Versturen van een Money Order of Cashier Check

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
RSlump
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2022, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door RSlump »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum, helaas kan ik het antwoord op mij vraag niet vinden tussen de bestaande onderwerpen. Vandaar dat ik een onderwerp heb aangemaakt. Het gaat over het volgende:

De afgelopen weken heb ik mij aardig rot gezocht naar informatie over het versturen van een Cashier Check of Money Order van Nederland naar Amerika. Als achtergrond, vorige maand heb ik samen met vrouw een cruise reis gemaakt naar Hawaii. Op deze prachtige reis zijn wij ook getrouwd, wat echt fantastisch is! Inmiddels zijn wij alweer een tijdje thuis en hebben de huwelijks certificaat ontvangen per post.

Nu wil ik het huwelijk ook laten legaliseren in Nederland en hiervoor moet ik een Apostille aanvragen voor het huwelijks certificaat bij de Staat Hawaii. Alleen hierbij loop ik momenteel tegen twee problemen aan;
  1. Ik moet 2 Money Orders of Cashier Checks meesturen van $1 en $12,50. Nu is het probleem dat ik nergens iets kan vinden over hoe een Money Order te versturen vanuit Nederland, mijn bank (KNAB) kan hier niet bij helpen. Ook heb ik contact gezocht met Western Union en zij kunnen alleen personal order versturen en dat is nu net uitgesloten (We do not accept cash, personal, or business checks. All payments must be a money order or cashier’s check. )
  • Daarnaast vragen om een "Return Envelope: Enclose a pre-paid, return self-addressed envelope for us to mail documents once completed". Dit heb ik nagevraagd bij PostNl en zij kunnen helaas niet bij helpen (zij verkopen alleen Nederlandse postzegels). Ik heb het geprobeerd via de website van USPS maar daar kom ik helaas nog niet verder.
Ik heb ook contact gezocht met het Hawaii Department of Health, maar die zijn tot nu toe nog niet echt behulpzaam of duidelijk in hun antwoorden.

Mijn vraag is dus of iemand hier ervaringen mee heeft en mij verder kan helpen. Ik heb ook een aantal bedrijven gevraagd die dit soort apostilles regelen maar die vragen veel geld (€ 210), voor iets wat in eerste instantie eenvoudig leek te zijn.


Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Robin
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door knaapje »

Is er niets via een creditcard te regelen, dat is toch een betaalmethode bij uitstek in de USA.?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door hemmie »

Overheid werkt nog grotendeels met checks en money orders e.d., zeker als je het per post moet doen.
Terug in Texas!
RSlump
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2022, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door RSlump »

knaapje schreef:
28 feb 2022, 18:50
Is er niets via een creditcard te regelen, dat is toch een betaalmethode bij uitstek in de USA.?
Nee helaas wel gevraagd, maar tot nu toe kunnen ze daar niet aan meewerken.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door dutchie_in_boston »

Wat vervelend! Alleen per post, geen credit card, en jij moet het aanvragen (zelfs vriend of familie in US kan niet helpen). En nog een tripje Hawaii werkt ook niet want het loket is dicht ivm you-know-what. Een '..person or agency acting on behalf of the registrant' kan wel helpen. Misschien bellen of e-mailen om te vragen wat Hawaii Vital Records moet zien om dat aan te tonen? Of, als dit belangrijk is voor jullie, misschien een Hawaii advocaat e-mailen die jullie kan helpen?
RSlump
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2022, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door RSlump »

Korte Update;

Van de overheid zelf hoor ik niets meer, e-mails worden niet op gereageerd en telefonisch slecht te bereiken. We gaan het nu proberen via een kennis in Amerika. Hopen dat het dan allemaal werkt.

Groet,
Robin
NovaM
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2024, 01:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door NovaM »

Hallo Robin,
Had je money order of cashier's check kunnen vinden in Nederland? Zo ja, waar? Ik moet nu ook hebben, geldt ook voor de US postzegels. Bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Versturen van een Money Order of Cashier Check

Bericht door mtl »

Een pb sturen kan wel eens sneller antwoord opleveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer