Ongevaccineerd Amerika in

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gesloten
dewilde
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:02

Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door dewilde »

Mijn ouders willen me graag weer eens in California bezoeken alleen is mijn moeder niet gevaccineerd. Iemand ervaring met Amerika inkomen zonder vaccinatie?

Zit zelf te denken om ze naar Tijuana te laten vliegen en dan daar de grens over te lopen. Ik ken iemand in TJ die zegt dat ze niet checken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door Marcopstal »

Je zoekt dus tips om de wet te omzeilen....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door mtl »

Die ouders moeten doen wat ze zelf het beste vinden. Het zijn volwassen mensen toch? Maar zo te zien heeft topicstarter de oplossing al.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door Harry »

Is het niet simpeler om je ouders hier in Nederland te bezoeken, dan hoef je geen constructies te bedenken die wel eens voor een hoop problemen kunnen zorgen.
Laatst gewijzigd door Harry op 21 jul 2022, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door IngridUSA »

Of ze laat zich vaccineren of ontmoet elkaar in Mexico of elders. Ik kan me niet voorstellen dat ze zelf graag de grens over wil wandelen. Maar als ze niet onder een uitzondering valt houdt het gewoon op. Mogelijkheden genoeg die het gewenste resultaat opleveren zou ik denken (= elkaar weer zien).
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door ADE01 »

Misschien dat ze locals niet controleren maar Nederlanders die niet via de US vliegen en vervolgens de grens overlopen met baggage is geen normale situatie en zal alle alarmbellen af doen gaan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door roelb »

Er is voor Amerikanen ook helemaal geen verplichting, net als in Europa staat de wetgeving het (gelukkig) niet toe om je eigen onderdanen te weigeren aan de grens op dit soort arbitraire gronden.

Aan buitenlanders mag echter elke willekeurige eis worden opgelegd, inclusief deze. Of het gecontroleerd wordt aan de grens: geen idee. Vast niet, de CBP officers hebben wel betere dingen te doen. Maar met 1xjansen mogen ze ook gewoon per vliegtuig binnen, wel minimaal 14 dagen vooraf regelen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door Nagini »

Als er een medische reden is waarom je moeder niet gevaccineerd is, kan haar arts een ondertekende verklaring meenemen en kan ze daarmee vliegen.
Zoals al aangegeven is het ook mogelijk om te vaccineren als dat niet het geval is, tot 14 dagen van te voren.
De controle is volgens mij overal lax, maar je zult maar net iemand treffen die je bewijs wel wil zien. Toen ik recent van AMS naar Chicago vloog ben ik verder niet gecontroleerd, niet door de vliegtuigmaatschappij en niet bij immigratie/douane (ben verder wel volledig gevacineerd). Maar het is nog steeds de wet dat buitenlandse bezoekers gevaccineerd moeten zijn, dus als het wel gecontroleerd wordt dan zal de trip daar ophouden.

Wat ik wel wil zeggen is als je moeder niet gevaccineerd wil worden bijvoorbeeld omdat ze zich zorgen maakt over haar gezondheid (anders dan de uitzonderingen), er op dit moment vrijwel geen maatregelen meer zijn om de verspreiding van COVID tegen te gaan op vliegvelden. Niemand draagt mondkapjes, testen is niet verplicht, en er wordt volop gehoest en geproest. Het oplopen van COVID is zeker een risico op drukke post-COVID vliegvelden.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door Hockey »

dewilde schreef:
21 jul 2022, 06:03
Zit zelf te denken om ze naar Tijuana te laten vliegen en dan daar de grens over te lopen.
Heb je ook al nagedacht wat ze dan als antwoord moeten geven waarom ze niet gewoon direct naar de VS vliegen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door Dutchess »

dewilde schreef:
21 jul 2022, 06:03
Zit zelf te denken om ze naar Tijuana te laten vliegen en dan daar de grens over te lopen. Ik ken iemand in TJ die zegt dat ze niet checken.
Officieel moet je ook gevaccineerd zijn als je via landgrenzen binnenkomt. Je kan natuurlijk boffen als ze niet controleren, maar even goed kan je het treffen dat ze wel controleren. En dan?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
dewilde
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:02

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door dewilde »

Hockey schreef:
21 jul 2022, 20:22
dewilde schreef:
21 jul 2022, 06:03
Zit zelf te denken om ze naar Tijuana te laten vliegen en dan daar de grens over te lopen.
Heb je ook al nagedacht wat ze dan als antwoord moeten geven waarom ze niet gewoon direct naar de VS vliegen?
Ik zal zelf ook naar Mexico City vliegen en met ze mee reizen. Het is een stuk goedkoper van MEX naar TIJ dan van MEX naar SAN dus dat zal niet zo ongewoon zijn daar. Ze hebben bovendien een oude kennis in Tecate waar we nog langs kunnen.
dewilde
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:02

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door dewilde »

Dutchess schreef:
21 jul 2022, 22:32
dewilde schreef:
21 jul 2022, 06:03
Zit zelf te denken om ze naar Tijuana te laten vliegen en dan daar de grens over te lopen. Ik ken iemand in TJ die zegt dat ze niet checken.
Officieel moet je ook gevaccineerd zijn als je via landgrenzen binnenkomt. Je kan natuurlijk boffen als ze niet controleren, maar even goed kan je het treffen dat ze wel controleren. En dan?
Mijn vader heeft er wel een en ik ben goed in PDF editor. Bovendien zijn ze 80 en 74 dus zullen ze er geen vraagtekens bij zetten denk.
dewilde
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:02

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door dewilde »

Nagini schreef:
21 jul 2022, 17:57
Wat ik wel wil zeggen is als je moeder niet gevaccineerd wil worden bijvoorbeeld omdat ze zich zorgen maakt over haar gezondheid (anders dan de uitzonderingen), er op dit moment vrijwel geen maatregelen meer zijn om de verspreiding van COVID tegen te gaan op vliegvelden. Niemand draagt mondkapjes, testen is niet verplicht, en er wordt volop gehoest en geproest. Het oplopen van COVID is zeker een risico op drukke post-COVID vliegvelden.
Bedankt voor de bezorgdheid. Ik heb minstens 10 binnenlandse vluchten gehad nadat de mask mandate afgelopen was en heb nergens last van gehad.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ongevaccineerd Amerika in

Bericht door hemmie »

Voogens mij gaat deze post nogal tegen de forumregels in.
6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Terug in Texas!
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer