(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Brigit »

Bij mij ook de flying blue amex. Ironisch genoeg worden de miles van de partnerkaart wel maandelijks netjes overgeschreven.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
framboos1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door framboos1990 »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn laatste bijschrijving op flying blue is van 6 april en daarna niets meer. Heb nu ondertussend 40K aan punten op mijn Amex staan en wil die gebruiken om een vlucht te boeken. Gebeld met Amex en ze geven aan dat het een bekend probleem is en dat ik nu word toegevoed aan de lijst met mensen waarvoor het opgelost moet worden. Want zonder te bellen weten ze schijnbaar niet eens dat er een probleem is.

Bij mij aan de lijn hadden ze het ook over een compensatie, maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan want wilde een vlucht gaan boeken met mijn punten dus dat wordt een duur grapje. Want ga er vanuit dat de compensatie alleen maar extra punten gaat zijn en geen financiele vergoeding.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ribruijn »

En om precies te zijn geldt het probleem alleen voor die mensen die bonusmiles in hun account hebben staan, die dus bijvoorbeeld via referrals extra miles hebben gekregen. Ook ik heb nu in de afgelopen 3 maanden al 9 keer gebeld, waarvan ik zeker 4 keer een week later met een update zou worden teruggebeld. Is uiteraard niet gebeurd, Amex belt blijkbaar nooit terug. Is een beetje jammer allemaal want ik heb dus bijna 160.000 miles bij Amex staan. Afwachten dus maar…..
Larshar
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Larshar »

Heeft iemand een referral link voor een Amex Gold card voor me? Neem aan dat er nog wel een goede deal is met extra punten?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Larshar schreef:
05 jul 2022, 19:56
Heeft iemand een referral link voor een Amex Gold card voor me? Neem aan dat er nog wel een goede deal is met extra punten?
Hi Larshar, ik heb je een link gestuurd via Privé bericht!
Larshar
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Larshar »

Dankjewel Seyst! Maar we zijn eigenlijk op zoek naar de 'reguliere' AMEX gold card in plaats van de FB Gold. Dat lijkt niet te kunnen via deze link.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Oh vandaar, @Larshar heb je nu een nieuwe link gestuurd voor de normale kaart :)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Zijn jullie fb miles bijgescheven deze maand? Ik logde net in en zag dat ze nog niet zijn bijgeschreven deze maand, terwijl ze altijd de zesde van de maand worden bijgeschreven.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

@kwarktaart ; ik had ze nu voor de eerste keer sinds maart bij de maandafsluiting..
Het is een aanhoudend Nederlands probleem.
Ze moeten handmatig achterhalen wie het betreft en dan corrigeren.
Bellen , bellen, bellen ,,,
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ruut
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2022, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Ruut »

Reis je veel met KLM en zou je graag status hebben, bijvoorbeeld Flying Blue Silver, Gold of Platinum, dan kun je kiezen voor de Amex FB card.
Je krijgt dan respectievelijk 15, 30 of 60 XP waardoor je sneller status bereikt.

Zelf ben ik Flying Blue platinum. Dit heb ik bereikt door via een referral op insideflyer.nl eerst een FB silver card aan te vragen. Die was gratis en heb ik later ge-upgrade naar een FB gold card, 15 + 30 XP's. Zo bereikte ik FB Silver niveau.
Via wat handige boekingen, ook een tip op Insideflyer bereikte ik snel FB gold en even erna FB platinum. Dat kwam ook door de coronatijd waarin KLM/AF dubbele XP's gaf.

Goed, FB Platinum behaald en dan krijg je leuke extra's bij KLM/AF. Eerste koffer ruimbagage gratis en Economy comfort stoelen ook gratis. Daarnaast Sky Rpiority en Sky team loungetoegang +1. Daarnaast kun je je FB platinum niveau delen met iemand die je aardig vind.
Wat ik altijd wel bijzonder vond ik dat de Amex FB kaarten geen loungetoegang geven. Men gaat er dus vanuit dat je via de kaart Sky Team elite+ bent en op die manier toegang hebt tot de Sky Team lounges.

Met de reguliere Amex gold krijg je 2x per jaar via Sky Priority loungetoegang. Daarnaast heb je net als bij de FB gold card diverse verzekeringen, maar geen autohuur verzekering. Dat krijg je pas bij aanschaf van de Amex platinum card. Zelf heb ik naast m'n FB Amex een tijdje de reguliere Amex gold card gehad. Puur vanwege loungetoegang en het hoteltegoed.

Wat ik iedereen aanraad is vanaf Gold een Amex aan te vragen via een referral. Dan heb je vaak de beste korting en de meeste miles, maar ook dat is afhankelijk van eventuele acties die lopen.

Zelf heb ik nu een FB Amex gold, gratis via een referral en een reguliere Amex Platinum via een actie van Amex waarbij je 75K punten kreeg.
Echt een groot voordeel van de reguliere Amex platinum is Privium, de snelle grenspassage en security op Schiphol. Daarnaast, stel je niet teveel voor over de KLM/AF lounges. De lounges van Privium zijn echt een verademing ivm met de KLM kantines.

Heb je nog vragen over de verschillende Amex-kaarten laat het mij gerust weten. Inmiddels ben ik een Amex deskundige geworden ;)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Ik heb een Amex FB platinum card, maar heb maar status silver bij de KLM. Heel graag zou ik de KLM status hoger hebben. We vliegen in de zomer naar SFO, dus dat levert wel weer wat XP op, maar heel hard vind ik het niet gaan…
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Wat jammer dat je nu pas meld dat je wel een "Gold " status zou willen hebben @kwarktaart .
Anders hadden we het de afgelopen maanden over een XP Hunt kunnen hebben.
Van december tm juni gaf AirFrance KLM 50 % bonus .
Een vluchtje ams-cdg-ber-ams bijv leverde in economy 24 XP op....
Die hebben mij geholpen van silver tot gold te komen ( de 20e july mijn laatste 5 nodige xp 's)

Wat nu ?
Een extra Amex Card ?
De Silver kost je 75 Euro en levert je 15 XP op
Goede doelen kosten je 2000 miles voor een XP .....
Een retourtje :Parijs is nog steeds 10 XP .
En mijn multi city van hierboven nog steeds 15 XP
Haal je het niet ?
Als silver heb je in ieder geval het voordeel van zone 3 boarden.
En als bagage een item voor je is levert de silver ook een extraaje op ....

Zeg @Ruut ....zelfbenoemd deskundige....
een Flying Blue Gold status geeft je gratis toegang tot meer dan 750 Skyteam lounges over de hele wereld....
https://www.skyteam.com/en/lounges
Het concern wat jij kantinebeheer toedicht heet Air France KLM.....
En Amex FB platinum card is door de autoverzekering die er bij zit ook een oplossing voor USA gangers die in hun vakantie een dag of wat met een lokaal gehhurde Jeep de wildernis in willen...
Laatst gewijzigd door bedeve op 09 jul 2022, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

let wel op met de autoverzekering voor een jeep, verzekering is niet geldig op zandwegen
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

@bedeve he, wat ontzettend jammer, ik had geen idee dat ik op een soort XP hunt had kunnen gaan. Waar haal jij de info vandaan om regelmatig te kunnen checken wat wat oplevert en, misschien overbodige vraag, moet je de vlucht ook daadwerkelijk doen of is het boeken van bet ticket voldoende en krijg je de XP ook als je niet komt opdagen?

Tja, goede doelen voor een XP kan ook nog, maar kost me dan wel aardig wat mijlen. Ik kan een extra Amex card aanvragen, de silver voor 75 euro, maar moet ik daar dan ook uitgaven op doen? Vind het wel zo prettig dat allemaal van een Amex cc te doen nl, mijn fb platinum.

Echt zonde, had graag de gold status gehad.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Ik heb in maart die Silver aangevraagd @kwarktaart .
Die 75 Eur is me nooit in rekening gebracht.
Hangt met een punaiise op een sticker, vlaggetjes , armbandjes etc plek bij mijn bureau.
Nieuw forumgenoot Ruut noemde insideflyer.nl al .
Daar zijn tientallen leden die referrals aanbieden ; Ruut acht zijn kansen hier groter.
Insideflyer heeft veel info en andere linken naar info...

Ik heb een paar leuke vlieg zaterdagen gehad .
Heb ontdekt dat zolang je CDG aanvliegt multicitytickets veel goedkoper worden.
En je moet ze boeken vi Air France ; niet via KLM
Opmerkelijke prijsverschillen....
Vliegen van en naar BER wordt ook dik gesubsidieerd
Beetje scrabbelen ; ams-cdg - ber -ams kan heel anders geprijsd zijn dan ams-ber-cdg-ams
Have fun ; op een gegeven moment wordt het beloond ..

En over BER gesproken ; nog zo n " kantine " waar je ook als FB Gold member welkom bent....


https://ber.berlin-airport.de/de/cafes- ... elhof.html


ber.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Een berichtje aan al degenen die FlyingBlue miles hadden die maar niet werden overgeschreven naar FB account....
Bellen en Bellen....
Bij mij kwam het dan et de afrekening van de maand juni voor elkaar ....
Reden voor mij om opnieuw Amex te bellen, boosheid over het gebrek aan communicatie uit te spreken en hen verteld dat je zo niet met klanten om kunt gaan.
Geef daar maar iets voor terug.....
DeAMEX vertegenwoordiger Daniel beloofde mij het erintern over te hebben en mij 14 july daarover te bellen.
Hij hoorde mij smalen lachen en verzekerde mij....
Ben dus niet gebeld.
Had vanochtend 10 000 miles extra in mijn Amex overzicht....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Seyst »

Netjes @bedeve, heb je goed gedaan...

Ik had hetzelfde probleem met de miles die maanden niet zijn overschreven, uiteindelijk 6 juli alles binnen. In juni werd mij wel beloofd dat ik een compensatie kreeg maar niks ontvangen. Afgelopen drie keer gebeld en drie keer andere medewerker gesproken waar mijn compensatie blijft. Iedere medewerker wist me te vertellen dat er geen compensatie regeling is en niemand die hetzelfde probleem ervaart hiervoor compensatie krijgt...Blijkt dus pure willekeur :(
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Toch maar even opnieuw bellen @Seyst ,
De medewerker , dat noemen ze vertegenwoordiger maar dat roept bij mij hele andere sentimenten op, vertelde mij dat zij daar zelf geen enkele zeggenschap over hebben..Daaar moet een manager , leidinggevende of hoe ze dat ook maar noemen iets over zeggen.
Dan bied ik vriendelijk aan om daar even op te wachten....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door roelb »

De hoeveelheid "budget" die ze hebben om jou iets te geven is volgens mij ook afhankelijk van de spend op je kaart. Als je een goede klant bent dan is het altijd makkelijker om iets te krijgen dan iemand die op jaarbasis maar een paar duizend euro uitgeeft, of nog minder.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Robbie&Irene »

Weet iemand hoelang het duurt voordat de Flying bluemiles bijgeschreven worden op je KLM flying blue account. Zag dat gisteren mijn AMEX account op 0 staat, maar mijn 27772 miles nog niet bij de KLM staan? 23 juni werden ze wel vlot bijgeschreven van AMEX naar de KLM.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer