(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Hier staat dat een positief saldo bij Amex niet mogelijk is:
https://www.creditcardvergelijking.nl/b ... reditcard/
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

hier staat van wel
https://cardmapr.nl/kennisbank/american ... -naar-amex

ik zou zeggen probeer het met een paar euro (ik heb hem nog niet binnen dus kan het niet proberen)
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Zojuist nogmaals gebeld met American Express aangezien degene waarvan ik de referral link heb gekregen 20.000 miles heeft gekregen ipv de 40.000 miles die mijn dinsdag telefonisch werden beloofd.

Uiteindelijk komt het erop neer dat zij mij niet de 40.000miles kunnen geven en het nooit beloofd had mogen worden. Heel vaag verhaal en in tegenstelling tot dinsdag een slechte communicatie.

@kwarktaart Hoeveel bonusmiles zijn er bij jou toegediend?
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Astatic »

kwarktaart schreef:
11 mar 2022, 15:29
Hier staat dat een positief saldo bij Amex niet mogelijk is:
https://www.creditcardvergelijking.nl/b ... reditcard/
Ik heb het al verschillende keren gedaan, dus zou gewoon mogelijk moeten zijn.
Ik deed het in de tijd dat ik nog lage limieten had.
Maar als je niet zeker bent kun je ze bellen voor de zekerheid :thumbup:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

@seyst ik heb de bonusmiles nog niet binnen… mij werd dus verteld dat ik eerst €3000 moet spenderen in de eerste drie maanden en ik dan daarna de bonusmiles ontvang…
Heb jij de bonusmiles wel al binnen?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

@kwarktaart Ik heb zelf de bonus miles nog niet binnen. Ik moet voor de Gold Card eerst 1.500 euro besteden. Degene waarvan ik de uitnodigingslink heb gekregen heeft de Flying Blue miles direct gekregen nadat ik de card vandaag heb geactiveerd. Bij hem waren dit 20.000 miles ipv de 40.000 miles die zij mij gegarandeerd hadden.

Als het goed is moet bij degene degene die jou heeft uitgenodigd voor de Flying Blue Card de miles zijn bijgeschreven op zijn account.
TorpidPenguin
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2022, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door TorpidPenguin »

Mag ik jullie expertise gebruiken voor een gerelateerd vraagje? Ik ga op 1 april richting de VS voor een maand, en wil daar een auto huren. Mooie aanbieding gevonden, maar zonder verzekering. Dus zit ik aan de Amex Platinum te denken. Nu kan ik die aanvraag wel doen, maar ik kan nergens vinden wat de doorlooptijd ongeveer is voor ik die creditcard in huis heb en er dus de auto mee kan gaan betalen. Weet iemand dat? Heeft dat nu überhaupt nog zin, of doen ze er sowieso 3-4 weken over voor ik die kaart in huis heb, en heb ik er dus helemaal geen klap meer aan?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

@TorpidPenguin

Ik heb mijn American Express Gold Card afgelopen maandag aangevraagd en gisteren via de post ontvangen en geactiveerd. Volgens mij had @kwarktaart zijn Amex kaart afgelopen zondag aangevraagd en donderdag binnen gekregen. Bij ons is de kaart dus aardig snel binnengekomen.
TorpidPenguin
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2022, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door TorpidPenguin »

Seyst schreef:
12 mar 2022, 13:12
@TorpidPenguin

Ik heb mijn American Express Gold Card afgelopen maandag aangevraagd en gisteren via de post ontvangen en geactiveerd. Volgens mij had @kwarktaart zijn Amex kaart afgelopen zondag aangevraagd en donderdag binnen gekregen. Bij ons is de kaart dus aardig snel binnengekomen.
Ah thanks, dat is hoopvol. Krijg je eerder al het kaartnummer in je mail o.i.d. zodat je je reserveringen er al op om kunt zetten, of kan dat allemaal pas wanneer je de kaart hebt?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

@TorpidPenguin

Ik kon mijn kaartnummer pas zien op het moment dat ik heb fysiek binnen heb gekregen. Wat je wel kan doen is ongeveer twee dagen nadat je kaart hebt aangevraagd bellen naar Amex en vragen hoever het staat met jouw aanvraag. Ik heb dit afgelopen woensdag gedaan en zij konden mij toen al vertellen dat mijn kaart was goedgekeurd. Dan weet je in ieder geval een beetje wanneer je je kaart kan verwachten :)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Pepito »

@TorpidPenguin Volgens mij kan dat pas als je de kaart hebt. Je kan al wel vast CDP 633306 Gebruiken bij je boeking. Verder heb je een DM die je aanvraag misschien nog interessanter maakt.
En bij afhalen kan je dan gewoon de Amex kaart laten zien.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Ik had de platinum inderdaad erg snel binnen na aanvraag, zondag aangevraagd en donderdag al ontvangen.
Let wel op wat ik eerder hier heb genoemd over geen grote uitgaven kunnen doen als je je cc net binnen hebt… ik vraag me dus af of je autohuur er direct opgezet kan worden.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Brigit »

Ik heb het draadje doorgelezen en mocht iemand een referral willen dan kan dan (even een berichtje sturen) maar ik heb toch ook een vraag:
Wij hebben al heel lang een amex flying blue gold card en wil o.a. omdat flying blue platinum (en dan dus voor 2) in beeld komt bij mijn man upgraden naar de flying blue platinum card. Als ik op de website op upgraden klik kost de platinum kaart de reguliere 600 euro per jaar en zijn er 20.000 bonus miles. Als we dit via een referral van iemand anders doen of bellen is het dan gebruikelijk dat er een beter aanbod volgt of zijn de goede deals enkel voor nieuwe klanten?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Hi @Brigit

Ik heb een via een privé-bericht een uitnodiging link gestuurd. Wat ik heb begrepen is dat de extra bonus alleen geldt voor nieuwe kaarthouders die niet in de afgelopen 12 maanden een kaart in bezit hebben gehad. Maar je kan het altijd proberen om hem via de gestuurde link aan te vragen. En misschien hebben we geluk en krijgen we toch een bonus :)
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door roverdijk »

hallo,

heeft iemand een link voor de Platinum metal card, wil graag gebruik maken van Privium plus. Graag ASAP, ga vandaag de kaart aanvragen.
Wil de kaart graag nog ontvangen voor vertrek volgende trip, volgende week zaterdag.

Alvast bedankt :thumbup:
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Pepito »

Je hebt een pb, veel plezier er mee!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Ik heb zondag een betaling van 1000 euro gedaan naar Amex ovv mijn kaartnummer. Staat nog niet op mijn kaart als positief saldo…
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Kreeg vannacht een mail dat de 1000 euro is ontvangen door Amex. Wat dan wel jammer is, is dat het niet zichtbaar is in mijn rekeningoverzicht en ook niet direct verwerkt is als mindering op mijn openstaande saldo.. dat maakt het er niet overzichtelijker op..
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Als ik het goed begrijp heb je enkel een mail ontvangen met de bevestiging dat er € 1.000,- is ontvangen, maar dit niet in jouw app te zien is in jouw rekenoverzicht? Dat je de € 1.000,- mindering wilt zien in je app lijkt me wel essentieel...Heb je al geprobeerd contact op te nemen met Amex?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Ik wacht het deze dag nog even af en hoop dat t in de loop van de dag alsnog in mijn rekeningoverzicht te zien is… anders ga ik ze inderdaad bellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer