Verzekering medische kosten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
georg
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2023, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Verzekering medische kosten

Bericht door georg »

We trekken op eigen kracht rond in het westen van de VS.
We hebben reeds een verzekering (een formule BA auto met reisverzekering KBC-VAB), maar deze geeft een dekking voor medische kosten van maximaal 250.000 €.
Het is nu onze vraag of de dekking van 250.000 € zal volstaan voor puur medische interventies (dus geen repatriëringen) indien we tijdens de reis in de problemen komen?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Pete.Z »

Klinkt flauw, maar dat zal afhangen van wat je overkomt of mankeert.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Corv »

Wat Pete zegt idd. Maar waarom zou je het risico nemen om voor een paar € meer repatriëring/totale vergoeding medische kosten niet mee te verzekeren?
georg
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2023, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door georg »

Je kunt je laten oververzekerden als je voldoende angstig bent.
Ik werp maar iets op om concreet te zijn; een gebroken been, de meest voorkomende kwetsuur op reis...hoeveel kost de hele behandeling (diagnose tem ingipsen) ongeveer in de VS?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Pascal »

Zo even rap gevonden maar wel van 2021. Maak ook de kanttekening dat wanneer er geopereerd moet worden er hoogstwaarschijnlijk verblijfsdagen in het ziekenhuis bijkomen.

Oververzekerd ben je meestal wanneer je niks tegenkomt maar als het misgaat zal je misschien blij zijn dat je op voorhand enkele euro’s meer hebt uitgegeven.

Ik maak op dat je uit Vlaanderen komt. Kijk anders eens bij protections, is onderdeel van Touring en biedt zowel een jaarpolis aan als een tijdelijke. En dit met onbeperkte medische kosten.
Bijlagen
32DD9838-64E6-4C24-A99E-1E8C2FFF2544.jpeg
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Coyote »

Ik heb ook het idee dat je uit België komt. Dan zal het vast anders geregeld zijn dan bij ons in Nederland. Wel van belang om even te vermelden.

In Nederland ben je er bijv. in principe gewoon voor verzekerd via je zorgverzekering. Echter, is het advies wel om medische kosten op te nemen in je reisverzekering omdat je dan verzekerd bent voor de extra medische kosten die je NL zorgverzekering niet dekt. Denk aan een behandeling die veel duurder is dan in Nederland.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Frasi »

Ik (Nederlander) heb een doorlopende reis- & annuleringsverzekering.
Deze geeft wereldwijde dekking inclusief medische kosten (werkelijke kosten).
Dus alle kosten hoger dan wat mijn NL zorgverzekering vergoed, worden door deze reisverzekering betaald.
Kosten: €100/ jaar.
Klein bedrag voor de zekerheid die het bied; niet alleen voor de grote reizen, maar ook alle dagtripjes en weekendjes weg zijn gedekt (zonder omkijken want doorlopend).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Corv »

georg schreef:
26 feb 2023, 08:40
Je kunt je laten oververzekerden als je voldoende angstig bent.
Ik werp maar iets op om concreet te zijn; een gebroken been, de meest voorkomende kwetsuur op reis...
Je gaat hier uit van een 'simpel' ongeval. Een voorbeeld van een ongeval wat ik op een haar na zelf meemaakte. Rijdend op de I40 met een C28 Rv. Paar km voor de afslag naar Petrified Forrest NP. Uit tegenovergestelde richting zie ik een truck met tanker oplegger van de weg raken de middenberm in. Ter hoogte van dat we elkaar passeren wordt ie gelanceerd onze weghelft op. Ik zie na stoppen een stuk verderop dat de complete combinatie overdwars op de weg terecht is gekomen, en na ons kwamen ook geen auto's meer langs. Op een paar seconden na zou ik er vol ingeklapt zijn. Verschillende engeltjes op de schouders gehad.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Reny »

Frasi schreef:
26 feb 2023, 10:54
Ik (Nederlander) heb een doorlopende reis- & annuleringsverzekering.
Dus alle kosten hoger dan wat mijn NL zorgverzekering vergoed, worden door deze reisverzekering betaald.
Kun je svp aangeven bij welke verzekeringsmaatschappij je deze verzekering hebt genomen?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Frasi »

@Reny Ik heb mijn reisverzekering bij SNS.
Na vergelijken en afsluiten bij Independer.
https://www.independer.nl/reisverzekering/intro.aspx
image.png
€6,82 / maand (1 persoon)
€14,20 / maand (gezin, 2 kinderen)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Reny »

@Frasi
Thanks voor de snelle reactie !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
grouch
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 feb 2022, 10:13

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door grouch »

georg schreef:
25 feb 2023, 08:58
We trekken op eigen kracht rond in het westen van de VS.
We hebben reeds een verzekering (een formule BA auto met reisverzekering KBC-VAB), maar deze geeft een dekking voor medische kosten van maximaal 250.000 €.
Het is nu onze vraag of de dekking van 250.000 € zal volstaan voor puur medische interventies (dus geen repatriëringen) indien we tijdens de reis in de problemen komen?
Ik heb in de VS een blindedarmontsteking gehad. Een korte kijkoperatie zonder complicaties kost in Nederland ongeveer 6k, in de VS 60k. Door een itemized bill op te vragen heb ik er 12k af kunnen pingelen.
Een vriend mij heeft een ernstig auto-ongeluk gehad. Hij heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna een paar weken niet vliegen dus repatriëren was er niet bij. Zijn behandeling kostte meer dan 100k. Hij zat alleen in de auto maar anders ben je snel door de 250k heen.
georg
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2023, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door georg »

Aan iedereen hier, mega-bedankt voor de nuttige info en concreet cijfermateriaal! :thumbup:
Ik ga hiermee aan de slag!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Almere vak V »

Het verhaal rondom verzekeren is heel simpel. Als je niks krijgt of niks mankeert is elke euro/dollar die je betaald hebt er eentje te veel. Als je wel iets krijgt of gaat mankeren dan dank je God op je blote knietjes dat je hier niet zelf voor op hoeft te draaien.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Bennogr »

Voorbeeldje van een paar jaar geleden. Kreeg gezondheidsproblemen in Flodia. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Bekeken en daarna diezelfde avond weer 'vrijgelaten.' Rekening: $45.000! Omdat ik toen al zo oud was dat ik Medicare had, hoefde ik 'maar' $1200 te betalen. Daarom: altijd verzekeren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Verzekering medische kosten

Bericht door Big Al »

Een paar jaar geleden ontmoette ik de Financieel Directeur van een vrij groot ziekenhuis.

Hij gaf aan dat de vergoeding die ze via Medicare/Medicaid krijgen zo laag is (<20% van de rekening) dat ze de rekeningen wel moesten opschroeven om te garanderen dat ze op zijn minst de kostprijs zouden krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer