Revolut debit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Revolut debit card

Bericht door Dahlia »

Hallo iedereen,

Ik wil mijn bankrekening in Nl. opzeggen, omdat de maandelijkse kosten belachelijk hoog zijn, en overstappen op een andere bank mag niet meer, als je in het buitenland woont.

Ik heb een Revolut debit card besteld, maar voor ik hem activeer, een paar vragen:

1)Is deze kaart goed in Nl te gebruiken? Ik meen dat er Ideal op staat, maar niet Maestro? Kan ik deze kaart/Ideal gebruiken om dingen in Nl te bestellen, bijv boeken bij bol.com, of het Volkskrant abonnement te betalen? Ik meen gelezen te hebben dat je bij Albert Heijn alleen met Maestro kan betalen, maar dan neem ik wel contant op.

2) Kan ik deze kaart goed in de rest van Europa gebruiken?

3) Weet iemand ook hoe ik de Nl Euro's van mijn bankrekening op die Revolut kaart kan zetten??

Bvd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut debit card

Bericht door Galapogos »

Bij Revolut kun je kiezen uit verschillende kaarttypes, zoals VISA, MasterCard en Maestro. Maar volgens mij kun je Maestro alleen kiezen als je in Nederland woont.

Als je kiest voor VISA of MasterCard dan kun je daarmee betalen op plekken waar ze VISA of MasterCard accepteren. Dat is op heel veel plekken in Nederland en de rest van Europa, maar niet overal. In veel AH-vestigingen bijvoorbeeld niet inderdaad. Of dat moet onlangs veranderd zijn.

Voor internetbetalingen is je Revolut-account prima bruikbaar. Je kunt uiteraard creditcardbetalingen doen, en ook iDeal-betalingen. Daarnaast krijg je een eigen IBAN-nummer waarmee je reguliere bankoverboekingen kunt doen. Als het goed is (geen ervaring) kun je ook gewoon incasso’s op basis van je IBAN-nummer laten doen, zoals gebruikelijk bij veel abonnementen in Nederland.

Dat beantwoordt ook meteen je derde vraag. Je kunt geld op je Revolut-account zetten door het over te maken vanaf je huidige bankrekening naar het IBAN-nummer dat behoort bij je Revolut-account. Je kunt ook geld op je Revolut-account met behulp van een creditcard, maar ik heb ergens gelezen dat ze daarmee gaan stoppen.
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Re: Revolut debit card

Bericht door Dahlia »

@Galapogos

Dank je wel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer