Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door boonens »

Kon niet terugvinden of dit al eens op het forum is gedeeld, maar ik kwam dit tegen op de NPS-website:

“New in 2024, the Annual Pass will have one signature line for a single passholder. An unexpired 2023 Annual Pass with two signature lines will continue to allow up to two motorcycles if both riders have signed the pass.”
https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Deze fijne manier om met een tweedehands of geleende pass de kosten van de vakantie wat te drukken / het misbruik van een systeem waardoor de NPS veel geld misloopt (omcirkel zelf even aan welke kant van de discussie je stond :twisted:) gaat dus zeer spoedig verdwijnen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door Tipsy_1 »

dat is wel goed nieuws. Kan ook wel vervelend zijn, wij hebben wel eens voorgehad dat mijn man mij afzette zodat ik een bergwandeling kon maken en mij later kwam ophalen ;-)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door BonnyR »

Zal wel giga misbruik van gemaakt zijn. Wat was eigenlijk het ' nut' van de tweede optie. Wat @Tipsy_1 noemt kan ik me inderdaad iets bij voorstellen.
Vroeger :lol: vond ik 80 dollar veel geld, maar nu ik me realiseer dat ik alleen op de Veluwe voor een wandeling al 20 euro moet dokken, als je de auto mee zou willen.
En waar hebben we het over, als we kijken naar het totale kostenplaatje van de reis.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door hemmie »

Die tweede handtekening was voor amerikanen vast vaak heel handig als je binnen een stel/gezin los van elkaar een park wilde kunnen bezoeken. Nu moet je in dat soort situaties dus 2 kaarten kopen, verdubbeling van prijs.
Wij wonen zelf ver van alle nps sites, en bezoeken die alleen als we samen op reis zijn, maar lopen tegen deze situatie aan met de Texas State Parks kaart die maar op 1 naam staat.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door BonnyR »

@hemmie geen uitzondering mogelijk voor mensen uit hetzelfde gezin?? Want dat zou ik in zo'n geval best logisch vinden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door Dutchess »

@hemmie Precies! Vroeger ging ik wel eens met m'n dochter naar 1 vd national parks (relatief dichtbij voor ons), en dat kon toen omdat mijn man & ik samen de NPS pas met 2 handtekeningen hadden. Nu mijn man een senior lifetime pass heeft (waar dus ook maar 1 handtekening op staat), gaat dat niet meer. Maar over 2 jaar kan ik zelf m'n lifetime pass kopen, dan zit ik weer goed :wink:

Maar op zich zou ik zelf nu ook best de $80 voor een gewone NPS annual pass willen neertellen hoor, om de parken te steunen. Helaas zijn de Utah state parks annual passes aardig wat duurder dan de NPS passes, is dat in Texas ook zo?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voortaan 1 handtekening per America the Beautiful pass

Bericht door hemmie »

Nee, state parks pas in TX is $70, maar ik checkte net de prijs en zie dat je voor $25 een kaart voor een tweede persoon op hetzelfde adres kunt krijgen, dus dat valt ook wel mee. Helaas ook maar 1 state park in de buurt. Als je in Utah woont zijn die passen wel echt de moeite waard!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer