Trouwen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

Goedemiddag!
Lang verhaal kort, ik ga binnekort trouwen met een amerikaanse (in Amerika). Echter is zij niet in de mogelijkheid om te kijken of ze schulden heeft en hoeveel, en ik wil me natuurlijk niet ineens in de schulden werken.
Weet iemand of ik zelf kan opvragen of iemand schuld heeft en hoeveel?
En als er een schuld is, is deze dan ook automatisch van mij als we trouwen?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen

Bericht door hemmie »

Kan ze geen credit report opvragen?
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Trouwen

Bericht door IngridUSA »

Vreemd verhaal. Hoezo weet iemand niet of je zelf schulden hebt? Dan gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen. Regel in ieder geval vóór het trouwen huwelijkse voorwaarden (prenuptial agreement).
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Trouwen

Bericht door kastelke »

Inderdaad, credit report. Dat gaat je al wat inzicht geven.
En heel slim van je om aan deze dingen te denken. Vaak vergeten mensen dat wel eens als ze op de roze wolk zitten.
HEEL erg belangrijk is een prenup! https://www.forbes.com/sites/nataliecol ... 6211263749
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Trouwen

Bericht door kastelke »

Nog even een tip: plaats aub in de titel van je topic iets dat aangeeft dat je vraag gaat over schulden/het beschermen van je bezittingen.
Want zoals het nu geformuleerd is ('Trouwen'), denken de meeste leden hier dat je forumlid nummer 4,394,495 bent die vraagt hoe ze best kunnen trouwen met iemand in de US, K1 of K3 (en aangezien dat antwoord al tientalle keren gegeven is, gaan ze je topic niet eens meer lezen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Trouwen

Bericht door Hockey »

Marianhelmond1 schreef:
26 nov 2023, 12:11
Echter is zij niet in de mogelijkheid om te kijken of ze schulden heeft en hoeveel, en ik wil me natuurlijk niet ineens in de schulden werken.
Ik vind dit een heel vreemd verhaal, dat iemand a) zelf niet eens weet of die schulden heeft en b) dit ook niet kan opvragen.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Trouwen

Bericht door goldenhills »

Kan ze niet bijvoorbeeld een Credit Karma account openen? En als ze geen credit report op kan vragen, kan ze dan wel bijvoorbeeld een bankrekening openen? Een mogelijkheid is dat ze undocumented of een abusive spouse heeft gehad, maar het is gissen natuurlijk. Lijkt me zaak om de situatie en jullie toekomst samen goed uit te zoeken, als je wilt trouwen lijkt me dat iets dat je voor elkaar wilt en moet doen.

Financiële zaken als deze zijn trouwens afhankelijk van de staat, je doet er goed aan om samen naar een family lawyer te stappen. Wellicht dat je in de staat goedkope hulp kunt krijgen, bijvoorbeeld Get free or low-cost legal help in California.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trouwen

Bericht door Pete.Z »

Misschien eerst uitzoeken en dan pas trouwen, ook afhankelijk van hoe goed je haar denkt te kennen.
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

hemmie schreef:
26 nov 2023, 15:09
Kan ze geen credit report opvragen?
Nee ze zit in de gevangenis dus kan zelf niet heel veel
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

goldenhills schreef:
26 nov 2023, 17:28
Kan ze niet bijvoorbeeld een Credit Karma account openen? En als ze geen credit report op kan vragen, kan ze dan wel bijvoorbeeld een bankrekening openen? Een mogelijkheid is dat ze undocumented of een abusive spouse heeft gehad, maar het is gissen natuurlijk. Lijkt me zaak om de situatie en jullie toekomst samen goed uit te zoeken, als je wilt trouwen lijkt me dat iets dat je voor elkaar wilt en moet doen.

Financiële zaken als deze zijn trouwens afhankelijk van de staat, je doet er goed aan om samen naar een family lawyer te stappen. Wellicht dat je in de staat goedkope hulp kunt krijgen, bijvoorbeeld Get free or low-cost legal help in California.
Zelf kan ze momenteel niets openen/aanvragen omdat ze in de gevangenis zit. Ik zal dus alles moeten aanvragen/regelen. Bedankt voor de tip van de family lawyer!!
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

Pete.Z schreef:
26 nov 2023, 18:24
Misschien eerst uitzoeken en dan pas trouwen, ook afhankelijk van hoe goed je haar denkt te kennen.
Dat wil ik juist ook eerst uitzoeken, vandaar de vraag
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

Hockey schreef:
26 nov 2023, 17:04
Marianhelmond1 schreef:
26 nov 2023, 12:11
Echter is zij niet in de mogelijkheid om te kijken of ze schulden heeft en hoeveel, en ik wil me natuurlijk niet ineens in de schulden werken.
Ik vind dit een heel vreemd verhaal, dat iemand a) zelf niet eens weet of die schulden heeft en b) dit ook niet kan opvragen.
Is nogal lastig allemaal vanuit de gevangenis
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trouwen

Bericht door Pete.Z »

Misschien lekker wachten tot ze uit de gevangenis is, en dan eerst eens kijken hoe de liefde stand houdt in het echt…..
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

kastelke schreef:
26 nov 2023, 15:23
Inderdaad, credit report. Dat gaat je al wat inzicht geven.
En heel slim van je om aan deze dingen te denken. Vaak vergeten mensen dat wel eens als ze op de roze wolk zitten.
HEEL erg belangrijk is een prenup! https://www.forbes.com/sites/nataliecol ... 6211263749
Kan ik ook een credit raport voor haar aanvragen dat je weet toevallig?
Bedankt voor de link!
Marianhelmond1
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2023, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen

Bericht door Marianhelmond1 »

Pete.Z schreef:
28 nov 2023, 19:36
Misschien lekker wachten tot ze uit de gevangenis is, en dan eerst eens kijken hoe de liefde stand houdt in het echt…..
Misschien niet zo oordelen? Ik ken haar al van voor de gevangenis dus weet precies hoe het stand houdt "in het echt"
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trouwen

Bericht door Pete.Z »

Prima, succes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Trouwen

Bericht door Hockey »

Haar schulden vóórdat ze de gevangenis inging die weet ze, of beter gezegd, die zou ze moeten weten. Het kan hooguit gaan om schulden van tijdens haar detentie. En zelfs dan is voor jouw vraag ook van belang welke staat jullie gaan trouwen. De regels omtrent schulden en bezittingen inbrengen verschillen per staat.

De vraag is ook of jij haar schulden wel kan opvragen, tenzij je daartoe gemachtigd bent, maar ook daarvoor geldt het advies van de advocaat. Het kan in deze zeer verstandig zijn een advocaat te raadplegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer