Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Dahlia »

Hallo iedereen:


Als Nederlandse die al jaren in de VS woont, heb ik nog wel een bankrekening bij de ABNAmro lopen, met daarop wat spaargeld, en ook en credit card. Ik vind dit handig als ik op vakantie in Europa ben, of vanuit hier iets wil kooen bijv. Op Bol.com. Ze weten dat ik woonachtig ben in de VS.
De maandelijke tarieven die de bank berekent, blijven echter omhoog gaan, en nu gaat de Bank zelfs extra berekenen als je in het buitenland woont. De maandelijkse kosten zijn nu ruim Eu. 13 per maand, wat zonde is. Andere banken berekenen minder, maar je mag, als buitenlander, niet meer op een andere bank overstappen.

Nu heb ik gelezen dat er zoiets bestaat als Mulicurrency acoount for international people, bijv. Wise en Revolut. Je kunt hier je Euro's op zetten, en je kunt ook een debit card krijgen. De kosten zijn minimaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het riskant?

https://www.kasareviews.com/wise-altern ... Conclusion

https://moneycheck.com/revolut-review/


https://moneytothemasses.com/quick-savi ... ney-abroad


B.v.d. voor een antwoord/advies.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Pepito »

Ik heb beiden, Wise en Revolut, al jaren. Ik gebruik ze in NL eigenlijk niet, Wise om geld naar familie in de VS te sturen, en Revolut voor het geld opnemen in de VS, alhoewel de limiten hiervoor volgens mij zijn omlaag zijn bijgesteld. (Geloof dat het ‘vroeger’ 4 kosteloze transacties per kalendermaand was.) Gebruik Revolut soms ook voor tijdelijke / virtual credit card nummers.
Ik heb er nooit echt veel geld op staan, stort er eventueel naar toe als ik verwacht dat het nodig is. Zo beperk ik het risico, want in het begin was ik ook wat argwanend, maar ik geloof niet dat daar echt een goede reden voor is.
Alles werkt altijd goed en correct.
Ik weet alleen zo niet of je ook een Maestro debit card krijgt wat je voor het ouderwetse pinnen in NL nog nodig zou hebben. Bij N26 zat die wel. En ook al wordt Maestro vervangen door de debet versies van Visa en MasterCard, zal het nog wel een paar jaar duren voordat dat overal geaccepteerd is.

Je gaf aan niet te kunnen switchen naar een andere bank, maar hoe zit dat eventueel met Bunq?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Galapogos »

Volgens mij (ik kan er naast zitten) kun je bij Revolut op dit moment alleen maar een MasterCard Debit of VISA krijgen, geen in Nederland gebruikelijkere Maestro of VPay. In bepaalde winkels zul je dan problemen met betalen kunnen ondervinden.

Voordeel aan Revolut is dat ze tegenwoordig ook iDeal ondersteunen. Dat hebben de concurrenten van de andere gratis diensten N26 en Wise volgens mij niet.

Ik ben zelf verder erg tevreden over Revolut. Gebruik het vooral voor betalingen in vreemde valuta, maar heb het ook binnen Nederland regelmatig gebruikt. Vooral toen de ‘normale’ Nederlandse banken nog geen Apple Pay ondersteunden, en Revolut dat al wél deed.

De ‘wegwerp-creditcardnummers’ die @Pepito al noemt zijn inderdaad ook erg handig bij bepaalde online betalingen.

Ik heb er ook weleens reguliere bankoverboekingen (IBAN) mee gedaan. Ging allemaal soepel en snel.
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Southerner »

Ik heb geen antwoord op je vraag want geen ervaring met Wise of Revolut, maar ik wilde je gewoon bedanken voor het te berde brengen van dit onderwerp met nuttige informatie. Ik heb zelf nog een rekening bij de ING, maar vind het belachelijk dat je niet kunt overstappen naar een andere Nederlandse bank als je woonachtig bent in het buitenland. Je zou bijna denken dat de banken je smeken om de rekening op te zeggen. De ING brengt wel veel minder kosten in rekening dan de ABNAmro, maar ik vind het nog te veel. €13 is puur afzetterij, voor dat bedrag heb ik een digitaal abonnement op een landelijke Nederlandse krant. Ik vraag me ook wel eens af of een rekening openen bij een Belgische of Duitse bank mogelijk is en zin heeft als je zoals jij en ik in de VS woont. Ik ga zeker ook naar Wise en Revolut kijken. Nogmaals bedankt.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door ONYX666 »

Heeft iedereen nu in revolut app de vraag om te upgraden naar een bank account met bescherming tot 100000 euro?
Ik dacht altijd dat deze bescherming er al was.

Is het verstandig dit te doen of zitten er nadelen aan?
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Dahlia »

Pepito schreef:
01 nov 2021, 20:42
Ik heb beiden, Wise en Revolut, al jaren. Ik gebruik ze in NL eigenlijk niet, Wise om geld naar familie in de VS te sturen, en Revolut voor het geld opnemen in de VS, alhoewel de limiten hiervoor volgens mij zijn omlaag zijn bijgesteld. (Geloof dat het ‘vroeger’ 4 kosteloze transacties per kalendermaand was.) Gebruik Revolut soms ook voor tijdelijke / virtual credit card nummers.
Ik heb er nooit echt veel geld op staan, stort er eventueel naar toe als ik verwacht dat het nodig is. Zo beperk ik het risico, want in het begin was ik ook wat argwanend, maar ik geloof niet dat daar echt een goede reden voor is.
Alles werkt altijd goed en correct.
Ik weet alleen zo niet of je ook een Maestro debit card krijgt wat je voor het ouderwetse pinnen in NL nog nodig zou hebben. Bij N26 zat die wel. En ook al wordt Maestro vervangen door de debet versies van Visa en MasterCard, zal het nog wel een paar jaar duren voordat dat overal geaccepteerd is.

Je gaf aan niet te kunnen switchen naar een andere bank, maar hoe zit dat eventueel met Bunq?
Wat betreft Bunq, deze opereren nog niet vanuit de VS.
Wat is N26?
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Dahlia »

Southerner schreef:
07 nov 2021, 19:40
Ik heb geen antwoord op je vraag want geen ervaring met Wise of Revolut, maar ik wilde je gewoon bedanken voor het te berde brengen van dit onderwerp met nuttige informatie. Ik heb zelf nog een rekening bij de ING, maar vind het belachelijk dat je niet kunt overstappen naar een andere Nederlandse bank als je woonachtig bent in het buitenland. Je zou bijna denken dat de banken je smeken om de rekening op te zeggen. De ING brengt wel veel minder kosten in rekening dan de ABNAmro, maar ik vind het nog te veel. €13 is puur afzetterij, voor dat bedrag heb ik een digitaal abonnement op een landelijke Nederlandse krant. Ik vraag me ook wel eens af of een rekening openen bij een Belgische of Duitse bank mogelijk is en zin heeft als je zoals jij en ik in de VS woont. Ik ga zeker ook naar Wise en Revolut kijken. Nogmaals bedankt.
Dank je Southerner. I heb nog steeds geen account genomen bij Wise of Revolut, omdat ik er huiverig voor ben. Er staat zo'n 175,000 op mijn Nl. rekening. Ik zal me eens verdiepen in het openen van een rekening in Duitsland of België. Dat is een goed idee. Wel lees ik soms, dat je ter plekke aanwezig moet zijn en je legitimeren, om een rekening te kunnen openen...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Galapogos »

N26 is een internetbank met een vergelijkbaar product als Revolut. Een online bankrekening zonder maandelijkse kosten. Je krijgt een IBAN-nummer waarmee je transacties kunt uitvoeren. Daarnaast kun je met een virtuele pas (via bijv. Apple Pay) of een fysieke pas ook betalen en geld opnemen.

N26 is gevestigd in Duitsland en valt onder het depositogarantiestelsel. Dus bedragen tot 100.000 euro zouden veilig moeten zijn, net als bij reguliere Nederlandse banken.

Overigens is het quoten van volledige berichten volgens de forumregels niet toegestaan.
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Dahlia »

Overigens is het quoten van volledige berichten volgens de forumregels niet toegestaan.
[/quote]

Hoe moet ik anders een bericht beantwoorden??
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Coyote »

Dahlia schreef:
26 jan 2022, 04:21
Hoe moet ik anders een bericht beantwoorden??
Quote alleen dat gedeelte waar je op reageert. Dus haal de overige tekst weg.

Of gebruik @Dahlia als je op iemands reactie reageert.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dahlia
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2015, 18:43

Re: Vraag over bankieren in Nl./Revolut?

Bericht door Dahlia »

Beste mensen: ik ben er nog steeds niet uit.

Wie heeft er ervaring met N26? Dit lijkt een veilig alternatief, maar is sinds kort niet meer beschikbaar voor klanten in de VS. Je moet een Nederlands adres hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer