vriendin leren kennen? En waar in de VS woont ze? Ga je ook daarheen verhuizen of zit dat voorlopig niet in de planning? (sorry hoor, beetje veel vragen )
Don't apologize :wink: nergens voor nodig :P
Zij was bijna 2 jaar geleden tijdens de zomer op 'Study Abroad' in Europa (ze zat in London) en ze kwamen een paar dagen naar NL, voornamelijk Den Haag/Scheveningen omdat hier allerlei internationale organisaties zitten (International Criminal Court e.d.) en toevallig was zij op een avond in dezelfde bar (Crazy Piano's, Scheveningen) als ik en dumpte de 'vriend' (ik mag het eigenlijk niet zeggen maar wat een eikel is dat (heb hem daarna nog 1x ontmoet)) met wie ze was haar om achter meisjes aan te gaan. Zij verveelde zich toen dus behoorlijk in haar eentje en ze vroeg of ze bij mij en mijn vrienden mocht komen zitten. Lang gepraat, veel gedronken, opeens lag ik op 4u 's nachts in de noordzee met al mn kleren aan (don't ask) en bracht ik haar naar haar hotel. Volgende dag konden we helaas niet afspreken, maar vlak voor ze terug moest naar London hebben we nog 1.5 uur samen doorgebracht. Een week later is ze in haar weekend (van 5 dagen :wink:) op eigen gelegenheid teruggekomen naar NL, heeft ze bij mij gelogeerd en van het één kwam het ander en nu zijn we bijna 2 jaar verder :)

Ze woont in East Lansing, Michigan, maar aangezien de werkgelegenheid op het moment niet geweldig is in MI is er een kans dat ze gaat verhuizen. Ik wil trouwens zeker naar de VS. Eerst wel even hier mijn bachelor en master halen, want in de VS kan ik dat gewoonweg niet betalen :wink:, dus dat duurt nog zeker 2-3 jaar (al loop ik nu wel goed op schema :lol: ).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik had redelijk wat vrienden (een tiental) in de VS. Die heb ik allemaal leren kennen via chat en spelletjes toen ik nog student was. Maar het merendeel van die contacten zijn verwaterd omdat er zo'n groot tijdsverschil is. En vroeger was dat niet zo'n probleem (student = redelijk vrije uren). Een paar heb ik ook irl ontmoet, en ook een Amerikaanse vriendin gehad voor een paar jaar.

Met het merendeel heb ik nog steeds contact, maar gewoon veel minder. Ze zouden dat tijdsverschil gewoon moeten afschaffen, hele slechte regeling ;).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer