(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
19 feb 2024, 21:36

Lang verhaal kort, wij zijn enorm blij met de verzekering van American Express en alleen daarom kunnen wij de kaart van harte aanbevelen.
Helemaal mee eens !
Ik heb een top reis/annuleringsverzekering verzekering , het verzekeringspasje gebruik ik als betaalmiddel. en met dat gebruik spaar ik ook nog eens FlyingBlue miles en XP ś ...

De verzekeringen....
@dejong89 heeft ervaringen gedeeld.
Ik heb de afgelopen 6 jaar 3 keer gebruik gemaakt van de verzekeringen.
Eerder bij AXA ondergebracht , tegenwoordig bij Chubb.
In termen van communicatie , empathie, transparantie en snelheid van betaling kun je niets beter hebben.

De voorwaarden :

https://www.americanexpress.com/content ... d-card.pdf


https://www.americanexpress.com/content ... oorwaarden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Laredo »

ONYX666 schreef:
19 feb 2024, 22:09
nadeel is dat de verzeekring alleen geldig is als je de reis met de american express betaald hebt toch ?
Dat is juist. Om precies te zijn staat er het volgende in de voorwaarden op pagina 16 bij 4.4.1:

Om gebruik te kunnen maken van deze dekking dient uw vervoer en/of accommodatie betaald/aangekocht te zijn middels:
a) een van uw American Express kaarten, uitgegeven door American Express Europe S.A. in Nederland, met uitzondering
van Corporate Cards.
b) American Express Membership Rewards® punten, of andere travel rewards programma’s onder de voorwaarde dat
eventuele belastingen of toeslagen hierop zijn betaald met gebruikmaking van uw kaart.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door deurenkletser »

Vraagje voor de gebruikers van de Belgische amex kaart.

Momenteel hebben wij een Gold Amex kaart, dit sinds we onze vluchten en hotels geboekt hebben.
Ondertussen al genoten van dining voordeel in Hasselt (leuk meegenomen).

Nu zitten we met de punten, die wou ik graag inwisselen voor een overnachting bij Mariott of Hilton, scheelt ook weer om de kaart terugbetaald te krijgen.

Nu was ik een upgrade aan het overwegen omdat ik dan 75000 punten zou bijkrijgen. Echter zou ik terug willen downgraden naderhand. Is het een probleem als ik nu zou upgraden, de punten zou nemen om achteraf eventueel gebruik te willen maken van de verzekeringen? We hebben namelijk geboekt en betaald met de Amex Gold kaart, maar die zouden we dan niet meer hebben vermits we dan een Platinum hebben.

Weet iemand of dat problemen geeft? Wij hebben geen andere annulatie/reisverzekering, dus we willen graag zeker zijn.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@deurenkletser
Zodra je de kaart opzegt (wat gebeurt als je de kaart upgrade, want je Gold wordt opgezegd en je krijgt een nieuwe Platinum) eindigen alle verzekeringen. Je moet dus de afweging maken of die extra punten het waard zijn om de verzekering te missen. Als je nu namelijk een aparte verzekering neemt, geldt die niet voor de reis die reeds gekocht is.
Zijn je hotels gratis te annuleren? Dan zou je kunnen overwegen ze te annuleren en met de Platinum direct opnieuw te boeken. Maar dan zit je nog steeds met je vlucht.

Edit: lees trouwens ook goed de voorwaarden na. Vaak zit er een minimum spend voorwaarde aan de bonuspunten voor de upgrade vast. In jouw geval €5000 spend voor 31 mei. Anders krijg je die bonuspunten niet.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door deurenkletser »

@redeye

Bedankt voor je snelle reactie. Nee we hebben de annulatieverzekering echt nodig voor het geval er iets zou mislopen, enkele hotels zijn ook betaald zonder annulatie optie (slechts 2, maar toch). Ik dacht dat bij een upgrade de verzekeringen mee verder liepen, niet dus.

Dan gaan we het gewoon zo laten en blijven we bij gold.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

redeye schreef:
24 feb 2024, 11:44
.
Edit: lees trouwens ook goed de voorwaarden na. Vaak zit er een minimum spend voorwaarde aan de bonuspunten voor de upgrade vast. In jouw geval €5000 spend voor 31 mei. Anders krijg je die bonuspunten niet.
Mooi dat je deze opmerking nog even maakt : jammer als mensen door hun enthousiasme dit niet zien...

Je andere opmerking over verzekeringen is niet juist @redeye ; verandering van kaart binnen de AMEX familie heeft geen gevolgen voor de verzekeringen .
Ook niet voor op een "oude "kaart aangegane betalingsverplichtingen zoals hotel reserveringen bijv.
Ook die "oude "kaart uitgaven worden gewoon op de "nieuwe "kaart afgerekend./
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@bedeve Helaas, was het maar zo! Ik ben mijzelf aan het verdiepen in een downgrade en ben het omtrent de verzekeringen gaan uitzoeken. Dat het zo is als beschreven in mijn vorige post, is bevestigd door Amex zowel aan de telefoon als via de chat. Hun uitleg was dat de verzekeringen gebonden zijn aan een kaart. Als je een upgrade of downgrade doet, krijg je een andere kaart met een ander kaartnummer. De verzekering die op de oude kaart zat, geldt dan niet meer.

Ik had graag gezien dat het anders was, aangezien in mijn geval ik ook allerlei uitgaves heb gedaan met de kaart waarop ik de verzekering had willen behouden na een downgrade. Denk hierbij aan aanschaf van producten, hotelovernachtingen etc.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door jeppiepruts »

Mijn vriendin en ik hebben allebei (apart) sinds april vorig jaar een Amex Silver Flying Blue card.
Veel puntjes gekregen als welkom en daarna ook veel puntjes gespaard (lees: veel uitgegeven met de card :D ).
Al leuke miles only tickets van kunnen boeken.
Nu is de vraag: verlengen tegen kosten of niet per april?
Ik wil 'm sowieso tot september houden in verband met aanstaande vakanties en de flinke hoeveelheid miles die mij dat nog oplevert. Dat weegt wel op tegen de 6,25 per maand.
Voor mijn vriendin zijn die uitgaven met de card niet zo hoog. En dan is het wel een vrij dure credit card.
Kan iemand adviseren?
Is er een manier om via een referral te verlengen met punten cadeau? Beter 1 card aanhouden met een gratis card voor de ander (maar dan ook maar 1 van ons tweeën die van miles profiteert)? Andere constructies denkbaar die goedkoper zijn, of nog wat extra puntjes opleveren ofzo? Overstappen op een reguliere green card die het eerste jaar gratis is (al zal dat wel niet mogen als je nu al een amex fb hebt)? Ik denk even hardop :)
Emmlat
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2024, 02:24
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Emmlat »

Mijn NL is niet zo goed dus ik doe me best😎

Afgelopen december kwam ik iemand tegen met een amex. Goede gesprek gehad en 2 weken later heb ik 1 amex kaart thuis ontvangen. Op dit moment ben ik in bezit van een FB Gold en zou ik graag willen upgraden naar FB Platinum. Nu lees ik overal over referal code. Kan ik punten krijgen als ik via een link van iemand upgrade of kan dat allen bij nieuwe aanvraag? Ik heb de afgelopen maanden niet zoveel gedaan met de kaart dus dat welkom Miles heb ik nooit gekregen. nu wil binnenkort gaan reizen en kan de miles goed gebruiken. Ook was ik benieuwd of ik meteen de XP punten krijg of pas na 1 jaar?
Kan iemand mij uitleggen hoe het allemaal werkt en waarom de FB platinum beter is.
Hartelijke bedank.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic:

Ook vliegen met Air Europa levert XP ś op !

Ik had mijn FlyingBlue account gekoppeld aan Air Europa .
Air Europa is Skyteam member dus afhankelijk van je FB status heb je de Sky Priority voordelen.
Wat is netgens aangekondigd heb zien staan , waar ook in de ticketomschrijving geen melding van is zag ik twee dagen na mijn vlucht : XP bijschrijving.
Mijn vluchtje naar Alicante via Madrid leverde 7 XP's op.
een retourtje dus 14 XP.
Nu kun je bij Transavia ook wel XP ś krijgen ; maar niet in de allergoedkoopste ticketclasse.
En ik had mezelf een aantal weken geleden beloofd dat ik nooit meer Transavia ga vliegen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@jeppiepruts Ik weet wel dat je na een jaar lidmaatschap (niet eerder) Amex kunt bellen (onder het mom dat je eraan zit te denken om de kaart op te zeggen) en dan kunnen ze je een aanbod doen van een X aantal Miles om je te behouden al klant. Dit bedrag in Miles is afhankelijk van je spend. Hoe meer je besteedt, des te hoger dat aantal. Ik weet dat dit geldt voor zowel de platinum als de gold, maar met silver heb ik geen ervaring.
Verlenging dmv een referral kan niet. Je zou wel, als je vriendin haar kaart niet veel gebruikt, haar een kaart laten aanvragen met jouw referral link. Ze moet dan wel eerst haar huidige kaart opzeggen. Mijn tip zou zijn om dan even te wachten tot er een goede aanbieding komt qua referral bonus Miles en haar dan de kaart laten aanvragen. Jij krijgt dan die bonus Miles na goedkeuring van haar kaart. Op dit manier spaar je veel sneller Miles.


@Emmlat Je Nederlands is goed te begrijpen. :thumbup:
Je kunt niet door middel van een referral je eigen kaart upgraden. Je kunt alleen door middel van een referral link een nieuwe kaart aanvragen en/of iemand uitnodigen om met jouw referral link een nieuwe kaart aan te vragen.
Je zou je eigen kaart kunnen upgraden. Af en toe komen er mooie aanbiedingen voorbij dat je een hoog aantal Miles krijgt bij het upgraden van je kaart. Ik zou dan zo’n goede aanbieding afwachten.
Wat betreft de XP. Je krijgt die XP vrij snel en niet pas na 1 jaar. Ik weet uit mijn hoofd niet precies hoe lang het duurde, maar ik meen me te herinneren dat ik die XP vrijwel direct had. Dus pak hem beet binnen een paar weken.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Ik heb sinds een jaar of twee een amex flying blue card. Eerst platinum gehad, toen naar gold geswitcht. Omdat ik inmiddels meer met Emirates vlieg dan met de KLM wil ik mijn flying blue amex gaan wisselen voor een reguliere amex gold card. Hopelijk kunnen die punten naar de skywards mijlen van emirates, daar verschillen de meningen nog over want op de ene site lees ik dat juist amex in nederland de enige bankpartner is van emirates, maar ik chatte vandaag met amex en daar kenden ze het niet dat ik amex punten zou kunnen koppelen aan mijn emirates account. Verwarrend.

Enorm zonde is dat je via de site van emirates een cc kunt aanvragen waar je meteen gold status bij emirates krijgt het eerste jaar, maar dit blijkt niet voor nederlanders te gelden (alleen amerikanen).

Is bij jullie bekend of je met een amex gold de amex punten kunt linken aan een emirates account?
Jammer ook dat ik geen enkele reward krijg van amex als ik switch van mijn flying blue naar de gewone cc. Allemaal kleine (best grote, geef ik toe) teleurstellinkjes…

Ik hoop op wat geniale tips die jullie wellicht hebben.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Pepito »

Net even gekeken, maar ik zie Skywards er niet bij staan.
Het is wel zo dat Amex de FB en de gewone kaarten als verschillende producten ziet, en je in ieder geval in het verleden dus met een referral wel wat extra punten kan krijgen. Alhoewel er op dit moment geen mooie aanbieding is. Je hebt wel een link in pb.

De airline partners die ik zie staan zijn:

Asia Miles 5:4
BA 5:4
Delta 3:1
FB 5:4
Iberia 3:2
SAS 3:2
Krisflyer 5:4

Hier staan wel een aantal Europese landen, maar NL niet: https://www.emirates.com/english/skywar ... ners/amex/
Maar er staat wel:
“ 3 Membership Rewards® points equal 2 Skywards Miles for the international dollar and euro currency cardholders ”

Maar ik zou niet weten hoe dat dan moet.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

Ik heb zelf geen normale Amex en ben dus ook niet de juiste persoon om je hier informatie over te geven. Er zijn hier anderen op het forum die er vast meer vanaf weten.
Je krijgt geen bonus voor het switchen van kaarten, maar kunt wel dmv een referral een reguliere Amex aanvragen. Ook hierin kan vast iemand je voorzien.

Wat betreft het omzetten van de miles naar Skywards. Ik heb even voor je meegekeken, maar kan zo snel nergens vinden dat deze om te wisselen zijn.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door kwarktaart »

Het gekke is dat emirates zelf aangeeft dat amex de enige bankpartner van ze is in Nederland, maar hier https://www.emirates.com/nl/dutch/skywa ... ners/amex/ waar zo’n beetje ieder land staat behalve NL, lijkt Nederland niet mee te doen
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Brigit »

Heeft iemand misschien al de voors en tegens van amex flying blue platinum versus Revolut ultra tegen elkaar afgezet? Wij hebben een status match van mijn mans frequent flyer status bij klm via de amex, dat is naast de miles en de reisverzekering het grootste voordeel. Maar, revolut is een debit account en theoretisch zou je dus ook al je vaste lasten kunnen betalen en daarmee een flinke hoeveelheid miles kunnen sparen per jaar. Beide kaarten zijn duur (60 euro per maand)….
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Als de paaseitjes op zijn...
Verlekker je hier dan even aan ....

De Miles
De XP's
De kosten per jaar
pasen.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

Een amerikaanse kaart kan toch niet als nederlander?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Daaarom mag je je er nog wel even aan verlekkeren @ONYX666 ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Freckles
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2022, 20:11

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Freckles »

Wij hebben deze kaart al jaren en sparen daardoor Miles en extra XP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer