Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The American Dream

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Roy
Amerika-newbie

The American Dream

Bericht door Roy »

Beste mensen,

Ik ben voor mijn studie aan een profielwerkstuk bezig. Dat gaat over de American Dream. Hierbij wil ik uitzoeken wat mensen nu drijft om naar Amerika te emigreren en hoe het komt dat veel amerikanen met de American Dream bezig zijn. Ook wil ik bepaalde Amerikanen uitlichten die hun droom hebben waargemaakt.

Nu had ik een vraag. Als jullie nog info hebben of delen van werkstukken/scripties/essays, zouden jullie mij dat dan kunnen mailen? Ik zou er erg blij mee zijn...

Ook als jullie links hebben (liefst NL) zou ik het erg waarderen als jullie mij die kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,
Roy

e-mail: r_crooijmans@hotmail.com
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

op http://www.blablibla.nl kun je veel vinden :lol:

(voor ik het nog vergeet, een profielwerkstuk is 80 slu's pp, kom je daar zo wel aan?)
Roy
Amerika-newbie

Bericht door Roy »

Bij ons is een profielwerkstuk 40 uur per persoon...

Trouwens, die site van je doet het niet :( en als je die site als grap bedoelde zie ik niet de humor :?
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik kan Freek zn antwoord ergens wel begrijpen. Ik snap wel dat je verhalen van mensen die naar Amerika zijn verhuisd wilt voor je werkstuk, maar het lijkt me goed als je eerst zelf informatie uitzoekt en dan gericht vragen stelt. Zo maak je het jezelf wel erg makkelijk...[/quote]
Roy
Amerika-newbie

Bericht door Roy »

michelle1985 schreef:Ik kan Freek zn antwoord ergens wel begrijpen. Ik snap wel dat je verhalen van mensen die naar Amerika zijn verhuisd wilt voor je werkstuk, maar het lijkt me goed als je eerst zelf informatie uitzoekt en dan gericht vragen stelt. Zo maak je het jezelf wel erg makkelijk...

Ik vraag helemaal niet naar de verhalen van mensen die in Amerika zijn geweest. Het enige dat ik zei is dat ik graag wat handige links zou willen als mensen *bereid* zijn mij die te geven. Meer vraag ik niet... Het is niet zo dat ik nog helemaal geen info heb, ik heb al genoeg maar ik dacht dat jullie mij misschien ook konden helpen....
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

De vraag naar ervaringen van mensen die op dit forum aanwezig zijn en naar de VS zijn verhuisd of willen verhuizen (of links naar hun website) is inderdaad gerechtvaardigd. De vraag om voorgekauwde werkstukken, daarentegen, is dat niet, omdat die suggereert dat je je werk niet zelf wil doen.

We zullen dat deel dus maar even negeren en ons concentreren op je vraag naar de American Dream. :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik droomde ooit van mijn droomvrouw, en toen ik ze eenmaal ontmoette, bleek ze een Amerikaanse te zijn. 8)

My American Dream.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik vraag helemaal niet naar de verhalen van mensen die in Amerika zijn geweest. Het enige dat ik zei is dat ik graag wat handige links zou willen als mensen *bereid* zijn mij die te geven. Meer vraag ik niet... Het is niet zo dat ik nog helemaal geen info heb, ik heb al genoeg maar ik dacht dat jullie mij misschien ook konden helpen....
Sorry, ik had het niet goed gelezen, je zei dat je Amerikanen wilde uitlichten die hun droom hadden waargemaakt, dus ik dacht dat je het verhaal van hun wilde horen, wat ik me kan voorstellen.
Wat ik bedoelde, is dat het handig was geweest als je een beetje had verteld wat je al had gevonden, ik begreep niet dat je alleen om links vroeg.
In ieder geval veel succes met je profielwerkstuk.
Roy
Amerika-newbie

Bericht door Roy »

Dennis schreef:De vraag om voorgekauwde werkstukken, daarentegen, is dat niet, omdat die suggereert dat je je werk niet zelf wil doen.
Ik wil niet lullig doen, maar jij vind dat ik te lui ben om zelf een werkstuk te maken? Ik vraag simpelweg naar informatie die de mensen hier mij kunnen geven. Het is niet aan jou om te bepalen of ik wel of niet suggereer dat ik mijn werk zelf wil doen. Ik ben helemaal niet te beroerd om te werken. Dat is trouwens helemaal niet van belang hier.

We zijn al weer 10 posts verder en ik ben nog niets wijzer...het gaat alleen maar over niets hier in dit topic.

Ik kan van jullie helemaal niets verlangen of eisen, ik vraag alleen vriendelijk naar wat hulp.

Groet,
Roy
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: The American Dream

Bericht door rene.jager »

Roy,

Ik begrijp je opmerking richting Dennis eigenlijk niet zo goed. :( Hij neemt het eigenlijk voor je op, maar refereert ook naar onderstaande quote. Ik vind het terecht dat hij deze opmerking plaatst. Je vraagt immers ook om werkstukken.
Roy schreef:Nu had ik een vraag. Als jullie nog info hebben of delen van werkstukken/scripties/essays, zouden jullie mij dat dan kunnen mailen? Ik zou er erg blij mee zijn...
Zoek je naar informatie over The American Dream, dan denk ik echt dat je met alle sites en info tussen de regels door moet lezen. Je zult op deze site geen apart topic vinden waarin e.e.a. is beschreven over The American Dream, maar er staan over de topics verspreid voldoende links naar verschillende websites die wellicht de informatie bevatten die je zoekt.

Ik wens je in elk geval veel succes met het zoeken naar informatie over je onderwerp.

René
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

• Roy schreef:
    We zijn al weer 10 posts verder en ik ben nog niets wijzer...

Peejay schreef:
    Ik droomde ooit van mijn droomvrouw, en toen ik ze eenmaal ontmoette, bleek ze een Amerikaanse te zijn.
    My American Dream.
Nou niets wijzer klopt ook weer niet Roy, ik vind het wel erg romantisch,
mijn american dream is niet zo romantisch, mijn droomman heb ik wel gevonden maar die woont "maar" in Overijssel. We houden het dus bij vakanties, ik kan je verder ook niet helpen.

Succes met je werkstuk
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Rob, ik ga niet met je in discussie over de validiteit van je vraag, dat antwoord heb ik hierboven al gegeven.

Voor wat betreft de American Dream: heb je in je zoektocht al ergens een definitie kunnen vinden? Want volgens mij is er geen vaste omschrijving van wat die droom precies inhoudt. Het is zoals PeeJay het stelde: "My American Dream" (italics van mezelf). Ik denk dat "de" Amerikaanse droom niet bestaat, dit is iets wat in je eigen hart leeft.

PeeJay vond die droom in zijn partner, terwijl ik bijvoorbeeld naar het land getrokken wordt door de mensen die ik daar heb leren kennen, het landschap en vooral de rust die ik hier in Nederland nooit kon vinden, maar daar wel vond toen ik daar studeerde.

Sommige mensen zullen ongetwijfeld naar de VS gaan om "het te gaan maken", rijk te worden, zoals de Amerikaanse droom vroeger nog weleens werd geïnterpreteerd. Maar volgens mij is dat niet langer het geval bij mensen die vanuit Europa naar de VS emigreren - we hebben hier onze eigen welvaart, daar hebben we de VS niet voor nodig.

Het is moeilijk om dit exact onder woorden te brengen, maar ik hoop dat je hier toch wat aan hebt.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dennis schreef:PeeJay vond die droom in zijn partner, terwijl ik bijvoorbeeld naar het land getrokken wordt door de mensen die ik daar heb leren kennen, het landschap en vooral de rust die ik hier in Nederland nooit kon vinden, maar daar wel vond toen ik daar studeerde.
Dat zeg je nu. Wacht maar tot je die redhead tegenkomt, dan praat je wel anders!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:offtopic:
rood haar .......b.......b.......... :wink:

ON TOPIC

my american dream

sorry ik kan je niet helpen, ik dacht ook altijd dat het was om arm te beginnen en enorm rijk eindigen, maar de echte american dream is anders, het is meer de vrijheid die je hebt in dit land en het gevoel dat daarbij gaat!!!!

Ik heb hier een enorm lekker gevoel, kan doen en laten wat ik wil en dat was in NL wel ietsje anders!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer