Investeren in vastgoed in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Hockey »

@biancaatje73 ik ben benieuwd naar het antwoord hierop:
goldenhills schreef:
30 nov 2023, 05:56
Wat is, financieel gezien, de reden om in de VS in vastgoed te investeren?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

@Disney-Golf

Er zijn wel meer dingen die ze niet kennen, "fatsoen" om te reageren op emails of het afgeven van de reële termijn voor de review in de autoreply kennen ze ook niet.

Gelukkig maar dat ze geen bedrijf runnen .....

En yep, Cagan Crossing daar shoppen we vaak aangezien dat voor ons de dichtsbijzijnde Walmart is, wij wonen langs de 27 :thumbup:
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Hallo Hockey,

In de VS zijn er nog huizen te vinden die een stuk voordeliger zijn dan hier en als je goed zoekt en je best doet, met een veel beter rendement. Wij krijgen geen pensioen (eigen baas) dus we kijken nu of we op deze manier wat pensioen op kunnen bouwen. Ik hou van reizen en van Amerika, dus dat is een mooie bijkomstigheid. Alhoewel we dit wel op afstand willen gaan realiseren, zullen we vast ook ter plekke gaan kijken indien echt nodig.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Hockey »

@biancaatje73 dank voor je antwoord. Laat je a.u.b. heel erg goed voorlichten en reken alles a.u.b. zeer goed door en vertrouw niet op interviews van mensen die zeggen dat het allemaal zo makkelijk is. En lees nog eens goed deze reacties in dit topic.

Ik hoop dat het jullie lukt, maar voorzichtigheid en goede voorbereiding is zeker aan te bevelen.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door tanteto »

De huizenprijs is op een record hoogte in de VS. Misschien dat het nog wat verder stijgt, maar het kan ook zo maar opeens de andere kant op vallen, en dan heb je niks aan je investeringen. Dus lees je goed in.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
02 dec 2023, 12:12
wij wonen langs de 27 :thumbup:
Weet ik!
Glenbrook, juist?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Nope, Sawgrass Bay

En ons huis staat daar nu natuurlijk, helaas "wonen" we nog in NL.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Bedankt voor de tips Disny-Golf voor de gegronde reden tip, we hopen dat dat gaat helpen!
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Beste #Jeroen en #Disney-Golf,

Ik ben helaas nog niet verder gekomen. De banken die een paar jaar geleden nog niet-Amerikanen toelieten als klant, bijv. Bank of America en Discover, doen dat nu helaas niet meer.
Hebben jullie misschien nog een goede tip?
En op welke manier kunnen we het best / goedkoopst een grote som geld (aankoop huis) overmaken naar Amerika, weten jullie dat?

Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door hemmie »

Ben je op dit moment in de VS? Onze ervaring is dat je het beste een lokale bank branch binnen kunt lopen en daar met de banker overleggen. Dan kun je duidelijk uitleggen waarom je een rekening wil openen. Vaniit NL lijkt me dat sowieso niet haalbaar.

Geld overmaken kan bijvoorbeeld met Wise.
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door IngridUSA »

Nog even een andere tip om iemand te taggen: gebruik @ en daarna de eerste letters van de persoon aan wie je je post richt en kies dan die betreffende naam. Diegene krijgt dan een melding dat er een bericht is (afhankelijk van de instellingen van de notificaties, maar toch).
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Een bankrekening openen kan alleen op de locatie zelf niet vanuit NL en of het nog steeds kan dat kan ik niet zeggen, misschien zijn de regels wat aangescherpt.

Er zijn meerdere wegen om je geld te wisselen naar dollars en over te maken naar een US account, maar gaan jullie prive investeren of zakelijk want ook dat zal verschil maken in de mogelijkheden. Voor prive zou je je eens moeten verdiepen in Wise en ik dacht dat Revolut ook een optie is.

Zakelijk kun je misschien terecht bij bedrijven zoals Ibanfirst.

Maar nogmaals, verdiep je eerst goed in alles en ga niet af op simpele filmpjes van mensen daar. Geld verdienen in een ver land is veel lastiger dan in eigen land, je bent compleet afhankelijk van anderen en die anderen moet je dan ook nog eens vertrouwen. En mijn algemene ervaring is dat Amerikanen niet snel iets met buitenlanders willen regelen, erg traag reageren op emails en aanvragen. Om goede keuzes te maken en te kunnen handelen zul je in de meeste gevallen ter plaatste moeten zijn of iemand hebben die het daar voor je regelt en waar je het volle vertrouwen in hebt.

Je kunt echt niet zomaar iemand vertrouwen en rendementen die ze afgeven al helemaal niet, doe je eigen onderzoek en probeer contact te zoeken met andere Nederlanders om informatie in te winnen, ga er niet blind in want dat heeft veel mensen al veel geld gekost.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Dank jullie wel!

Jeroen, we letten goed op en alles wat je zegt klopt en zijn we ons van bewust.

We hebben Revolut, maar de kosten zijn daar volgens mij ruim 2,5%, we hoopten dat het % lager zou zijn.
Wise ga ik onderzoeken.

En we zullen inderdaad 1 van de komende maanden wel een keer naar Amerika gaan, dus als ik vanuit hier geen bank vind, dan zullen we daar banken binnenstappen en hopen dat het dan lukt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer