(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

Ik had een FB platinum kaart. Via mijn refferal heb ik ook mijn vrouw ingeschreven. Leverde 60.000 punten op en mijn vrouw 60xp.
Een tijdje later probeerde ik hetzelfde maar dan een gold kaart. Dit lukte wederom. De XP kreeg ze niet maar ik kreeg wel de punten. Nadat alles was bijgeschreven heb ik de kaart opgezegd. Afgelopen december heb ik het riedeltje herhaald. Mijn vrouw had nog 50XP nodig om de silver status te houden. Via mijn refferal heb ik haar een platinum kaart aan laten maken en dit lukte. Ik kreeg 40.000 punten en de 60XP werden een weekje later bijgeschreven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

Je krijgt nu toch 60k punten ?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

Nu wel. Destijds was het iets minder maar ik heb nu ook een gold kaart. Volgens mij is de bonus dan weer lager.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

Nu krijg je ook voor een gold 60k, heb hem al 1 kkeer binnen en zijn er nog 2 keer 60k onderweg (als het lukt) :)
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Laredo »

Maar als je jouw partner een kaart aanbiedt dan moet ze toch wel het maandbedrag aan AMEX kosten betalen? Of heb je daar ook een trucje voor? Anders is het niet heel interessant toch? Ik ben Amex Gold en kan mijn partner een Gold kaart geven, ik krijg dan 40K aan punten en zij 24K (ongeveer 80 euro). Maar zij moet dan wel een jaar Amex betalen a 20 euro per maand is 240 euro, netto een verlies van 160 euro. Maar ben benieuwd of er nog wel een leuke deal is zoals vroeger toen je ook het eerste jaar gratis kreeg, toen hopte ik ieder jaar van kaart op mijn naam naar kaart op mijn partners naam en vice versa, those we're the days :D
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

16.50 per maand x 6 is het
maar zeg op als punten binnen zijn bij de referrer
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Laredo »

ONYX666 schreef:
09 jan 2024, 22:24
16.50 per maand x 6 is het
maar zeg op als punten binnen zijn bij de referrer
Aha opzeggen kan dus binnen 1 jaar. Ik dacht dat je altijd minimaal 1 jaar klant moest blijven.

Wat bedoel je met x6? Of is dat omdat je na een half jaar kunt opzeggen?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

officieel staat er in de regels dat je 6 maanden lid moet blijven anders zouden ze punten terug kunnen nemen. Maar ik boek alles meteen over naar ander account (family) dus dit is (denk ik) dan niet mogelijk.

Volgens mij geldt dit ook niet als je punten als referrer krijgt en de andere persoon zegt direct op.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Laredo »

Dank! Zeg je dan ook gewoon eerlijk tegen Amex dat je hem opzegt omdat je het alleen voor de punten deed? Of een smoesje in de trant van toch niet nodig, te duur etc etc?

Zat nog even te kijken bij mijn referral (zal hem hier niet delen, dat mag toch niet?) daar staat verder niks bij over een half jaar of jaar lid moeten blijven. Alleen dat je minimaal 2500 euro moet uitgeven in drie maanden.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

je kunt gewoon online opzeggen
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

Ik zeg helemaal niets en zeg inderdaad online op.

https://sso.americanexpress.com/SPS/log ... vttype%3d0
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@dejong89 Begrijp ik je verhaal goed dat je dus meerdere keren per jaar een kaart hebt aangevraagd voor je vrouw met jouw referral? Ik dacht dat diegene dan een jaar geen Amex kaart gehad mocht hebben?

En kun je ook online opzeggen met een platinum FB Amex? Ik probeerde dat toen, maar toen kreeg ik dat ik telefonisch moest opzeggen? Of heb ik dat dan via de Amex chat in de Amex app toen geprobeerd? Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

dat dacht ik ook maar proberen kan altijd. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@dejong89 Dit zijn de tips! :clap:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

Een American Express kaart kost geld. In mijn geval is dit momenteel 16,50 per maand. Omdat een reisverzekering met doorlopende annuleringsverzekering inmiddels ook zo'n 11 euro per maand kost vind ik dit bedrag verwaarloosbaar. Ik ben verzekerd en spaar flink wat Flying blue punten. Prima deal. Tot op heden heb ik nog nooit een reisverzekering nodig gehad maar helaas is hier 2 weken geleden verandering in gekomen.

Op reis naar Hawaii zijn wij na een aantal dagen bestolen van bijna al onze spullen. Telefoons, portemonnees, camera, drone, alles was weg. Dom? Ow ja , heel dom. Wie laat dat nu achter in zijn gesloten kofferbak liggen hoor ik jullie denken. Nou, wij dus. Normaliter de voorzichtigheid zelve. We zijn zo vaak op reis geweest. Van de woestijnen in Arizona, de jungle van Costa Rica en de wildernis van Alaska. Nog nooit gedoe gehad. We voelden ons altijd veilig ( en doen dat nog steeds ) ook omdat we altijd wel op onze hoede waren. Maar nu waren we dit 1x niet en bam. Dan wordt je gepakt. De ruit van de auto is ingeslagen, het slot geforceerd en de kofferbak geopend. Iemand heeft gezien dat wij nog iets in onze kofferbak hebben gelegd, anders kunnen wij het simpelweg niet verklaren. Anyway, de reis was direct klaar. Dom dom dom... We weten het. Maar alles is relatief, zo ook verlies van al je spullen. We waren al lang blij dat we 1,5 dag later weer in Amsterdam waren. Hulde voor de klantenservice van Hawaiian Airlines en KLM.

Maar iets waar wij ons het meest over hebben verbaast was de reisverzekering. In positieve zin. Hadden wij verwacht 100% Vergoed te krijgen? Nee, absoluut niet. Je zit ook met bepaalde restwaarde en afschrijving. Maar vanaf het moment dat wij met American Epxress hebben gebeld tot het moment van afhandeling zijn we zo ongelofelijk goed geholpen. Er werd geluisterd, we kregen tips en als er ook maar iets was werden we gebeld.
We hebben uiteindelijk 3 claims ingediend. 1 voor annuleren, 1 voor de spullen en 1 voor de aankoopverzekering van de drone en een telefoon. De spullen en de aankopen zijn grotendeels vergoed. Binnen 2 weken! Keurig op de hoogte gehouden per mail, sms en telefoon.

De annulering is wel een ding. Kennelijk wordt dit alleen vergoed op basis van medische gronden of bij diefstal uit een woning of bedrijfspand. Gelukkig hebben we heel veel via Airbnb geboekt en daar hebben we ook heel veel al van terug gekregen maar nog niet alles. We gaan nog ons weerwoord geven aan de afwijzing en een schrijven doen aan Airbnb. Wie weet wat het nog gaat opleveren.

Lang verhaal kort, wij zijn enorm blij met de verzekering van American Express en alleen daarom kunnen wij de kaart van harte aanbevelen. En nog 1 tip: Let op je spullen. Met name je portemonnee :roll:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door ONYX666 »

nadeel is dat de verzeekring alleen geldig is als je de reis met de american express betaald hebt toch ?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

Daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Toen ik hem net had heb ik mijn sns reisverzekering voor de zekerheid aangehouden tot na de reis.
@bedeve Jij weet dit vast wel :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

De verzekering is inderdaad geldig als je met de American Express kaart betaald hebt of met de Membership Reward punten (of andere travel reward programma’s). Dit is te vinden in de algemene voorwaarden van deze verzekering. Dit gaat over reizen van maximaal 120 opeenvolgende dagen.

Ik heb het (gelukkig) nooit zelf hoeven te gebruiken, maar ik lees online dat als je aan kunt tonen dat je bijv. de accommodatie niet kon betalen met Amex, omdat ze dat in het hotel niet accepteren als betaalmethode, je dat kunt aandragen bij de verzekering en dat ze dat dan wel vergoeden. Maar, nogmaals, dit is wat ik online ben tegen gekomen.



@dejong89 Wat vreselijk dat jullie zijn bestolen op Hawaii. Ondanks dat het niet veilig is, ontkom je er soms op reis toch niet aan dat je ergens je auto parkeert met bagage erin? Wel fijn dat het door de verzekering adequaat wordt opgelost. Zijn jullie eerder terug gekomen van vakantie? Hopelijk vervaagd de vervelende nasmaak van deze reis nog met de tijd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door dejong89 »

@redeye

We zijn er maarliefst 3 dagen geweest. Dus na het incident zijn we de dag daarna al naar L.A gevlogen en na een kort nachtje de daarop volgende dag terug naar Amsterdam. We zouden oorspronkelijk gisteren zijn teruggekomen..
Het korte nachtje was nog wel een ding want inchecken zonder creditcard was volgens de receptioniste geen optie. Zelfs niet met een politierapport. Uiteindelijk mocht het wel, nadat we dreigde om in de lobby te gaan slapen. De kamer was door een vriendin geboekt en al betaald.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door redeye »

@dejong89 Oh nee, dus jullie hebben ook niet de tijd gehad om van Hawaii te genieten voordat jullie bestolen werden.
En wat een gedoe om dan zaken zoals een hotelovernachting geregeld te krijgen als je geen creditcard meer hebt. :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer