Minderjarigen naar de USA.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
pieter_234890
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Minderjarigen naar de USA.

Bericht door pieter_234890 »

Hallo,
Ik en een vriend (17 & 16) willen na onze examens, op 28 mei tot en met 4 juni naar Los Angeles gaan als 'examenreis'. We hebben al een beetje rondgekeken voor vliegtickets, verblijf etc. maar we komen toch niet uit op 2 dingen.

1. Omdat we minderjarig zijn, ons rijbewijs nog niet hebben, moeten we dus per OV ons door Los Angeles vervoeren. Hoe komen we aan metrokaartjes? Ik heb op internet rondgekeken dat je voor 7 dagen, eenmalig 25$ moet betalen en dan heb je een unlimited metrokaart. Weet iemand hier meer over / heeft iemand tips?

2. Tot je 18e kan je volgensmij geen credit-/ debitcard aanvragen. Hoe moeten wij betalen in de USA? Heeft iemand iets waar je wel een creditcard of debitcard onder je 18e kan aanvragen? Die van mijn ouders neem ik niet mee, ik las dat het onverstandig is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Pieter
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door mtl »

Waarom Los Angeles als je geen auto kan huren? Zonder auto wordt het een lastig verhaal. OV is daar echt niet zo goed als in een stad in West Europa. Is New York gee optie?
pieter_234890
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door pieter_234890 »

Wij willen graag naar Los Angeles omdat de stad daar mooi is, veel toeristische attracties en omdat we al leuke ideeën hebben wat we daar kunnen doen. New York is inderdaad een 2e optie maar wij willen liever naar Los Angeles.

Denk je dat het zo'n gedoe is dan naar Los Angeles in plaats van New York?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door mtl »

Ik denk het niet alleen, ik weet het ook zeker. Voor sightseeing in LA heb je weinig aan het OV daar.
pieter_234890
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door pieter_234890 »

Ah oke, dus het is beter om Los Angeles van de lijst te strepen en wachten totdat we 21 zijn en een huurauto kunnen huren? Of kan dat ook al vanaf 18 jaar?

Heb je alternatieven waar we heen kunnen?

Groetjes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door Hockey »

De vMijn advies voor LA zou zijn om eens een lijst te maken wat je allemaal wil zien en daarna te kijken hoe je overal komt. Wat zegt de website van de bezienswaardigheid/activiteit hierover?

Over creditcards voor onder de 18 weet ik helaas niks.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door BonnyR »

Hi,
Omdat jullie maar een weekje gaan inclusief twee reisdagen ( gok ik) zou je ook nog San Fransisco kunnen overwegen om vandaar uit bijvoorbeeld extra een dagtocht te maken. Die gaan ook naar Yosemite bijvoorbeeld. Maar dat zijn wel veel busuren. San Fransisco is een super gezellige stad en daar red je je prima met OV.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door tanteto »

pieter_234890 schreef:
20 feb 2024, 16:37
Ah oke, dus het is beter om Los Angeles van de lijst te strepen en wachten totdat we 21 zijn en een huurauto kunnen huren? Of kan dat ook al vanaf 18 jaar?
Een auto huren als je onder 25 bent is erg duur.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door Coyote »

Het is nog maar de vraag of je als minderjarige bij een motel/hotel terecht kan in Amerika.

Komt nog bij dat als je als minderjarige, zonder begeleiding van een volwassene, Amerika binnenkomt het maar zeer de vraag is of je wordt toegelaten.

Allemaal zaken die ik eerst eens zou uitzoeken voor je überhaupt nadenkt om naar een stad als Los Angeles te gaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: minderjarigen naar de USA

Bericht door Mrvanilla »

Mijn advies zou ook zijn, wacht nog even. In ieder geval tot jullie beide meerderjarig zijn. Dat maakt sommige zaken wel makkelijker. Vooral het hebben van een Credit Card maakt alles vele malen makkelijker.

Als jullie toch graag naar LA willen en je krijgt het geregeld (financieel en met je ouders) zou ik zeggen: waarom niet? Om naar de VS te reizen als minor gelden de volgende regels:

United States Customs and Border Protection (CBP) requests written consent from both parents or the parent who is not accompanying the minor. This written consent must be in English.

Het OV is inderdaad bij lange na niet zo goed geregeld in LA zoals bijvoorbeeld in NYC. Maar het is, mede dankzij Uber, wel degelijk te doen. Je bent niet de enige die geen auto heeft in LA en claims dat LA niet te doen zou zijn zonder auto lijken me onzin. Dat gezegd hebbende maakt een auto het wel makkelijker.

Voor tips over het OV zie dit artikel:

https://www.businessinsider.com/tips-fo ... bservatory.

Succes met de voorbereidingen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Minderjarigen naar de USA.

Bericht door hemmie »

De meeste hotels hebben een minimum leeftijd van 21.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer