VPN als in USA (vh Hide my ass)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door A&A »

Om sommige USA-websites te kunnen zien moet je in de USA zijn of werken via een VPN als was je daar. Voorheen gebruikte ik dan de gratis VPN van "Hide my Ass" maar die is niet meer gratis. Wij gebruiken dit maar zelden dus een abonnement aanschaffen is niet nodig. Maar het zou wel fijn zijn om weer zo'n gratis VPN te kunnen gebruiken als je die een keer nodig hebt. De enige die ik nu vind zijn dingen als "30 dagen gratis en daarna automatisch een abonnement"; dat schiet dus niet op.

Wie kent er nog een USA-VPN die wel gratis is?
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Cindy1969 »

Ik gebruik Tunnel Bear, die werkt perfect voor die paar keer dat ik het nodig heb, en is gratis tot 2GB per maand. Voor dat even browsen op bepaalde sites is dat meer dan genoeg.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Trom »

Een VPN is ook fijn als je b.v. in je bankapps werkt. Openbare wifi is daarvoor niet veilig.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Old Faithful »

Ik gebruik daarvoor de epic privacy browser . Via de knop naast de paraplu kun je een ip-adres in o.a. Amerika kiezen.
epic.png
epic.png (53.21 KiB) 963 keer bekeken
Succes.
Groet,

Old Faithful
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door A&A »

Top; dan kunnen we weer even vooruit. Is die EPIC nog onbeperkt gratis? Niet dat we nou uren bezig zullen zijn; maar toch.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door dutch_in_seattle »

Proton VPN. Heeft naast een betaalde ook een zeer goede gratis optie: https://protonvpn.com/free-vpn
Geen enkele beperkingen in gebruik. Van harte aanbevolen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Old Faithful »

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je bij de gratis versie niet zelf het land kunt kiezen. Het is dan niet zeker of je een Amerikaans IP-adres krijgt.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door dutch_in_seattle »

Old Faithful schreef:
01 mei 2024, 23:27
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je bij de gratis versie niet zelf het land kunt kiezen. Het is dan niet zeker of je een Amerikaans IP-adres krijgt.
Dat kon vroeger in ieder geval wel, maar ik heb even gegoogled en het lijkt er inderdaad op dat in de gratis versie nu automatisch de snelste verbinding wordt gelegd, zodat je geen controle meer hebt over het land waar je verbinding mee legt. (Men is op het Internet helemaal niet blij met deze verandering...)
Hoe dan ook, een zeer goede VPN en zondermeer het geld waard.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Vinay »

Er loopt bij Cashbackxl nu een 100% cashback actie op een Surfshark abonnement. Misschien is dat interessant?
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door A&A »

Dat kan interessant zijn, maar het is natuurlijk nooit voor eeuwig gratis; moet je na een maand of na een jaar betalen en kun je er dan niet meer gratis van af?
Het is natuurlijk niet gratis als je daarna vast zit aan een betaald abonnement waar je nog jaren niet vanaf zou kunnen…
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in gratis VPN's, zeker als ze daarnaast geen betaalde versie bieden. Ik vraag me dan af waar ze hun geld mee verdienen. Een VPN-dienst runnen kost nou eenmaal geld. Regelmatig maken gratis diensten ook gebruik van achterhaalde technieken (versleuteling e.d.), waardoor ze een stuk minder veilig kunnen zijn dan ze lijken. Voor goede beveiliging zoals een VPN wil ik best betalen.

Er zijn legio aanbiedingen voor gerenommeerde VPN-diensten waarbij je pak 'm beet $2 à $3 per maand kwijt bent als je bijvoorbeeld voor twee jaar betaalt (dus ongeveer $50 à $70 dollar). Dat vind ik zelf heel redelijk voor een betrouwbare VPN. Google maar 'ns op "VPN coupon".
Ik heb in de loop der jaren diverse VPN's gebruikt, waaronder SurfShark, CyberGhost, ExpressVPN en IPVanish. Tegenwoordig gebruik ik vooral Proton VPN, niet de goedkoopste, maar wel een VPN die onder cybersecurity-experts zeer goed staat aangeschreven. En aangezien dat bedrijf in Zwitserland is gevestigd, maakt het ook geen deel uit van de "14 Eyes"-alliantie. Dat kan, afhankelijk van hoe paranoïde je bent, ook een rol spelen bij je VPN-keuze.
In 2016 heb ik als "early adopter" van WindScribe voor $29 ook een lifetime-abonnement kunnen aanschaffen voor de betaalde Pro-versie. So far so good. Als het goed is, wordt dat abonnement in 2026 automatisch met nog 'ns tien jaar verlengd. We zullen zien of dat werkelijk gaat gebeuren...
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 02 mei 2024, 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Vinay »

Surfshark is gewoon een betaalde dienst wat op deze manier wat extra klanten probeert te trekken. Je moet het abonnement is voorschieten, daarna krijg je het geld binnen een aantal maanden terug op je cashbackxl account.
Voor mij kwam deze deal te laat, want ik heb eerder al een jaarabonnement afgesloten. Ik ben er zelf tevreden over. De Amerikaanse servers zijn ook snel genoeg om bijvoorbeeld Amerikaans Netflix content te kunnen kijken.

Je kan je abonnement overigens makkelijk annuleren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Coyote »

Vinay schreef:
02 mei 2024, 19:53
De Amerikaanse servers zijn ook snel genoeg om bijvoorbeeld Amerikaans Netflix content te kunnen kijken.
Kun jij Netflix dan wel streamen naar TV? Ik heb vorig jaar nl. Surfshark geprobeerd maar op het moment dat ik vanaf telefoon/tablet Netflix wilde streamen naar TV lukte dat niet. Voor mij een reden om het direct op te zeggen en mijn geld terug te vragen (ook teruggekregen trouwens).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Ruud2004 »

Ik herken wat Dutch_in_Seattle en Roland schrijven. Ik maak nu al jaren gebruik van een betaalde VPN (PIA Private Internet Access). Alle voordelen/beveiliging die een VPN kan bieden en gelukkig geen problemen met streamen. Netflix en F1-Pro zijn overal te zien.

Nu begeef ik mij op glad ijs, maar heeft dan niet kunnen streamen ook niet te maken met Addblock-extensies?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Loek »

Coyote schreef:
03 mei 2024, 07:11
...op het moment dat ik vanaf telefoon/tablet Netflix wilde streamen naar TV lukte dat niet.
Ik gebruik NordVPN voor het kijken naar Netflix. Die hebben een app die op de Android TV werkt, want ik had hetzelfde probleem als jij, wanneer je "cast" vanaf je telefoon. Blijkbaar verlies je de VPN verbinding dan omdat de verbinding dan switched naar de TV?
woutervg
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door woutervg »

Ik gebruik op de Android telefoon Browsec. Deze heeft een handige widget, waarmee je met een schuifje op je beginscherm de von aan en uit kan zetten en is gratis. Ik gebruik hem alleen voor de internetpagina’s die niet vanaf een buitenlandse ip te benaderen zijn. (Ook niet vanuit de VS zelf als je van je Nederlandse mobiele abonnement gebruik maakt)
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door jeppiepruts »

De betaalde en goede NordVPN heeft nu een cashback actie waarbij je een groot deel van je abonnement van 2 jaar terugkrijgt.
Er staat 100pct. Maar dat klopt niet helemaal. Want je krijgt 100pct van het bedrag ex btw terug.

https://www.cashbackxl.nl/webshops/nordvpn
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Vinay »

Coyote schreef:
03 mei 2024, 07:11
Vinay schreef:
02 mei 2024, 19:53
De Amerikaanse servers zijn ook snel genoeg om bijvoorbeeld Amerikaans Netflix content te kunnen kijken.
Kun jij Netflix dan wel streamen naar TV? Ik heb vorig jaar nl. Surfshark geprobeerd maar op het moment dat ik vanaf telefoon/tablet Netflix wilde streamen naar TV lukte dat niet. Voor mij een reden om het direct op te zeggen en mijn geld terug te vragen (ook teruggekregen trouwens).

Roland
Streamen naar je tv via een chromecast/Google tv lukt niet, omdat je dan Googles eigen dns servers gebruikt. Netflix ziet dan alsnog dat je in Nederland zit. Je moet de vpn app ook op je tv installeren en dan de Netflix app van daaruit starten. Dat gaat dus niet werken met een normale chromecast. Je moet dan een tv hebben waar je die apps op kan installeren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Coyote »

@Vinay Duidelijke uitleg, bedankt! :thumbup:

Had zelf al een vermoeden in die richting. Ik was al benieuwd of je met de huidige generatie Chromecast (die witte met afstandsbediening, die had ik destijds nog niet) het wel voor elkaar kan krijgen als je die via VPN zou kunnen laten lopen. Maar als het alleen via de Netflix app op de tv zelf kan en niet via Chromecast zoals je aangeeft dan weet ik niet of ik het opnieuw zou proberen. Ik vind streamen vanaf iPad vanaf de bank juist erg handig. Doe ik ook veel met Youtube, ondanks dat Chromecast die app ook heeft.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: VPN als in USA (vh Hide my ass)

Bericht door Vinay »

We gaan nu wel een beetje offtopic, maar ik moet het nog een beetje nuanceren. Het werkt niet als je vanaf een telefoon/tablet wilt casten naar een chromecast.

Bij de nieuwe chromecast met afstandsbediening werkt het anders. Je installeert alle apps (Netflix + vpn) op de chromecast zelf, waardoor er geen sprake meer is van casten. Die constructie zou dus gewoon moeten werken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer