Vraag over snelheidsovertreding

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Hallo beste medeforumers,

Als ik eerst wil jk vertellen hoe ik hier terechtbent gekomen.
Na eennlange tijd te zoeken naar de antwoord van mijn vraag ben ik uiteindelijk terecht gekomen op deze site en heb ik mij geregistreerd. Eerste instatie hield ik deze site echter wel in de gaten maar ik dacht dat dit niet meer echt actief was.
Nu zie ik berichten dat in 2021 is geplaatst dus dacht ik even dat ik hier wel misschien de juiste antwoord op mijn vraag zou kunnen krijgen.
Als ik dit in een verkeerde sectie hebt geschreven dat mag het best verplaatst worden waar het hoort.

Kort verteld. In 2016 was ik voor mijn huwelijksreis naar amerika afgereisd. Hier heb ik een auto gehuurd om een rondreis te maken , tijdens mijn reis van grand canyon naar las vegas ben ik staande gehouden door highway patrol in Barstow wat ik al vreemd vond want ik reed gewoon met het verkeer mee op de snelweg.
Eerste instantie dacht ik dat het ging om een normale verkeerscontrole tot dat ik de agent in mijn binnenspiegel gefrustreerd zag uitststappen met zijn hand terhoogrte van zijn wapen wat mij al erg bang maakte want in nederland zijn we dit gedrag niet gewend van de politie.
Hij vroeg direct om mijn rijbewijs en vertelde mij dat ik te hard reed 100mhp en heeft mij geen enkel bewijs hiervan laten zien.
Nou is mij engels/amerikaans ook niet mijn sterkste kant ik heb hem proberen uit te leggen dat ik niet zo hard reed en dat wij aan cruisen zijn ivm huwelijksreis.. de agent gaf echter helemaal geen antwoord hierop en antwoord de met no care en ging onze auto tot aan de bagage onderzoeken of we iets illegaals bij ons hadden. Dit heeft ons echtra schrik veroorzaakt waarna ik dacht dit is geen joke laat ik me rustig houden want wil zeker niet mee naar het poltiebureau..
Toen vroeg ik de agent wat is de hoogte van de boete, hij glimlachend antwoord 899 dollar. Eerste instantie dacht ik dat het een geintje was achteraf bleekt het helemaal niet zo te zijn wat mij opviel was wel dat die gelijk wist wat het boete bedrag was.
Toen ik nog voor vakantie ik amerika was kon ik kijken op de court website van barstow en daar stond inderdaad mijn boete vermeld met het bedrag van 899 dollar.
Ik had het toen niet staan op mijn bank dus heb ik het niet kunnen betalen. Ondanks dat ik weet dat ik gewoon genaaid ben en de onwetend ben heb ik het maar geaccpeteerd.
Eenaal aangrkomen in nederland is mij echter niet gelukt om op de website van de court te komen na jaren toch een trucje gevonden om de site te kunnen bezoeken met een vpn app.
Nu zie ik dat ik een aantal oproepen heb gehad zal niet weten hoe maar goed endat ik een verhoging van 300 dollar heb gekregen in 2017.
De optie voor online betalen doet het inmiddels niet meer omdat het aangeeft dat ik niet ben verschenen voor de zitting.
Ik ben momenteel radeloos en weet niet wat ik moet doen.
En weet ook niet hoenhoog het bedrag inmiddels is heb ook vernomen dat er volgens mij op verkeersovertredingen geen verjaringstermijn is.
Dus is er iemand die mij kan helpen hiermee ik zit al jarenkang met deze stress in mijn achterhoofd.
Laatst gewijzigd door Musi op 10 aug 2021, 09:48, 3 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door mtl »

Ben je sinds dit voorval niet meer in Amerika geweest?
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Nee ik zal er in de toekomst wel weer willen gaan want vind het een mooi land
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door kastelke »

Spijtig dat dit je ervaring was.
Wat de agent deed, is heel normaal in Amerika.
En 'meegaan met het verkeer' is geen garantie dat je niet te hard reed. Gisteren ging ik ook mee met het verkeer op de autostrade, ondertussen wetende dat ik bijna 30 km/uur te hard reed. Je rekent dan een beetje op 'herd protection', net zoals een troep zebra's die geconfronteerd worden met een paar leeuwen; je bent met zoveel, dus hopelijk pakken ze een andere en niet jou. :lol: (vooral belangrijk dat jij dus niet de eerste en vooral niet de laatste in de rij van de hardrijders bent, want dan ben je een makkelijker prooi). Je bent dan niet 'genaaid', je had gewoon pech dat jij diegene waa die er deze keer uitgepikt werd.

Verder heb ik geen ervaring met boetes in Amerika, maar misschien kunnen andere forumleden nog wel helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Inderdaad zeker pech gehad, maar dit heeft voor mij echt een tijdje stress veroorzaakt en nu weet ik ook geen raad meer, al zou ik het willen betalen. Aan de andere kant de ambassade bellen wil ik ook niet zomaar doen, met het idee misschien dat ze mij hier vervolgen of zo.
Laatst gewijzigd door markro op 10 aug 2021, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door mtl »

Buiten Amerika heb je niks te vrezen denk ik. Amerika inkomen zal wel lastig worden zolang dit niet opgelost is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Martin & Marianne »

Gelukkig geen ervaring met een boete, lijkt me heel vervelend.

Ik heb eens gezocht op het forum naar vergelijkbare verhalen en ik vond deze topics:
viewtopic.php?f=30&t=75185&hilit=boete+hard+rijden
viewtopic.php?f=11&t=60556&p=995394&hil ... en#p995394
viewtopic.php?f=3&t=54372&p=909216&hili ... en#p909216
viewtopic.php?f=30&t=47066&p=804153&hil ... en#p804153
viewtopic.php?f=3&t=45767&p=785743&hili ... en#p785743

Ik heb het niet allemaal gelezen, maar misschien staat er iets bij waar je wat aan hebt.

Er zitten wel wat vreemde zaken in je verhaal: hoe kun je denken dat deze site niet actief is? :wink:
En Barstow ligt niet op de route van de GC naar Las Vegas.

Marianne
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

mtl schreef:
10 aug 2021, 17:38
Buiten Amerika heb je niks te vrezen denk ik. Amerika inkomen zal wel lastig worden zolang dit niet opgelost is.
Zal het misschien in een andere staat anders zijn zoals new york
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Disney-Golf »

Zoals @Kastelke al aangaf is de "modus operandi" van de cop helemaal niet ongebruikelijk.
Je had de pech dat jij het verkeerde lotje had getrokken die dag.
Plus waarschijnlijk een auto met "rental plates"?
Wat ik je zou aanraden, wanneer je terug naar de V.S. wil gaan, is zelf contact opnemen met de court in Barstow.
Begin met je te verontschuldigen voor de late reactie en het uitblijven van je betaling.
Daar zijn ze zeer gevoelig aan, en zeg dat je "uiteraard" de boete wil betalen maar door dat je in Nederland woont niet op de zitting aanwezig kon zijn en ook niet op de betaal site geraakt om te betalen.
De vraag die je dan moet stellen is waar en hoe je de boete moet betalen en of er geen verzachtende omstandigheden "zouden kunnen zijn" (op nederige toon, niet slijmen! :wink: ) om de verhogingen te kunnen kwijtschelden?
Wil nog wel eens helpen... Vraag me niet hoe ik dat weet... :mrgreen:
Vervolgens betaal je de boete gewoon en zorg dat je het betalingsbewijs bij je hebt de volgende keer je terug naar de V.S. gaat.
De betalingsinformatie kan nog wel al eens vertraging oplopen en dan is het wel zo makkelijk dat je het betalingsbewijs meteen kan laten zien wanneer de U.S.C.I.S. officer er naar vraagt, ook hier, vraag me niet hoe ik dat weet? :mrgreen:
Dit als je nog wil teruggaan!
Wil je niet (als in nooit!) meer teruggaan zou ik de moeite niet doen want voor dit bedrag gaan ze je in Nederland echt niet lastig komen vallen.
Wel opletten wanneer je toch ooit nog eens voet in de V.S. zou zetten (b.v.b. tussenlanding en of noodlanding) je behoorlijk in de problemen kan geraken door niet te betalen want het staat geregistreerd, wees daar maar zeker van!

It's up to you...

P.S.: Tenzij je ondertussen een ander paspoort en rijbewijsnummer zou hebben? (heb je 'em? :thumbup: )
Gast

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Gast »

Hahaha geweldige reactie @Disney-Golf vooral die laatste zin…
Ik ben paar jaar geleden ook gestopt door een Highway patrol vanwege speeding, maar die zag mijn pink license en had geen zin in admin, dus ik kwam er can af met een waarschuwing :thumbup:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Disney-Golf »

Terpies schreef:
10 aug 2021, 22:54
dus ik kwam er van af met een waarschuwing :thumbup:
Dit was waarschijnlijk de eerste helft van de maand?
Dan had Officer X nog tijd om z'n quota van de maand te halen... :silent: :lolno:
Mijn ervaring is dat wanneer je een auto hebt voorzien van een oudere lokale nummerplaat het nog wel meevalt met boetes.
Je moet natuurlijk niet overdrijven! :wink:
Maar... Als er een auto, met een recente nummerplaat, 1 mile per uur sneller gaat of niet echt stil staat-stil staat aan een stop bord, die dan ook nog eens gelinkt is aan een verhuurmaatschappij, en dan nog eens van een andere staat...
Dat zijn de makkelijke prooien! :mrgreen:
Gast

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Gast »

Ik reed in Kansas met een Florida plate…
Hij vroeg me zelfs of ik ook een Kansas drivers license had :clap:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Almere vak V »

Soortgelijk gevalletje hier. In Seattle terugkomend van een football wedstrijd (hoe toevallig...) en dan op zn Nederlands terugrijdend naar Oregon. En dan even niet het keep your lane principe hanterend om maar zo snel mogelijk uit de drukte te geraken.

Vol die witte lamp op je auto en aan de kant. Papers please? Oh, je hebt een huurauto? Werd ie niet vrolijk van. Drivers license please? So you got a rental car and a foreign drivers license?? Dat was m net iets te veel werk. Brabbelde wat over administratie en Im not gonna wright you a ticket. Zie m achter mij in zn auto gaan zitten. Spullen op het dashboard gooien. En op zn dooie gemak een boterhammetje gaan zitten eten. Na een kwartiertje komt ie met een grote smile op zn gezicht mn rijbewijs terugbrengen met een have a nice day, keep your lane and notice the speed limit...

Zo kan het dus ook...

Maar terug naar jouw gevalletje. Wat Disney al roept, mocht je nooit meer van plan zijn alsnog naar de US af te reizen. No problemo! Mocht je dat wel van plan zijn. Dan zou ik zorgen dat je de boel betaald hebt. Denken dat ze dit niet zien als jij voor meneer de immagration officer staat is een illusie. En dan helpt er niet veel meer aan...
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Martin & Marianne schreef:
10 aug 2021, 17:50
Gelukkig geen ervaring met een boete, lijkt me heel vervelend.

Ik heb eens gezocht op het forum naar vergelijkbare verhalen en ik vond deze topics:
viewtopic.php?f=30&t=75185&hilit=boete+hard+rijden
viewtopic.php?f=11&t=60556&p=995394&hil ... en#p995394
viewtopic.php?f=3&t=54372&p=909216&hili ... en#p909216
viewtopic.php?f=30&t=47066&p=804153&hil ... en#p804153
viewtopic.php?f=3&t=45767&p=785743&hili ... en#p785743

Ik heb het niet allemaal gelezen, maar misschien staat er iets bij waar je wat aan hebt.

Er zitten wel wat vreemde zaken in je verhaal: hoe kun je denken dat deze site niet actief is? :wink:
En Barstow ligt niet op de route van de GC naar Las Vegas.

Marianne

Ben ook niet in barstow geweest maar wel denk ik de snelweg gebruik tussen grand canyon en las vegas.. op de bon kon ik zien dat de politie uit barwtow afkomstig was en de online boete wat je kan inzien is ook de website van rechtbank barstow
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

Even voor de duidelijkheid; gaat het om Barstow in Californië of is het die in Texas, Washington, of Kentucky?

Dit is een aangelegenheid van het graafschap waar de overtreding heeft plaatsgevonden. Het kan echter een staatsaangelegenheid worden als dat vastloopt. De kans dat het een federale zaak wordt is bijzonder klein. Het is derhalve niet aannemelijk dat je de VS niet meer in zal kunnen. Wat dat betreft kan je de VS het beste met Europa vergelijken. Een snelheidsovertreding in Hongarije zal je niet zo snel parten spelen in Nederland of Frankrijk. Alle staten zijn hier min of meer onafhankelijk van elkaar en de invloed van de federale overheid is veel beperkter dan men zich buiten de VS realiseert.

Ik denk echter wel dat je geen auto meer zal kunnen kunnen huren in de VS totdat deze situatie is opgelost. Zelfs daarna kan het nog lastig worden.

Het is jammer dat je geen contact met de rechtbank hebt opgenomen toen je nog in de VS was. In hun ogen ben je eigenlijk gevlucht en heb je je aan de rechtsgang ontrokken. Als je er niets aan doet kan je er vrij zeker van zijn dat er uiteindelijk een arrestatiebevel zal komen. Gezien de periode is het aannemelijk dat dit al is gebeurd.

Hoe ernstig het is hangt ook van de omstandigheden af - in dit geval het soort weg en met welke snelheid de limiet is overschreden.

Mijn advies is om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de rechtbank. Als je het laat lopen dan kan dit hele vervelende consequenties hebben.

* Dit is geen juridisch advies. Neem daarvoor een advocaat in de arm.
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Big Al schreef:
15 sep 2021, 03:55
Even voor de duidelijkheid; gaat het om Barstow in Californië of is het die in Texas, Washington, of Kentucky?

Dit is een aangelegenheid van het graafschap waar de overtreding heeft plaatsgevonden. Het kan echter een staatsaangelegenheid worden als dat vastloopt. De kans dat het een federale zaak wordt is bijzonder klein. Het is derhalve niet aannemelijk dat je de VS niet meer in zal kunnen. Wat dat betreft kan je de VS het beste met Europa vergelijken. Een snelheidsovertreding in Hongarije zal je niet zo snel parten spelen in Nederland of Frankrijk. Alle staten zijn hier min of meer onafhankelijk van elkaar en de invloed van de federale overheid is veel beperkter dan men zich buiten de VS realiseert.

Ik denk echter wel dat je geen auto meer zal kunnen kunnen huren in de VS totdat deze situatie is opgelost. Zelfs daarna kan het nog lastig worden.

Het is jammer dat je geen contact met de rechtbank hebt opgenomen toen je nog in de VS was. In hun ogen ben je eigenlijk gevlucht en heb je je aan de rechtsgang ontrokken. Als je er niets aan doet kan je er vrij zeker van zijn dat er uiteindelijk een arrestatiebevel zal komen. Gezien de periode is het aannemelijk dat dit al is gebeurd.

Hoe ernstig het is hangt ook van de omstandigheden af - in dit geval het soort weg en met welke snelheid de limiet is overschreden.

Mijn advies is om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de rechtbank. Als je het laat lopen dan kan dit hele vervelende consequenties hebben.

* Dit is geen juridisch advies. Neem daarvoor een advocaat in de arm.

Sorry voor late reactie..

Het is in barstow gebeurd te californie.. ben eigenlijk na deze gebeurtenis ook niet meer van plan om wederom op reis te gaan daarheen.. zal dit probleem zich in de toekomst wel invloed kunnen hebben hier in nederland.. bijv dat ze aan de deue komen etc? Het was voor mij allemaal eng en ik heb inderdaad gren contact opgenomen met de rechtbank omdat ik nog maar een paar dagen vakantie had.. en rijden van las vegas naar de rechtbank in barstow zat er voor mij ook niet echt in.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat ze in Nederland bij jou aan de deur komen voor zoiets.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

Ik heb nog even een en ander nagekeken en het is niet zo eenvoudig als ik eerst vermoedde. Daar je een dagvaarding hebt gekregen en niet voor de rechter bent verschenen lijkt het erop dat er sprake is van een tweede overtreding (failure to appear).

Als er een "bench warrant" is uitgevaardigd zou je inderdaad problemen kunnen krijgen als je ooit nog weer naar de VS wil:

https://www.usentrywaiverlaw.ca/warrant.php

Deze pagina geeft aardig duidelijk aan wat er gebeurt als je een boete voor een verkeersovertreding negeert in Californië:

https://www.courts.ca.gov/9540.htm?rdeLocaleAttr=en

Ik zou je toch van harte aanraden om contact op te nemen met de rechtbank. Leg de situatie uit en stort je op de genade van de rechtbank. Hoe langer je wacht hoe groter het probleem.

Als het meezit dan zullen ze je alles vergeven. Maar als je geen contact zoekt is daar geen kans toe. Overigens verjaren "bench warrants" in Californië niet.
Musi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2021, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Musi »

Big Al schreef:
15 sep 2021, 03:55
Even voor de duidelijkheid; gaat het om Barstow in Californië of is het die in Texas, Washington, of Kentucky?

Dit is een aangelegenheid van het graafschap waar de overtreding heeft plaatsgevonden. Het kan echter een staatsaangelegenheid worden als dat vastloopt. De kans dat het een federale zaak wordt is bijzonder klein. Het is derhalve niet aannemelijk dat je de VS niet meer in zal kunnen. Wat dat betreft kan je de VS het beste met Europa vergelijken. Een snelheidsovertreding in Hongarije zal je niet zo snel parten spelen in Nederland of Frankrijk. Alle staten zijn hier min of meer onafhankelijk van elkaar en de invloed van de federale overheid is veel beperkter dan men zich buiten de VS realiseert.

Ik denk echter wel dat je geen auto meer zal kunnen kunnen huren in de VS totdat deze situatie is opgelost. Zelfs daarna kan het nog lastig worden.

Het is jammer dat je geen contact met de rechtbank hebt opgenomen toen je nog in de VS was. In hun ogen ben je eigenlijk gevlucht en heb je je aan de rechtsgang ontrokken. Als je er niets aan doet kan je er vrij zeker van zijn dat er uiteindelijk een arrestatiebevel zal komen. Gezien de periode is het aannemelijk dat dit al is gebeurd.

Hoe ernstig het is hangt ook van de omstandigheden af - in dit geval het soort weg en met welke snelheid de limiet is overschreden.

Mijn advies is om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de rechtbank. Als je het laat lopen dan kan dit hele vervelende consequenties hebben.

* Dit is geen juridisch advies. Neem daarvoor een advocaat in de arm.
Big Al schreef:
14 okt 2021, 02:15
Ik heb nog even een en ander nagekeken en het is niet zo eenvoudig als ik eerst vermoedde. Daar je een dagvaarding hebt gekregen en niet voor de rechter bent verschenen lijkt het erop dat er sprake is van een tweede overtreding (failure to appear).

Als er een "bench warrant" is uitgevaardigd zou je inderdaad problemen kunnen krijgen als je ooit nog weer naar de VS wil:

https://www.usentrywaiverlaw.ca/warrant.php

Deze pagina geeft aardig duidelijk aan wat er gebeurt als je een boete voor een verkeersovertreding negeert in Californië:

https://www.courts.ca.gov/9540.htm?rdeLocaleAttr=en

Ik zou je toch van harte aanraden om contact op te nemen met de rechtbank. Leg de situatie uit en stort je op de genade van de rechtbank. Hoe langer je wacht hoe groter het probleem.

Als het meezit dan zullen ze je alles vergeven. Maar als je geen contact zoekt is daar geen kans toe. Overigens verjaren "bench warrants" in Californië niet.

Bedankt je helpt mij enorm veel hiermee, ik ben eerlijk gezegd wel bang als ik contsct met ze opneem dat ze mij weten te localiseren 🙄 en ben best wel bereid mijn boete te betalen maar ik vrees dat mijn boete inmiddels al misschien onbetaalbaar is geworden.. heb jij daar enig idee over hoe hoog ze de overtredingen kunnen verhogen als je het niet hebt betaald het betrof 899 dollar en wat ik begreep zou er 300 dollar erboven komen als ik het bedrag niet zal betalen.. kan dit eventueel nog veel hoger uitkomen ?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over snelheidsovertreding

Bericht door Big Al »

In Californië kan de rechter een boete van $300 opleggen aan mensen die niet komen opdagen voor de rechtbank. Dat lijkt echter al gebeurd te zijn.

Er kan ook nog een boete van $300 bijkomen als je niet betaalt. Echter, boetes kunnen (vrij gemakkelijk) worden verlaagd of zelfs kwijtgescholden door de rechtbank.

Echter, als de eis wordt overgedragen aan een "collection agency" dan wordt het veel moeilijker. Die zijn over het algemeen veel minder geneigd om over hun hart te strijken daar het vorderen van geld hun verdienmodel is. De kosten kunnen dan ook zeer snel vrij hoog oplopen. Afhankelijk van het contract dat de rechtbank met ze heeft kunnen ook zij weer naar de rechter stappen als je niet betaalt. In dat geval is dat een aparte rechtszaak...

Er zijn twee gangbare constructies m b.t. "collection agencies". De originele schuldeiser kan hun vragen om het bedrag te innen. Dan moeten wel de kosten vrijwel altijd betaald worden, maar de eiser behoudt de mogelijkheid om het originele bedrag te verlagen of kwijt te schelden.
De tweede optie is dat de originele eiser de som aan een "collection agency" verkoopt, meestal voor een vrij laag bedrag. De "collection agency" wordt dan de schuldeiser en zal daar zoveel mogelijk winst op willen maken. Het bedrag zal dan ook steeds verder oplopen.

Soms zijn ze nog wel genegen om schappelijk te zijn. Zo kreeg ik een tijdje geleden een brief van een advocatenkantoor. Blijkbaar had ik een rekening van een ziekenhuis over het hoofd gezien (of nooit gekregen - onze postbode maakt er een potje van). Het ging om $25, maar het advocatenkantoor wilde zelf nog $400 of zo hebben voor de moeite. Meteen gebeld en gezegd dat ik wilde betalen. "Wilt u dat dan in termijnen doen?" "Nee - ik wil het volledige bedrag nu over de telefoon betalen. En die $400, kunt u daar nog wat aan doen?"
Ja hoor, dat bedrag werd meteen verlaagd naar $100. Ze waren waarschijnlijk al blij dat ze meteen al na de eerste brief $100 konden vangen en dan het dossier konden sluiten.

Wat betreft het traceren van je telefoon, ik denk dat dit niet zo'n probleem zal zijn, met name als het nog niet naar een "collection agency" is gestuurd. Meestal werkt "Caller ID" toch niet voor telefoontjes vanuit het buitenland.
Maar je kan natuurlijk ook vanaf een ander nummer bellen, en als je via een derde bedrijf (bijv. Belknaller) belt dan zal het nog moeilijker worden om je te traceren.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je nog nooit post van de rechtbank hebt gekregen. Als je dat uitlegt is er best een kans dat ze het dan zullen vergeven of een regeling treffen.

Ten slotte, Amerikaanse rechtbanken, vooral op het regionale niveau, zijn over het algemeen veel gemoedelijker dan Nederlandse rechtbanken. Meestal bespreek je het geval met de "Clerk of the Court" en dat zijn vaak best aardige mensen. Ik had een keer een boete ($27) gekregen omdat ik het registratienummer niet op m'n zeilboot had staan. Het meer was maar een uurtje rijden, maar de rechtbank was bijna drie uur bij mij vandaan... De rechtbank gebeld en met de Clerk gesproken. "Well, honey, let's see if the judge will agree to handle the case by mail. Just send him a letter; he's usually pretty nice about that. And I'll waive the court fee for you as well."

De rechtbank heeft er niets aan als ze vervelend doen. Bovendien wil de rechter ook nog graag de volgende verkiezingen winnen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer