API AirEuropa vraag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

API AirEuropa vraag

Bericht door ValerieLe »

Goedenavond,

Ik ga 16 november met AirEuropa vanuit Spanje naar Miami vliegen en ik kon nergens een document vinden waar ik mijn api gegevens moest invullen.

Nu had ik gebeld naar AirEuropa en aan de beste man mijn paspoort nummer, vervaldatum en nationaliteit doorgegeven. Moet er niet meer in staan zoals een adres waar je verblijft?
Ik weet nu dus eigenlijk niet waarom hij dit heeft ingevuld en of de gegevens wel kloppen. (Deze gegevens geef je namelijk sowieso door tijdens het ticket boeken)

Wordt dit bij AirEuropa dan bij het inchecken gedaan in Madrid? Tot hoever voor vertrek moet je je API hebben ingevuld?

Het is mijn eerste reis naar Amerika, in mijn eentje. En met alle restricties qua Corona zorgt dit nog meer zorgen. Ik hoop dat ik geen domme vraag stel en dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

Vriendelijke groetjes Valerie.
Gast

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door Gast »

Hoi Valerie, welkom op het forum.

Je api gegevens zijn de gegevens die je in moet vullen op de site waar je vlucht staat (Advance Passenger Information: een pre-check, zodat ze je alvast kunnen vrijgeven om te mogen vliegen) . Het zijn je reiziger gegevens, zoals je naam op je paspoort (let op: dit is je meisjesnaam!), je geboortedatum, je paspoort gegevens (nummer, vervaldatum etc.) evt je visa informatie.

Heb je op de site van aireuropa gekeken of je deze gegevens ergens kunt invullen? Of dat ze inmiddels zijn ingevuld door degene die ze telefonisch opgenomen heeft?
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door ValerieLe »

Dat weet ik nu dus niet. Ik heb nu mijn paspoortnummer, vervaldatum en nationaliteit doorgegeven, maar niks anders. Deze meneer zei dat ik hiernaast niks hoefde in te vullen.

Op internet kon ik vinden dat je niet bij elke luchtvaartmaatschappij de api gegevens online in kan vullen en ze dit tijdens het inchecken op de luchthaven doen.

De meneer zei namelijk ook dat ik niks online kon invullen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door Pete.Z »

Als je ter plaatse incheckt komt het helemaal goed, en worden aan de balie je gegevens ingevuld. Bij online inchecken zal je ze zelf in kunnen vullen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door IngridUSA »

Wellicht ten overvloede: voor Spanje moet je ook een (gezondheids)formulier invullen. Dit kan via de site maar je kunt ook de app downloaden: https://www.spth.gob.es/
Dit is ook nodig wanneer je doorvliegt en dus niet in Spanje blijft.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door ValerieLe »

IngridUSA schreef:
22 okt 2021, 11:40
Wellicht ten overvloede: voor Spanje moet je ook een (gezondheids)formulier invullen. Dit kan via de site maar je kunt ook de app downloaden: https://www.spth.gob.es/
Dit is ook nodig wanneer je doorvliegt en dus niet in Spanje blijft.
Ja klopt! Heel erg bedankt😊
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: API AirEuropa vraag

Bericht door ValerieLe »

Pete.Z schreef:
22 okt 2021, 09:26
Als je ter plaatse incheckt komt het helemaal goed, en worden aan de balie je gegevens ingevuld. Bij online inchecken zal je ze zelf in kunnen vullen.
Ah okay, ik dacht eerst dat het namelijk iets was zoals de Esta die je een minimale tijd van te voren moet invullen, maar gelukkig niet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer