Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum 10 dagen verlopen: 2 maanden in jail...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Yvoko
Amerikafan

Visum 10 dagen verlopen: 2 maanden in jail...

Bericht door Yvoko »

Ik zit net Hello goodbye van de NCRV te kijken. Op Schiphol worden een jongen en een meisje geinterviewd die per ongeluk hun visum 10 dagen hebben laten verlopen, en dan de grens naar Mexico over willen... Ze worden opgepakt, van elkaar gescheiden, de jongen zit vervolgens 1,5 maand vast en het meisje 2 maanden... In extra streng beveiligde gevangenissen.
Ze mogen niet eens bellen om te zeggen dat ze vast zitten, pas na een maand kunnen ze hun familie inlichten...

Hier kan je de uitzending nog een keer kijken: (woe 21 feb)
http://www.hellogoodbye.nl/ncrv?nav=fcq ... mKnJccCjcC

Vreemd land is het toch, beetje eng ook wel...
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik vond het erg vaag overkomen. Maar als het wel waar is dan is het toch te gek voor woorden dat die mensen zo behandeld zijn.

Sorry hoor, maar als ik 2 maanden in de gevangenis door een hel ben gegaan en de dag nadat ik vrijgelaten ben op Schiphol sta dan ga ik vooral niet éérst een cameraploeg te woord staan, alvorens mijn familie om de nek te vliegen.
Laatst gewijzigd door boeffie op 21 feb 2007, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik denk dat we niet het hele verhaal horen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

beetje raar verhaal ..ik zou de andere kant van het verhaal wel willen horen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Als je je visum hebt laten verlopen voor 10 dagen dan sluiten ze je heus niet op die manier op, ik heb het niet gezien maar denk dat er toch wel wat anders achter zit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Twee maanden vast lijkt me wat lang. En waar was de Nederlandse vertegenwoordiging?

Er is een internationaal verdrag dat stelt dat de diplomaten van een land meteen in kennis moeten worden gesteld als een van hun burgers wordt opgepakt, geeft niet waarom.

Plus, zoals trouwe kijkers van Law and Order weten: zodra je om een advocaat vraagt, moet die ingeschakeld worden en de ondervraging stopt dan.

Alleen terroristen worden anders behandeld hier in de VS. Voor zolang het duurt, want daar wordt eindelijk aan gewerkt.

Toen ik in nog New York en als tolk ingeschreven stond bij de federale rechtbank daar, werd ik eens op zaterdagochtend gebeld omdat ze een Nederlands persoon hadden gepakt op JFK met hard drugs. Die persoon werd overgebracht naar de federale gevangenis in Brooklyn, waar meteen een tolk werd gebeld. En het consulaat werd ook op de hoogte gesteld. En dat waren heel harde drugs.

Zou inderdaad wel eens wat meer willen horen over hoe en wat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Naar mijn gevoel weer een broodje aap verhaal, het programma is waarschijnlijk al een poosje geleden opgenomen dus wil het er bij mij niet in dat er verder niets over in de media geweest is.
Programma's als 4 in het land en Hart van Nederland leven net als Story en Privé van dit soort verhalendus was dat al lang breed uitgemeten in de pers als hier een grond van waarheid in zit.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ik heb het ook gezien. De opnames waren deze winter nog.

Ze hadden door de sneeuw een gecancelde vlucht ofzo, en toen verliep hun visum. Zonder pardon de gevangenis in. De eerste 30 dagen geen contact met buiten.

Het is waar gebeurt, echt erg. En dat is ook Amerika. Hun land beveiligen doen ze wel goed. En blijkbaar zit daar soms dus ook een onschuldig toeristje tussen.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

StageNYCfall2007 schreef:
Het is waar gebeurt, echt erg. En dat is ook Amerika. Hun land beveiligen doen ze wel goed. En blijkbaar zit daar soms dus ook een onschuldig toeristje tussen.
hoe weet jij dat ..dat dit echt gebeurd is ... ?
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Je kunt ze aanklagen (Moszkowicz is net weer beschikbaar) :wink:
En een paar miljoen eisen.

Van dat geld kun je dan toch weer aardig op vakantie naar Amerika.

Ieder nadeel heb ze voordeel 8)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zo heb ik nog een mooi verhaal. Iets dat mij zelf is overkomen

Een aantal jaren geleden waren mijn vrouw en ik (we zijn allemaal nederlanders) op bezoek bij mijn schoonouders die een huis hadden in tucson AZ, in de buurt van de mexicaanse grens.
Ik moet er even bijvertellen dat ze ook een huis in Mexico hadden

Wij reden toen rond in de buurt van de grens en werden aangehouden door borderpatrol. Wij waren met twee auto's een met amerikaans kenteken en een met mexicaans kenteken(daar zat ik in)

Onze eerste auto was geen probleem. Die waar ik in zit wel.
Boderpatrol vroeg om papieren aan mijnschoonmoeder die reed en alles was in orde. Toen vroeg ie aan mijn schoonzusje en die liet haar paspoort zien. Toen aan mijn vrouw en die had ook alles bij zich.
Als laatste was ik aan de beurt. Ik kneep hem want ik had alleen een Missouri rijbewijs bij me. Ik zei dat ik ook nederlander was maar dat ik in Missouri woonde. Hij vroeg naar mijn paspoort. eh eh in Missouri, toen om mijn greencard....eheh ook in Missouri. Toen begon ie te zeiken dat ik wel eens in de illegalen bus verop zou kunnen worden gestopt en gedeporteerd kon worden. Wat was nu het geval? Omdat ik in een auto met mexicaanse kentekenplaten zat(van hun huis in mexico) dacht ie eerst dat ik dus uit mexico illegaal was overgestoken. Maar dat was dus niet het geval.
Nadat ik plechtig beloofd had dat de USA the greatest country of the world was mocht ik verder.

Neem dus altijd papieren mee( of in ieder geval een copie)
ik zat wel even te zweten. Ik had natuurlijk kunnen zeggen dat ik amerikaan was maar als ze dan uitvinden dat ik zit te liegen dan ben ik het haasje :oops:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

StageNYCfall2007 schreef:Ik heb het ook gezien. De opnames waren deze winter nog.

Ze hadden door de sneeuw een gecancelde vlucht ofzo, en toen verliep hun visum. Zonder pardon de gevangenis in. De eerste 30 dagen geen contact met buiten.

Een gecancelde vlucht die pas na 10 dagen vertrok dan?

Sorry,maar ik geloof geen bal van het hele verhaal,en als het wel waar is,zit er echt wel iets meer achter dan een verlopen visum door een gecancelde vlucht.
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

boeffie schreef: Sorry hoor, maar als ik 2 maanden in de gevangenis door een hel ben gegaan en de dag nadat ik vrijgelaten ben op Schiphol sta dan ga ik vooral niet éérst een cameraploeg te woord staan, alvorens mijn familie om de nek te vliegen.
This is tv man, kan me zo voorstellen dat dit een 'reconstructie' was omdat ze elkaar een paar uur eerder al hadden gezien. Redacteur eerst verhaal aangehoord, was spannend genoeg om te filmen en daarna opnieuw even in scene gezet. Maar wat ze overkomen is lijkt me toch wel echt. NCRV is geen SBS natuurlijk.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Color01 schreef:
hoe weet jij dat ..dat dit echt gebeurd is ... ?
Kijk het programma maar, dan weet je dat dit echt is. Die gozer krijgt gewoon tranen in zijn ogen.

En als je luistert hoe gedetailleerd het verhaal is. Nee, ze komen terug van een leuke vakantie in Amerika, en gaan dan dit verhaal ophangen.

Je zag hoe boos en getergd die vrouw was. Dit programma is absoluut niet in scéne gezet.

Deze reactie posten ze zelf in het HelloGoodbye.nl gastenboek;
Wesley en Mirjam,
22-2-2007 om 00:26 uur
usa
Wij zijn de 2 die door usa zo slecht zijn behandeld.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.

Op dit moment zijn we ook bezig met het programma Nova, om usa te gaan belichten wat er werkelijk gebeurt daar, en het schenden van mensenrechten.

De ministerie van Buitenlandse Zaken, kan niet zoveel doen met wat de amerikanen doen in hun beleid, wel ze op aanspreken op bepaalde punten.

Op politiek gebied hebben we verschillende partijen benaderd om dit vraagstuk te belichten.

Wat wij willen zeggen:

Is dit waar wij voor staan als land?

Tijd om een andere standpunt te gaan nemen tegenover de usa.

Worden wij net zo fascist als usa? Of behouden we onze vrijheid door een keer voor onszelf te gaan staan?

Erg dat dit gebeurd is. Maar ik vrees dat het veel te linkse Nova dit een prachtig verhaal vind en er ook zeker iets mee gaat doen. Lekker afgeven op Amerika.

Het handelen van de VS in deze kwestie berust waarschijnlijk op een fout. Iets wat ze echt niet met iedereen doen.

Toch blijf ik onverminderd voorstander van het Amerikaanse beleid. Beter je eigen land goed beveiligen (en daarmee een enkeling benadelen), dan een slappe security (zoals bv. NL, dat maar niks aan defensie uit wil geven).
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Toch blijf ik onverminderd voorstander van het Amerikaanse beleid. Beter je eigen land goed beveiligen (en daarmee een enkeling benadelen), dan een slappe security (zoals bv. NL, dat maar niks aan defensie uit wil geven).
Mee eens. ' The best defense is offense'

Trouwens: Heel vervelend voor deze mensen dat dit gebeurt is...en ongetwijfelt kunnen ze, als ze echt zo slecht behandelt zijn, hier wel weer een financieel voordeeltje uit halen, want ook dat in de US of A.
Maar bekijk dit eens als geheel: Hoeveel vliegtuigladingen vol mensen komen er wereldwijd naar de VS toe per dag? per week? per maand? Plus aankomsten per land (Canada/Mexico) of per boot. Dan kan er wel eens wat misgaan. Je kunt het natuurlijk niet goedpraten maar fouten worden nu eenmaal gemaakt.

als ik zo lees: "
Wat wij willen zeggen:

Is dit waar wij voor staan als land?

Tijd om een andere standpunt te gaan nemen tegenover de usa.

Worden wij net zo fascist als usa? Of behouden we onze vrijheid door een keer voor onszelf te gaan staan?
dan gaat me dat weer veel te ver en heb ik ineens een stuk minder sympathie.
StageNYCfall2007
Amerikafan

VInd ik ook. Met die reactie gaan ze weer veel te ver. Waarschijnlijk hadden ze het al nooit zo op Bush (en dus 'Amerikaanse toestanden') en zien ze dit als een bevestiging.

En dus een kans om nog meer op de VS te zeuren
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Eerst zitten ze vast in Denver omdat ze niet kunnen vliegen i.v.m het weer en vervolgens worden ze een aantal dagen later aangehouden in El Paso waar ze schijnbaar te voet de grens met Mexico over willen en hebben ze niet eens geld om te kunnen bellen
StageNYCfall2007
Amerikafan

Rob schreef:Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Eerst zitten ze vast in Denver omdat ze niet kunnen vliegen i.v.m het weer en vervolgens worden ze een aantal dagen later aangehouden in El Paso waar ze schijnbaar te voet de grens met Mexico over willen en hebben ze niet eens geld om te kunnen bellen
Ja dat is inderdaad wel frapant.

Je vlucht is gecanceld in Denver, CO. 'Dan maar even de Mexicaanse grens oversteken'...

Ik snap dat ook niet helemaal nee..
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bennogr schreef: Alleen terroristen worden anders behandeld hier in de VS. Voor zolang het duurt, want daar wordt eindelijk aan gewerkt.
FYI een verlopen visa wordt gezien als een terroristische overtreding.

Stond gister toevallig een artikel over in de krant. Hoe de FBI aan hun grote aantal in terror related cases kwam. Er was een audit gedaan en het bleek dat sommige cases misstated waren. (niet deze immigration cases, maar dit terzijde)

To quote uit de krant 'Immigration fraud and immigration violations are seen as terrorism-related even when there is no discernible tie to terror.'

Dit is het resultaat van wat er na 9/11 gebeurt is.

Verschillende collega's en vrienden van ons die ook op een H1 visa hier waren zijn toen opgepakt en zonder pardon opgesloten en sommigen hebben echt maanden en zelfs jaren opgesloten gezeten ook als er geen aantoonbare link naar terror was. Opgesloten wegens minor immigration violations. Dan moet je denken aan vergeten een een adreswijziging door te geven, een 'change of status' aanvraag vergeten door te geven, een promotie op je werk vergeten door te geven en dat soort kleine dingen. Geen major illegale immigratie overtredingen.

Partners van die vrienden die opgesloten waren wisten soms niet eens waar ze waren. Het kan wel zo zijn dat de ambassade ingelicht zou moeten worden dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat er onder het mom van 'Homeland security' een hoop verandert is waar zelfs een ambassade niets kan uithalen.

In die tijd gingen wij ook nooit van huis zonder ons visa en alle andere papieren en het telefoon nr van ons immigratie advokaat die we meteen konden pagen als het nodig was.

Ik dan me dus heel goed voorstellen dat dat verhaal hier beschreven zo gebeurd is.

A visa or immigration violation is seen and treated as a terrorism related violation.
--
Tink
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Tink schreef:FYI een verlopen visa wordt gezien als een terroristische overtreding.
Illegale aanwezigheid is sinds enige tijd een misdrijf. Dat lijkt me geen slechte zaak, maar door het gemakshalve maar als "terrorism-related" te bestempelen als dat beter uitkomt, kan men wat soepeler met de regels omgaan. In rechtstatelijk opzicht is dat een zeer slechte zaak. Het is in een aantal gevallen misschien noodzakelijk bij de preventie van terrorisme, maar het gaat wel erg ver om dat ook van toepassing te verklaren op domme toeristen ("per ongeluk" visum laten verlopen).

Liever maakt de federale overheid nu eens eindelijk werk van het vertrek van die miljoenen illegalen die de belastingbetaler handenvol geld kosten. Dat is ook beter voor het imago van de vreemdelingen die hier wel legaal verblijven.

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer