Government shutdown 1 oktober?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BellaNL
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2023, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door BellaNL »

Beste Martin en Marianne, veel dank voor het bericht. Ik had inderdaad het bericht al gelezen dat eerder op dit forum is geplaatst over dit onderwerp. Alleen er staat niet zo veel in over de regio Yellowstone/Grand Teton. Ik kan daar ook niet zo veel informatie over vinden online, maar dat is begrijpelijk, want als je daar in de buurt bent ga je natuurlijk normaal gesproken gewoon naar Yellowstone toe...
Mijn eerste prioriteit ligt op dit moment bij het vinden van vervangende activiteiten in het Grand Teton/Yellowstone gebied (dat is onze eerste week). Onze accomodaties liggen ook in het park en zullen dus waarschijnlijk (deels) geannuleerd worden, wat de boel aan de ene kant gemakkelijker maakt (we zijn flexibeler) en aan de andere kant ook niet, want dan moeten we opeens andere accomodaties vinden ter plekke.
We hopen dat de staat Utah het na die week voor elkaar heeft om de parken in Utah weer te openen (zoals ze ook in 2013 hebben gedaan en ze nu blijkbaar weer van plan zijn, als ik de nieuwsberichten moet geloven). Moet ik dan een topic aanmaken in Zuidwesten nog steeds of eerst in het Noordwesten-gedeelte?
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door GoBucks »

FYI:

https://www.doi.gov/pressreleases/gover ... tor-access

Government Shutdown Will Close America’s National Parks, Impede Visitor Access

... However, in the event of a lapse in annual government appropriations, National Park Service (NPS) sites will be closed. This means that the majority of national parks will be closed completely to public access. Areas that, by their nature, are physically accessible to the public will face significantly reduced visitor services.

At NPS sites across the country, gates will be locked, visitor centers will be closed, and thousands of park rangers will be furloughed. Accordingly, the public will be encouraged not to visit sites during the period of lapse in appropriations out of consideration for protection of natural and cultural resources, as well as visitor safety.

...
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door Maritabma »

In utah en arizona blijven een groot deel van de NPS gelukkig open zoals Arches, Grand Canyon en Zion
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door Harry »

Nou, ze zijn toch op het laatste moment nog een beetje bij hun positieven gekomen en ze kunnen weer 45 dagen vooruit, nog even geen shutdown dus.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door Pete.Z »

Mooi, je zit toch niet te wachten op dat gezeur.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door wouterjanS »

Is dit eigenlijk al definitief van de baan?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Government shutdown 1 oktober?

Bericht door GoBucks »

wouterjanS schreef:
01 nov 2023, 00:04
Is dit eigenlijk al definitief van de baan?
Nee, November 17 loopt de huidige verlenging af.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer