@jeppiepruts Ik weet wel dat je na een jaar lidmaatschap (niet eerder) Amex kunt bellen (onder het mom dat je eraan zit te denken om de kaart op te zeggen) en dan kunnen ze je een aanbod doen van een X aantal Miles om je te behouden al klant. Dit bedrag in Miles is afhankelijk van je spend. Hoe meer je besteedt, des te hoger dat aantal. Ik weet dat dit geldt voor zowel de platinum als de gold, maar met silver heb ik geen ervaring.
Verlenging dmv een referral kan niet. Je zou wel, als je vriendin haar kaart niet veel gebruikt, haar een kaart laten aanvragen met jouw referral link. Ze moet dan wel eerst haar huidige kaart opzeggen. Mijn tip zou zijn om dan even te wachten tot er een goede aanbieding komt qua referral bonus Miles en haar dan de kaart laten aanvragen. Jij krijgt dan die bonus Miles na goedkeuring van haar kaart. Op dit manier spaar je veel sneller Miles.
@Emmlat Je Nederlands is goed te begrijpen.
Je kunt niet door middel van een referral je eigen kaart upgraden. Je kunt alleen door middel van een referral link een nieuwe kaart aanvragen en/of iemand uitnodigen om met jouw referral link een nieuwe kaart aan te vragen.
Je zou je eigen kaart kunnen upgraden. Af en toe komen er mooie aanbiedingen voorbij dat je een hoog aantal Miles krijgt bij het upgraden van je kaart. Ik zou dan zo’n goede aanbieding afwachten.
Wat betreft de XP. Je krijgt die XP vrij snel en niet pas na 1 jaar. Ik weet uit mijn hoofd niet precies hoe lang het duurde, maar ik meen me te herinneren dat ik die XP vrijwel direct had. Dus pak hem beet binnen een paar weken.