Lockdown herfst/winter 2022

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door ValerieLe »

Wat zijn jullie verwachtingen wat er zal gaan gebeuren dit najaar zowel in Nederland als in Amerika en of jullie denken dat alle reizen door kunnen blijven gaan ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door mtl »

Ik ga me daar absoluut geen zorgen over maken. Mijn planningen lopen op volle toeren. :thumbup:
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door ValerieLe »

@mtl begrijpelijk! Mijne ook!(:
Ik ga er van uit dat u dan ook niet verwacht dat er weer zulke strenge Corona regels komen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door mtl »

Hopelijk niet.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door goldenhills »

De CDC lijkt de hoop te hebben opgegeven dat strenge regels gaan helpen (even terzijde of dat terecht of onterecht is). Een lockdown lijkt me daarom erg onwaarschijnlijk, of er moet een geheel nieuwe ernstige variant de kop op steken. Maar daar kun je je leven niet op instellen.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door ValerieLe »

@goldenhills mee eens, en je verwachtingen voor Nederland? We moeten natuurlijk ook wel Nederland nog uit mogen🤣🤣
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door AnnInBC »

Ik denk niet dat ze die strenge regels van het begin van Covid gaan terug brengen en denk dat reizen gewoon zal blijven doorgaan. Dat mondkapjes weer verplicht worden zou me niet verbazen, maar ik denk niet dat men de grenzen weer gaat sluiten. Vorig jaar in het najaar/winter was er ook een nieuwe golf van Covid en toen is ook alles open gebleven, enkel regels in verband met mondkapjes en verplichte vaccinaties waren toen vooral gebruikelijk.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Harry »

Hooguit nog weer het mondkapje invoeren, alhoewel ik eerder denk dat het bv. een advies zal zijn voor de kwetsbare mensen en niet meer een verplichting voor iedereen. Verder denk ik dat de vaccinatie plicht voor reizen naar de VS voorlopig niet zal vervallen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Pete.Z »

Binnen Europa verwacht ik weinig problemen, maar bij een nieuwe uitbraak hier of in Amerika zou het me niks verbazen als ze de grenzen weer sluiten. America first en zo.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk niet dat er nog een draagvlak mijn mondmaskers in mei 2021 de vuilbak in gekieperd (NJ afschaffing van verplichting) en ik draag ze NIET meer tenzij als het moet en dan zeker niet meer over mijn neus. punt.is voor mondkapjes en reisbeperkingen in de US
Biden zijn populariteit is al niet te best ;-)

Canada heeft wel zijn regels verstrengd en blijkbaar nu ook weer random testen bij de grens overgaan per car. Dat was eerder afgeschaft maar dan weer ingevoerd? Maar misschien komt dat meer door politics en $$$ (contracten met test companies? nog te veel tests in stock liggen?).
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door dutch_in_seattle »

Gisteren (30 augustus) toevallig nog vanuit Blaine, WA de Canadese grens overgestoken voor een afspraak op het Nederlandse consulaat in Vancouver om de paspoorten van mijn dochters te verlengen. Ik had me van tevoren keurig geregistreerd via de ArriveCAN-website, zoals je nu blijkbaar moet doen, en ook een bevestiging met code geprint, maar er werd bij de grensovergang helemaal niet naar gevraagd.
Er lopen nu blijkbaar wat rechtzaken in Canada tegen dat hele ArriveCAN-gebeuren. Ben benieuwd of dat nog lang blijft bestaan.

Er werd niet eens gekeken naar onze Nexus-kaarten. Ze wuifden ons gewoon door. We waren binnen 30 seconden de grens over. En ook op de terugweg trouwens. Ideaal, die Nexus-kaarten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er weer een lockdown zal komen. Daar is gewoon geen maatschappelijk draagvlak voor, zoals dat heet. Bovendien zijn vaccins nu breed beschikbaar en zijn er in november midterm-verkiezingen, dus ze gaan echt geen lockdown meer instellen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Tipsy_1 »

@dutch_in_seattle ik heb onze arrive can ook nog nooit moeten laten zien aan de grens maar ik denk wel dat ze dat automatisch zien op basis van je paspoort? Denk je dat ze daar echt totaal niet naar kijken? Wij gaan vrijdag de grens nog eens over, ik ben echt benieuwd ivm dat at random testen. Ik hoop dat ik hem niet krijg want dan moet ik meteen op zoek naar een vuilbak :roll: . Dom systeem.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door AnnInBC »

dutch_in_seattle schreef:
31 aug 2022, 21:04
Gisteren (30 augustus) toevallig nog vanuit Blaine, WA de Canadese grens overgestoken voor een afspraak op het Nederlandse consulaat in Vancouver om de paspoorten van mijn dochters te verlengen. Ik had me van tevoren keurig geregistreerd via de ArriveCAN-website, zoals je nu blijkbaar moet doen, en ook een bevestiging met code geprint, maar er werd bij de grensovergang helemaal niet naar gevraagd.
Er lopen nu blijkbaar wat rechtzaken in Canada tegen dat hele ArriveCAN-gebeuren. Ben benieuwd of dat nog lang blijft bestaan.

Er werd niet eens gekeken naar onze Nexus-kaarten. Ze wuifden ons gewoon door. We waren binnen 30 seconden de grens over. En ook op de terugweg trouwens. Ideaal, die Nexus-kaarten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er weer een lockdown zal komen. Daar is gewoon geen maatschappelijk draagvlak voor, zoals dat heet. Bovendien zijn vaccins nu breed beschikbaar en zijn er in november midterm-verkiezingen, dus ze gaan echt geen lockdown meer instellen.
Zelfde ervaring met de Nexus kaarten voor ons, zo handig en nooit lange wachtrijen. Ik heb de Nexus kaarten gebruikt om ons te registreren in de ArriveCan app, dus denk wel als je die kaartje bij de grens flashed dat ze die info dan wel op hun schermpje te zien krijgen. Wij hebben die info ook nog nooit moeten laten zien.

@Tipsy_1 kies misschien voor een rustigere/kleinere grensovergang als dat mogelijk is, daar zijn ze meestal wat minder streng en geven ze misschien ook minder testen uit?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Tipsy_1 »

ja we gaan de grens over bij een rustige overgang, die onder Montreal (de 15?)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Marcopstal »

Net nog mijn glazen bol even opgepoetst, helaas blijft de toekomstvoorspelling duister.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Nathalie21 »

Als we toch eens in de toekomst konden kijken, zelf erg benieuwd wanneer de regels weer versoepelen en reizigers met 1 of geen vaccinatie ook weer welkom zijn nu duidelijk is dat vaccinaties herhaald moeten worden en je nog steeds welkom bent met je 2 vaccinaties van vorig jaar.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Xkim01 »

als Nederland zijnde gaat alles weer in lockdown maar het CDC zou het niet zo snel meer doen denk ik
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door dutch_in_seattle »

Tipsy_1 schreef:
31 aug 2022, 22:54
@dutch_in_seattle ik heb onze arrive can ook nog nooit moeten laten zien aan de grens maar ik denk wel dat ze dat automatisch zien op basis van je paspoort?
Het rare was dat er helemaal niet naar onze Nexus-kaarten of paspoorten werd gekeken, laat staan naar onze ArriveCAN-code. Ik had onze Nexus-kaarten in mijn hand om ze aan te reiken, met de paspoorten naast me op de voorstoel, maar ze nam ze niet eens aan en wuifde ons gelijk door. Ik meen dat wij bij het aanvragen van de Nexus-kaarten de nummerplaat van onze auto ook hebben moeten opgeven (maar ik weet dat niet helemaal zeker meer), dus misschien had ze op basis daarvan alle benodigde informatie al op haar scherm.
Hoe dan ook, zeer prettig dat het (beide kanten!) nog geen minuut duurde om de grens over te steken.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door Elendan »

ik maak me ongerustere over de $-€ koers dan lockdowns :lol:
Ik denk dat er totaal geen draagvlak meer is, zowel hier als in de VS.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Lockdown herfst/winter 2022

Bericht door GoBucks »

Een lockdown? Waarvoor? Vaccinaties werken vooralsnog goed. Ik voel me totaal niet onveilig om wat dan ook te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer