De Amerikaanse Drooglegging

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
amerikaanse drooglegging
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2003, 12:31

De Amerikaanse Drooglegging

Bericht door amerikaanse drooglegging »

Ey Gaste.... :shock: voor school moete we n werkstuk maken over de Amerikaanse drooglegging van 15 pagina's.....we kunne maar 4 pagina's vinde ofzo...dussssssss als iemand veel informatie heeft en dat aan ons zou verstrekken zouden wij dat zeer op prijs stellen....

Alvast bedankt :wink:
nojz
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2003, 00:12
Locatie: regio Gouda

Bericht door nojz »

Heb een tijd terug (ergens begin dit jaar) een artikel gelezen over het alcoholbeleid van de VS in het All About Beer magazine. De uitgevers van dit blad hebben ook een website. Misschien vind je hier meer informatie:
http://www.allaboutbeer.com
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Redneck
Amerikakenner
Berichten: 721
Lid geworden op: 17 okt 2003, 05:00
Locatie: GA, USA

Bericht door Redneck »

Een redelijk artikel kun je hier vinden: http://www.amerika.nl/politiek/html/his ... egging.htm

Wat ik nooit goed begrijp is waarom mensen altijd om informatie vragen, terwijl het zoeken met een goede zoekmachine meestal meer informatie oplevert dan je nodig hebt. In Google heb ik gezocht op: drooglegging +geschiedenis en ziedaar... :idea:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daar is misschien nog een gat in de markt: persoonlijke zoekmachine :lol: .

Maar behalve drooglegging is het misschien ook handig om de Engelstalige sites door te nemen, zoek dan naar Prohibition.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Daar is misschien nog een gat in de markt: persoonlijke zoekmachine :lol:
Heel goed Petra!

Als ik informatie zoek over Amerika of een ander onderwerp, gebruik ik altijd Copernic. Een zoekprogramma dat gelijktijdig verschillende zoekmachines doorzoekt. Het levert je een schat aan informatie op.

Het valt mij op dat sommigen, veelal scholieren, vaak een enkele vraag (over Amerika) hebben en die in een forum stellen. Vervolgens "zie" je ze nooit meer terug... :?

Met een beetje meer inspanning zouden ze hun antwoord al lang gevonden hebben op het internet.

Roland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer