Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door arnovdb »

Mijn zoon studeert in de USA en heeft daar een rekening bij de US bank. Wat is een goedkope manier om vanaf een Nederlandse bankrekening geld naar die US bank te krijgen?
1 optie die we een keer gedaan hebben is overmaken van ING naar US bank, dat gaat op zich goed. Alleen in NL 15 EUR kosten en bij US Bank 20 USD wire fee.
Weet iemand nog betere alternatieven? Dacht ook nog aan Paypal
Cash pinnen van NL account en weer storten bij US bank, is vrij lastig omdat het dichtstbijzijnde US bank filiaal 40 mijl verder op zit.
Alvast dank voor evt tips
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door kastelke »

Wise, het vroegere Transferwise. Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, kan je meer info vinden. Ze rekenen kosten, maar niet zoveel. Je kan onmiddellijk zien hoeveel geld je zoon gaat krijgen (dus hoeveel ze afhouden voor de exchange rate/fees).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door arnovdb »

Dank je. Had al naar Wise gekeken maar krijg daar geen duidelijkheid wat US bank nog aan kosten berekend omdat Wise via het Swift netwerk overboekt.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat ze aan de Amerikaanse kant niets meer afhouden.
Als ik vanuit Belgie geld overschrijf naar mijn Canadese rekening, wordt er enkel afgehouden dat wat ik vooraf al kan zien als ik mijn euro's -> Canadian $ ingeef op de Wise website. Als ik overschrijf via de Belgische bank, was het telkens afwachten wat Belgie EN Canadese bank afhielden (was afhankdelijk van het bedrag, maar op voorhand was daar nooit echte duidelijkheid over).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Redvine
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2022, 14:31

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door Redvine »

Als je bij Wise een account in euro's én een account in dollars aanmaakt, kun je tussen die twee accounts heel makkelijk geld overboeken tegen lage kosten. Je kunt dan vanaf het account in dollars geld overmaken naar elke US bank zonder extra kosten. Ik heb tot nu toe nog nooit hoeven te betalen om vanuit mijn USD rekening in Wise iets over te maken naar een Amerikaanse instantie.

Ik gebruik Wise bijvoorbeeld ook als ik op vakantie ga in landen die de euro niet gebruiken. Eerst even een nieuwe rekening / account openen in de app (is binnen een paar seconden gedaan), en dan kun je veel goedkoper afrekenen in andere valuta of goedkoop geld opnemen uit een geldautomaat in het buitenland.
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door Southerner »

:thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door hemmie »

Wij gebruiken ook Wise (maar meestal de andere kant op).
Terug in Texas!
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door arnovdb »

Ik kan melden dat de overmaking goed gegaan is.
Heb EUR overgemaakt naar US bank van mijn zoon en enkel zijn NAW-gegevens, routingnr en bankrekening hoeven opgeven.
Betaling naar Wise heb ik via Ideal gedaan.
Fee was 4,66 EUR en de koers 1,1342
De volgende dag stond het al op zijn US Bank account zonder ingehouden kosten

Vergeleken met ING, daar was de koers 1,12523, fee in Nederland 15 EUR en fee in Amerika 20 USD. Dus dit was veel gunstiger via Wise.

Dank voor de tips
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door harryh »

Ik gebruik (Transfer)Wise al jaren naar volle tevredenheid voor alle betalingen in de VS. Ook als alternatief voor de meeste creditcard betalingen omdat het zo'n 2% goedkoper is dan een CC. Maar uiteraard heb je geen verzekeringen zoals met een ICS CC, dus wanneer een verzekering relevant is, bv voor vliegtickets, dan gebruik ik Wise niet.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door Bennogr »

Ik heb een rekening bij de ING en een PIN kaart van ze. Stop die in een Amerikaanse bankautomaat en vraag dan om $500 (maximum voor zover ik weet). Soms houd ik dat geld in mijn portemonnee, soms schuif ik het in dezelfde automaat terug naar mijn Amerikaanse bankrekening met behulp van mijn Amerikaanse bankkaart. Wellicht niet de goedkoopste manier, maar wel de snelste.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door Loek »

Wij hadden tot recent nog een ING rekening in NL, maar we vonden de kwartaalkosten om het in stand te houden te duur worden. Zo vaak maken we niet geld over van US naar NL of omgekeerd en gebruiken daarvoor nu ook maar Wise als het een keer nodig is. Binnenkort komt een van ons in aanmerking voor AOW uit NL, misschien dat we het dan nog eens opnieuw moeten beoordelen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door hemmie »

Als nederlander in de VS is het vrijwel onmogelijk om nog een bankrekening te openen in NL, dus nu je je ING rekening opgezegd hebt is er waarschijnlijk geen weg terug meer.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door Loek »

Ik kan er op dit moment niet mee zitten. Voor de uitgespaarde kosten van bijna 50 Euro per jaar kan ik regelmatige een transfer doen via Wise. Ik kan me overigens niet herinneren wanneer ik voor het laatst geld van NL naar de US of omgekeerd heb overgemaakt.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door dickdale »

Heb je al eens gekeken op Paypal?
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Geld toevoegen aan US Bank account vanaf NL bank

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik moet binnenkort een groter bedrag van US naar iemand's NL bedrijfsrekening overmaken. Raden jullie aan om Wise hiervoor te gebruiken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer