Vraag over snelheidsovertreding

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

Ik heb net nog wat informatie gevonden over verkeersboetes in Californië.
After the court has processed your ticket, you may be able to pay online, by phone, in person at the court, or by mail. Check the ticket, reminder notice, or court website to see whether you can pay by phone or online.
[...]
If you have a financial hardship and can show that you are unable to pay the full amount for the offenses on your traffic ticket, you may request the court to consider your ability to pay.
[...]
You may request an ability-to-pay determination at any time, even after your case has been referred to collections.

https://www.courts.ca.gov/9581.htm
Vooral dat laatste punt lijkt me goed nieuws voor jou.

Het is overigens wel jammer dat het amnestieprogramma voor verkeersboetes niet langer van kracht is. Dat is een beetje een gemiste kans.
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Big Al schreef:
14 okt 2021, 14:56
In Californië kan de rechter een boete van $300 opleggen aan mensen die niet komen opdagen voor de rechtbank. Dat lijkt echter al gebeurd te zijn.

<< KNIP >>

De rechtbank heeft er niets aan als ze vervelend doen. Bovendien wil de rechter ook nog graag de volgende verkiezingen winnen...
Wooww ben onder de indruk van wat je hier allemaal schrijft.. heel erg nuttig inderdaad en heel veel informatie, ik krijg er gewoon slapeloze nachte van.. ik vond amerika een geweldig land om op reis te gaan, ik ben er 2 keer geweest en voelde me echt thuis.. jammer dat ik dit hebt meegemaakt inmiddels is dit al bijna 5 jaar geleden..
Mijn engels is namelijk niet zo goed ik zou mijn nichtje eventueel vragen of zei het beste met zo iemand dit kan bespreken. Misschien zijn ze nog wel zo aardig om er gehoor aan te geven en er wat aan te doen.. hartelijk dank top van je echt ben je zeer dankbaar. Ik heb inderdaad geen brief erover gekregen, ik heb geprobeerd te betalen maar ik kon de website niet bezoeken na een tijdje onderzoek heb ik de website kunnen opnenen door een vpn programma.. maar ik kon inmiddels niet meer de betaling online doen.
Laatst gewijzigd door markro op 14 okt 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

Vreemd dat je de website van de rechtbank niet vanuit Nederland kan bereiken. Wellicht blokkeren ze Nederland vanwege het grote aantal cyberaanvallen dat via Nederlandse servers loopt. Echter, dat kan ook wel een voordeel voor je zijn. Even de argumenten op een rijtje:
  1. Je was op huwelijksreis in de VS.
  2. Je kreeg de boete net voor je vertrek uit de VS.
  3. Je spreekt niet zo goed Engels en je hebt het allemaal niet goed begrepen.
  4. Je kon niet aan de agent uitleggen dat je op huwelijksreis was en dat je helemaal niet hard reed.
  5. Je was helemaal van de kaart toen de agent je auto en je baggage doorzocht*.
  6. Je hebt de agent niet goed begrepen. In Nederland zou je foto's/video van de overtreding te zien krijgen, maar de agent in CA had dat niet.
  7. Je was helemaal ondersteboven van de aanhouding en was heel zenuwachtig dat hij z'n hand bij z'n wapen had. In Nederland gebeurt dat niet.
  8. Je bent niet bekend met het justitiële systeem in de VS - het is nogal anders dan in Nederland.
  9. Je wil best betalen. Echter, toen je de boete kreeg had je niet zoveel geld en je was niet op de hoogte van de betalingsregelingen die er zijn. In Nederland is dat wel anders.
  10. Vorig jaar was een vreemd (verloren) jaar vanwege de pandemie.
  11. Je had verwacht/gehoopt dat je per post wel meer informatie zou krijgen, maar je hebt niets ontvangen.
  12. Je hebt geprobeerd om meer informatie te krijgen, maar de website blokkeert verbindingen uit Nederland.
  13. Toen je eindelijk een technische oplossing had gevonden om de website te bezoeken was het niet meer mogelijk om via de website te betalen.
  14. Bellen vanuit Nederland is moeilijk vanwege het tijdsverschil en de taalbarrière.
  15. Je laat het er nog steeds niet bij zitten en je hebt een forum (AA) gevonden waar je vragen kan stellen.
Vijf jaar is niet zo heel erg lang voor dit geval, zeker als je de bovenstaande punten in ogenschouw neemt en bedenkt dat de afgelopen anderhalf jaar door velen als verloren wordt beschouwd.

Aannemende dat de lijst klopt, zou ik je aanraden om alles uiteen te zetten voor de rechter. Ik zou beginnen met een telefoontje naar de Clerk of the Court en dan, afhankelijk van wat de Clerk aanraadt, daarna wellicht een brief te sturen via de posterijen.

*Er bestaat een kans dat het doorzoeken van de auto illegaal was. De Amerikaanse Grondwet is daar vrij duidelijk over, al zijn er wel wat uitzonderingen. Ik zou echter niet meteen noemen dat de agent wellicht buiten z'n boekje trad, maar wel aangeven dat je ondersteboven raakte van het doorzoeken van je baggage (op je huwelijksreis). Er is een redelijke kans dat de rechter zelf al zal concluderen dat dit wellicht niet in de haak was - en hopelijk de zaak zal seponeren.
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Big Al schreef:
14 okt 2021, 18:17
Vreemd dat je de website van de rechtbank niet vanuit Nederland kan bereiken. Wellicht blokkeren ze Nederland vanwege het grote aantal cyberaanvallen dat via Nederlandse servers loopt. Echter, dat kan ook wel een voordeel voor je zijn. Even de argumenten op een rijtje:

<< KNIP >>
Wauw enorm bedankt, de punten die je hebt opgenoemd zijn heel sterk en uiteraard alles wat ik hebt meegemaakt, ik zal hier in ieder geval wat mee proberen te doen. Alleen waar ik nog echt mee zit is ... misschien dat ze alsnog willen dat ik moet voorkomen, dan word er dit keer wel verwacht dat ik moet verschijnen en ik er zeker niet meer heen kan gaan vanwege mijn privé omstandigheden ... maar dat ze ondertussen wel door al het post/mail verkeer mijn gegevens adres etc hebben ... en dat schrikt mij, want misschien kunnen ze dan wel aan de deur komen met een veel hoger bedrag dat ik moet betalen, en dat het inmiddels al onbetaalbaar is geworden.
Laatst gewijzigd door markro op 16 okt 2021, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Bennogr »

Amerikaanse rechtbanken doen tegenwoordig veel zittingen met zoom of soortgelijke communicatiemiddelen. En je kan daarbij altijd om een tolk vragen, ik heb onlangs weer eens getolkt bij een lange-afstandsrechtszitting.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Corv »

@Musi
Een quote van de ANWB site:

u zich (telefonisch) kunnen wenden tot een politiebureau in de plaats waar u de overtreding heeft opgelopen (telefoonnummer via Google zoeken).
Een tweede mogelijkheid is informatie inwinnen bij het Nederlandse Consulaat in de VS.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

Corv schreef:
20 okt 2021, 16:45
@Musi
Een quote van de ANWB site:

u zich (telefonisch) kunnen wenden tot een politiebureau in de plaats waar u de overtreding heeft opgelopen (telefoonnummer via Google zoeken).
Een tweede mogelijkheid is informatie inwinnen bij het Nederlandse Consulaat in de VS.
De rechtbank is de enige instantie die iets met deze zaak kan - de politie heeft daar geen zeggenschap (meer) over. De politie zal waarschijnlijk wel voor de rechter moeten verschijnen om te bewijzen dat er juist is gehandeld, maar alleen als er inderdaad een rechtszaak komt. Overigens is het in de VS vrijwel altijd zo dat als de agent niet komt opdagen de beklaagde eigenlijk altijd wint. Echter, daar het al zo lang geleden is weet ik niet of dit nog van toepassing is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer