Attentie Amex Goldcard houders!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door bedeve »

Ben je American Express card houder?
Amex heeft op dit moment een upgrade actie.
Wanneer je je kaart nu omzet in FB Platinum krijg je 75.000 FLying Blue miles bonus.
Dat zijn genoeg miles voor een gratis KLM retourticket incl. al je bagage naar elke KLM USA bestemming, plus nog een ticket naar Alicante of zo.
Kosten voor upgrade zijn EUR 600.
Maar ... na 6 maanden kun je weer downgraden en krijg je te veel betaalde kaartbijdrage terug.
Tel maar uit wat een KLM-ticket je dan kost!
Hetzelfde voordeel kun je natuurlijk met je partner nog een keer hebben.
Vraag niet hoe het kan ... profiteer ervan.

https://www.americanexpress.com/nl/voor ... r-platinum
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door KW1984 »

Bedankt voor de tip!
Ik ben er helemaal niet in thuis, maar is het niet zo dat je de miles NIET kunt gebruiken voor de luchthavenbelasting etc, en je die dus altijd zult moeten bijbetalen (en dat is soms/vaak het grootste deel van de ticketprijs)?

NB. En volgens de voorwaarden is een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag niet toegestaan. Maar daarna kun je inderdaad iedere 6 maanden een keer upgraden of downgraden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door bedeve »

@KW1984 Wanneer je met miles een ticket betaalt blijven er luchthaven kosten en belastingen die je in geld afrekent.
Hoeveel dat is varieert ; hou met een retour USA rekening met Eu . 195.

Daaarme heb je meteen ook je emigratiebagage betaald , ( 2x21 kg) en heb je 25 % korting als je een betaalde stoel wilt boeken.

Praktisch is er in het eerste jaar wel degelijk na 6 maanden uipgrade van de kaart.
Maar in de aktie waar ik de aandacht op richt is er geen hier geen sprake van.
Het is immers gericht op bestaande kaarthouders ; om die te laten upgraden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door KW1984 »

Helder, dankjewel.

Als ik onderaan jouw link op ‘upgrade voorwaarden’ klik, dan staat helemaal onderaan die voorwaarden dat downgrade het eerste jaar niet is toegestaan.

Desondanks ga ik toch overwegen dit te doen :D
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door boonens »

Ik heb Amex Gold en heb begin van de maand i.v.m. de aanbieding een upgrade naar Platinum (Classic) aangevraagd. Wat maakt dat mensen voor FB Platinum kiezen i.p.v. Classic Platinum?

Met Classis krijg je Privium Plus & Partner, luchthavenlounge toegang voor jezelf en partner en status bij verschillende hotelketens (die je verder kan uitbreiden bij andere ketens door status match). Dit alles is niet inbegrepen bij FB Platinum.

De enige voordelen die ik zie bij FB Platinum is de jaarlijkse 60 XP en het feit dat je direct Miles spaart (Rewards punten van Classic zijn om te zetten naar Miles (en Avios, Skymiles etc.), maar dan heb je ong. 20% verlies t.o.v. direct Miles sparen bij FB Platinum). De kaart is wel Eur 100,- p/j goedkoper.

De genoemde voordelen van FB Platinum worden m.i. ruimschoots gecompenseerd door de voordelen en kosten van Privium Plus, de lounge access en hotel status. Daarbij geniet je die voordelen ALTIJD, waardoor je nog flexibel kan zijn door te kiezen voor mooie deals van andere maatschappijen. De voordelen van FB Platinum zijn echt volledig gekoppeld aan vliegen met KLM.

Wat zie ik over het hoofd?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door bedeve »

@boonens Zo grosso modo is jouw analyse volgens mij wel compleet.
De voordelen van FB ( die eigenlijk Carte AirFrance heet ) zijn echt gekoppeld aan het vliegen met AirFrance KLM.
En dan moet je er nog heel selectief gebruik van maken om ze niet te verbranden !
Tickets naar de VS er mee aanschaffen is het optimaal benutten van de FB Miles .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door Gast »

@boonens blijf je Platinum member, of switch je later toch weer terug naar Gold? Ik heb ook ernstig getwijfeld, maar ik reis (op dit moment) te weinig om echt de voordelen te zien van Privium Plus. Hotelstatus matchen kan vrij eenvoudig op andere manieren en de genoemde lounges zijn alleen van toepassing als je veel reist.
Voor US ingezetenen biedt platinum vele malen meer voordelen, maar voor Europa blijft het imho karig wat de kaart extra biedt.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door Mies2301 »

Ik heb ook gebruik gemaakt van de upgrade actie. Mijn normale Gold naar normale Platinum. We gaan volgend jaar weer op zijn minst 4 trans-Atlantische vluchten maken (met verschillende maatschappijen) en de hoogste status die ik bij KLM zal halen daardoor is Silver member, wat recht geeft op 1 gratis koffer.

Dan zijn de voordelen die @boonens noemt m.b.t. de normale Platinum voor mij beter.
Ik heb ongeveer 3 jaar terug ook al eens de Platinum gehad. Toen vloog ik nog vrij vaak voor werk (vaak low budget maatschappijen) en dan is overal loungetoegang wel heel fijn.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door boonens »

@bedeve Dank voor je bevestiging! Ik heb de website wel 3x doorgelopen, in de veronderstelling dat ik iets over het hoofd zag. Die Flying Blue kaart is dan inderdaad enkel aantrekkelijk voor een relatief vrij kleine groep die veelvuldig en (bijna) enkel met KLM vliegt.

@Terpies In de aankomende 7 maanden zitten wij 3x in de VS (mits er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk), dus de aanbieding kwam op een uitstekend moment. Vooralsnog zie ik het als manier om voor relatief weinig geld een jaartje de voordelen van Platinum te proberen. Als het bevalt en het reizen wordt verder niet overmatig gehinderd door Covid, dan zou ik de kaart misschien wel aanhouden.

Wij zijn zeker geen budgetreizigers, maar vinden het wel een sport om zo comfortabel mogelijk te reizen tegen een zo scherp mogelijke prijzen, met het idee dat we dan vaker kunnen. Flexibiliteit (van luchthaven/luchtvaartmaatschappij/hotelketen etc.) is dan een groot goed, waardoor ik eigenlijk nooit een groot voordeel/hogere status opbouw bij een partij. In die zin is het dus ook een probeersel, om eens te kijken of we dat gemis op een andere manier kunnen invullen.

@Mies2301 Dat vliegen met verschillende maatschappij hebben wij dus ook. Ik wil mij ook zeker niet met een creditkaart (gevoelsmatig) vastleggen aan KLM en gebruik blijven maken van de scherpste tarieven en/of beste tijden. Ik denk wel dat we, met het Privium-lidmaatschap i.c.m. het feit dat Schiphol voor ons de dichtstbijzijnde luchthaven is, nu wat vaker voor AMS kiezen en wat minder snel voor BRU of DUS.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
09 dec 2021, 13:55
De voordelen van FB ( die eigenlijk Carte AirFrance heet ) zijn echt gekoppeld aan het vliegen met AirFrance KLM.
Tickets naar de VS er mee aanschaffen is het optimaal benutten van de FB Miles .
Lees : gekoppeld aan de boekingen via AirFrance en KLM kanalen
Want via die websites en Apps boek je voor je USA trip ook tickets van Air Europa en Delta Airlines
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door Gast »

boonens schreef:
10 dec 2021, 17:18
Wij zijn zeker geen budgetreizigers, maar vinden het wel een sport om zo comfortabel mogelijk te reizen tegen een zo scherp mogelijke prijzen, met het idee dat we dan vaker kunnen. Flexibiliteit (van luchthaven/luchtvaartmaatschappij/hotelketen etc.) is dan een groot goed, waardoor ik eigenlijk nooit een groot voordeel/hogere status opbouw bij een partij. In die zin is het dus ook een probeersel, om eens te kijken of we dat gemis op een andere manier kunnen invullen.
Als je in het topic viewtopic.php?f=10&t=75949&start=120 leest kun je onbeperkt hoogste statussen blijven matchen zonder ergens ooit een nacht te hebben geslapen :thumbup: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Attentie Amex Goldcard houders!

Bericht door boonens »

Dank voor de tip @Terpies, ga ik eens rustig doorlezen :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer